selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door quasimodo » zo feb 28, 2021 02:17

Als landen concureren met elkaar om vaccins binnen te halen vinden de meeste mensen in rijke landen het prima. Maar als rijke binnen landen voordringen dan schreeuwt men moord en brand en spreken schande. Als we allemaal samenwerken was het virus een stuk vlugger onder controle te krijgen. Maar in tussentijd krijgen ze het niet eens voor elkaar dat ze de fabrikanten dwingen het recept voor het vaccin te publiceren zodat er zo snel mogelijk zo veel mogelijk en zo goedkoop mogelijk geproduceerd kan worden. Terwijl de fabrikanten ruimhartig geholpen zijn door gemeenschapsgeld en onderzoek faciliteiten. Ze denken namelijk recht te hebben aan andermans ellende te verdienen.

https://www.ad.nl/buitenland/elite-in-z ... ~ae8b6072/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door Progresso » zo feb 28, 2021 02:59

Je kunt het ook omdraaien. Dankzij het vooruitzicht op megawinsten zijn er in een extreem kort tijdsbestek van meerdere fabrikanten goedwerkende vaccins beschikbaar welke binnen enkele maanden in ruime mate beschikbaar zijn.

Als ik kijk hoe de meeste staatsbedrijven werken dan kan ik mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen hoe dat verbeterd zou kunnen worden.

Voor de rest ben ik het wel met je eens. Er is natuurlijk geen enkel verschil tussen de rijke elite in Brazilië die doordringt en landen die doordat men het financieel zich kan veroorloven voordringen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door Felix » zo feb 28, 2021 03:58

Maar in tussentijd krijgen ze het niet eens voor elkaar dat ze de fabrikanten dwingen het recept voor het vaccin te publiceren zodat er zo snel mogelijk zo veel mogelijk en zo goedkoop mogelijk geproduceerd kan worden.
Ik denk niet dat het een proces is van gewoon maar wat stofjes door elkaar mengen, er komt een ingewikkelde technologie bij kijken.

Inmiddels boycot Brazilië nog steeds de aankoop van vaccins, bv. van Pfizer en wil SputnikV niet goedkeuren. De president gaat ook nog steeds door met zijn strijd tegen maatregelen en hulpmiddelen ter voorkoming van de verspreiding van het virus, maar, hij heeft dan wel weer zijn oude moeder laten inenten terwijl hij zo tegen de vaccins streed.

Inmiddels weten we ook nog steeds niet of het Oxford/Tranzeneca vaccin betrouwbaar is bij bejaarden, of het met voorgeschreven tussenpauzes moet worden toegediend, of met langere periodes tussen het eerste en tweede vaccin. Momenteel staan bejaarden van boven de 80 jaar soms meer dan zeven uur in de rij om hun prik te halen, e.e.a. is schandalig slecht georganiseerd door onze minister van gezondheid, generaal en vermeend kampioen in logistiek die als Sargento Garcia bekend staat (zie Zorro). Hij heeft daar een treffende gelijkenis mee. President en minister hebben bloed aan hun handen.
Pazuello Garcia (2).jpg
Pazuello Garcia (2).jpg (37.58 KiB) 3195 keer bekeken



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door quasimodo » zo feb 28, 2021 19:14

Je kunt het ook omdraaien. Dankzij het vooruitzicht op megawinsten zijn er in een extreem kort tijdsbestek van rmeerdere fabrikanten goedwerkende vaccins beschikbaar welke binnen enkele maanden in ruime mate beschikbaar zijn.
Er zijn meerdere fabrikanten die ik heb horen zeggen dat ze dit niet doen om winst te maken maar om de mensheid te helpen. Dus dit is een non argument.

Bovendien hebben veel overheden ze vooraf al ruimschoots gecompenseerd door vooraf al bepaalde hoeveelheden af te nemen. En zijn ze aan alle kanten geholpen met onderzoek en goedkeuringen betaald door gemeenschapsgeld.
Ik denk niet dat het een proces is van gewoon maar wat stofjes door elkaar mengen, er komt een ingewikkelde technologie bij kijken.
Het is een vrij simpel proces om het te produceren. De enige moeilijkheden die er waren is het vaccin te ontwikkelen en de goedkeuringen te krijgen. De kosten zouden nu alleen maar zijn voor de fabriek om het te produceren een heel klein beetje voor materiaal en personeelskosten en daarna distributie. En elk land zou graag die kosten betalen al is het maar om een maand eerder uit de lock down te kunnen. En dan hebben we het nog niet eens over de doden die het zou schelen. Bovendien hoe langer dat het duurt hoe groter de kans dat het virus weer wat muteert en je weer opnieuw het vaccin moet aanpassen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door Felix » zo feb 28, 2021 22:14

Het is een vrij simpel proces om het te produceren.
Waar baseer je dat op?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door quasimodo » ma mar 01, 2021 00:41

Ze maken het hier in de buurt voor een grote farmaceutische firma in een fