problemen met produceren van vaccins covid.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » zo feb 07, 2021 02:57

quasimodo schreef:
za feb 06, 2021 18:28
Ik snap niet dat de landen niet meer samenwerken onder leiding van de who om al die vaccins goedgekeurd te krijgen. En ook het onderzoek van het resultaat als ze aan het vaccineren zijn.
Het is ook eigenlijk te gek voor woorden dat voor zowat ieder land de farmaceutische industrie opnieuw een aanvraag moet doen. In Brazilië versneld Lei Covid dit maar het is helaas niet wederzijds. Een wereldwijde goedkeuring onder de verantwoordelijkheid van de WHO zou een goede zijn. Niet alleen nu voor Covid maar voor alle medicijnen, ontwikkelingskosten van medicijnen zal zo goedkoper worden.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » zo feb 07, 2021 14:25




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door Felix » zo feb 07, 2021 21:23

Het is ook eigenlijk te gek voor woorden dat voor zowat ieder land de farmaceutische industrie opnieuw een aanvraag moet doen. In Brazilië versneld Lei Covid dit maar het is helaas niet wederzijds.
Het bureaucratische arrogante en autoritaire Anvisa heeft nog steeds niet in de gaten / weigert te beseffen dat het om mensenlevens gaat en dat de vaccinatie met uiterste urgentie verricht moet worden.

Nu heeft de instelling al laten weten dat het naar justitie zal stappen om de wet op een snelle goedkeuring de verhinderen. Wanneer een middel al in diverse landen wordt toegepast en met name ook door prestigieuze wetenschappelijke publicaties ondersteund wordt, dan moet men urgentie toepassen!

Over astrazeneca zijn nog steeds twijfels wat betreft de effectiviteit bij bejaarden en nu ook aangaande de werking tegen mutaties.

Persoonlijk zou ik het liefste Pfizer, Coronavac of Sputnik V krijgen. Misschien ook Moderna of andere, maar dat is nog te ver weg. Sputnik fabriceert het vaccin momenteel in Brazilië voor andere landen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » zo feb 07, 2021 23:30

Astrazeneca komt op steeds meer plekken in een negatief daglicht te staan, grote twijfels over de gekozen groep voor de onderzoek, slechts 12% vd vrijwilligers was boven de 55 jaar, de rest tussen de 18 en 55 jaar een groep met relatief weinig risico, onder deze groep scoorde men met de dubbele dosis 62,4% effectievitijd. De vraag is wat zal dit geweest zijn als men een grotere groep ouderen had. Veel landen hebben aangegeven dat men het vaccin niet bij ouderen gaan gebruiken. Zwitserland heef aangegeven dat men daar een compleet nieuw onderzoek wilt zien voor dat het vaccin wordt toegepast. Zuid Afrika stopt met het gebruik vanwegen de onduidelijkheid mbt de afrikaanse versie, begrijpelijk wat stel dat het niet werkt kan je dan de mensen alsnog een vaccin van een ander geven.
Het verbaasd mij dat nu FioCruz de grondstoffen binnen heeft pas op 15 maart op de markt komt, het lijkt er sterk op dat de productie lijn van FioCruz nog steeds niet klaar is. Verklaart wellicht waarom het ministerie van gezondheid pas op 15 maart met de landelijke campagne wilde beginnen maar dat de druk door het Doria effect men de noodgreep moest nemen om 2 miljoen kant en klare vaccinaties aan te schaffen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » ma feb 08, 2021 23:49

De twijfels over Astrazeneca wordt met de dag groter.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1919178 ... zoek-nodig



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » wo feb 10, 2021 02:31

Vlucht TP9548 LIS - GRU heeft op dit moment de volgende lading van grondstoffen voor 8,7 miljoen dosissen aan boord voor Butantan



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » di feb 16, 2021 17:00

Niet echt een NL/BR item maar wel interessant om te zien wat de effecten zijn van de vaccinatie in Israel vd 60+ groep.

https://www.welingelichtekringen.nl/gez ... accin.html



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » do feb 18, 2021 19:33

Minister van gezondheid belooft dat er tot aan 31 juli 230 miljoen vaccins aan de staten worden geleverd. Schemert daarna naast de bestaande leveranciers Butantan en FioCruz met andere leveranciers oa Sputnik V, Covaxin en de WHO. De grote vraag is of de man zich aan de belofte kan houden.
FioCruz hofleverancier wat bestellingen betreft en die op voorhand al 1,9 mijard ontving is nog weinig van zijn beloftes nagekomen alleen een adhoc bestelling in India tegen betaling vd dubbele prijs van Europa heeft men 2 miljoen kant en klare vaccin´s ontvangen van de leverancier van de vaccin´s AstraZeneca is inmiddels bekend dat men de leveringsafspraken niet na kunnen komen, tevens zijn er grote twijfels over de werking van dit vaccin bij mutaties. FioCruz heeft twee weken geleden een lading grondstoffen ontvangen en heeft maar liefst tot half/eind maart nodig om wat flesjes te vullen.

Het WHO vaccin is ook van AstraZeneca, de vraag is wanneer men daar tijd heeft voor de vaccins vd zogenaamde armere landen waar Brazilië onder valt.

Bij de leverancier van Sputnik V heeft men ook 10 miljoen vaccins besteld, deze leverancier is al maanden bezig om een toelating van een fase 3 test in Brazilië rond te krijgen, de bij Anvisa aangeleverde documentatie is nog steeds onvoldoende voor zowel de toelating test als toelating noodgebruik ondanks dat dit middel in een aantal landen wordt toegepast.

Covaxin uit India is pas in fase 3 beland, voor eind mei hoeven we daar ook niets van te verwachten.

Op dit moment is het alleen Butantan die zijn afspraken na komt en zelfs leveringen lijkt te kunnen vervroegen, in tegenstelling met FioCruz heeft Butantan nog geen centavo ontvangen, schemert het ministerie met betaaltermijnen waardoor men daar de productie ook niet kunnen opvoeren.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » di feb 23, 2021 00:40




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » di feb 23, 2021 15:14

FioCruz heeft weer 2 miljoen kant en klare vaccins uit India ontvangen, wat de eigen productie betreft nog weinig nieuws terwijl de IFA al weken in huis is. Waarom worden er nog geen flesjes gevuld? Is de productie lijn nog niet klaar of heeft men op voorhand andere zaken niet ingekocht. FioCruz die op voorhand al R$ 1,9 bilhão overheid ontving faalt aan alle kanten. Onduidelijk of men zowel voor de nieuwe partij van 2 miljoen en ook de eigen productie opnieuw bij Anvisa een aanvraag moeten doen, bij Butantan was dit voor de eigen productie noodzakelijk.
Butantan zal vanaf vandaag de komende dagen dagelijks zo'n 460.000 vaccinaties opleveren, verder heeft de gouverneur van Sao Paulo geld beschikbaar gesteld om de productie te verhogen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » di feb 23, 2021 15:20

Anvisa heeft Pfizer een definitieve toelating gegeven. Er is weinig hoop dat dit vaccin via de federale overheid beschikbaar komt in het nationale vaccinatie programma, de relatie is op dat punt behoorlijk verziekt door de president. Wel mag het vaccin nu door andere worden ingekocht en ook verkocht worden, wat niet het geval bij noodgebruik het geval is. Particuliere labs en ook staten en gemeentes kunnen vrij inkopen.

https://g1.globo.com/bemestar/vacina/no ... izer.ghtml



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door Progresso » di feb 23, 2021 16:21

Ik denk dat de vrije markt er voor gaat zorgen dat dit het meest gebruikte vaccin wordt.

Wie het kan betalen kan zich over enige weken laten vaccineren. Tegelijkertijd hoeft de belastingbetaler minder uit te geven. En natuurlijk komen er meer gratis vaccins beschikbaar voor de doelgroepen van de SUS, waardoor nog sneller meer risicogroepen kunnen worden ingeënt.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » di feb 23, 2021 17:50

Particuliere labs zullen eerder wat geavanceerde vrieskasten hebben staan. De aanwezigheid van een vaccin wat een hogere bescherming bied in het particuliere circuit zal ook het aantal voordringers terug brengen en ook frauderende verpleegkundigen. De afgelopen jaren was de griepprik eerder beschikbaar bij de particuliere labs dan bij de sus, daarnaast bood deze bescherming aan 4 varianten ipv 3 mijn voorkeur ging dan ook uit naar die variant en had daar best R$ 140,00 voor over. Heb geen idee wat de prijs is die Pfizer rekend, De labs zullen deze prijs dan wel verdubbelen, vermoed dat de verkoop prijs per dosis richting de R$ 500,00 gaat lopen. Nog maanden wachten of 2 * 500 betalen, ik weet het wel



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door Progresso » di feb 23, 2021 18:02

borsjea schreef:
di feb 23, 2021 17:50
Nog maanden wachten of 2 * 500 betalen, ik weet het wel
Ik zit niet in de risicogroep. Dat betekent natuurlijk niet dat ik niet ziek wordt of er aan dood kan gaan. Toch wacht ik lekker die paar maanden af.

Laat eerst maar de risicogroepen zich maar inenten. Als er voldoende vaccins zijn ga ik mijn prikje wel halen



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » di feb 23, 2021 22:23

Het is mij niet duidelijk of ik voor het corrona vaccin wel of niet onder groep 3 val. Ben jonger dan 60 en heb astma, bij dd griepprik kan ik gewoon bij de SUS aankloppen maar heb hem wel particulier gepakt. Het lijkt er op dat astma patiënten juist in een verlaagde risico groep zit, het percentage astma patiënten wat in het ziekenhuis ligt is aanmerkelijk lager dan de vertegenwoordiging van die groep in de bevolking, men verdenkt zelfs dat dit ligt aan het gebruik van een bepaald astma medicijn. Mocht ik niet onder de groep vallen dan ben ik bang dat het nog wel een tijdje kan duren, hopelijk kan Butantan als de griepvaccins klaar zijn de capaciteit ook voor het coronavaccin gebruiken.
Het griepvaccins schijnt overigens ook uit te lopen op een besluiteloosheid, wanneer de campagne begint is nob steeds onbekend. Dat was vorig jaar onder Mandeta beter geregeld



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » di feb 23, 2021 22:35

Weer minder positieve berichten wat Astrazeneca betreft. In Europa worden de levering weer verder terug gebracht, India laat weer geluiden horen mbt eerst de eigen bevolking. Definitieve registratie bij Anvisa lijkt vertraging op te lopen juist op de documentatie van de processen bij FioCruz, dat zal dan ook wel de reden zijn dat we nog niets vernemen van de registratie noodgebruik Oxford productie Brazilië.
Inmiddels heeft wel de federale overheid boven de 100 miljoen eerder bestelde coronavac vaccins nog eens 30 miljoen dosissen besteld.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » di feb 23, 2021 22:56

Deze uitspraak zaten een hoop staten en gemeentes al op te wachten.

https://g1.globo.com/politica/noticia/2 ... ento.ghtml



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » vr feb 26, 2021 15:42

Ondanks dat er in Europa ook een tekort is aan Vaccins lijkt het er op dat er ook daar veel twijfels zijn over Astrazeneca

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3208049 ... p-de-plank



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door borsjea » vr feb 26, 2021 16:11

Een bericht wat achter de betaalmuur vd Telegraaf staat.

’AstraZeneca toch als tweederangs vaccin gezien’

AMSTERDAM - Vaccineren blijft de belangrijkste troef om uit de coronacrisis te komen. Verloopt alles wel goed? Elke week geeft De Telegraaf een update over de stand van zaken binnen het vaccinatieprogramma. Deze keer: wederom gedoe met AstraZeneca en ’vaccins die opraken’.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1398328 ... cin-gezien


Edit Progresso: ik heb even de volledige tekst van het artikel weggehaald. Daar rusten namelijk rechten op. Het staat niet voor niets achter een betaalmuur :). Het is geen probleem om te linken naar een dergelijk artikel of om relevante passage te quoten met vermelding van link en bron. Maar hele artikelen kopiëren gaat iets te ver.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: problemen met produceren van vaccins covid.

Bericht door quasimodo » zo feb 28, 2021 02:20




Plaats reactie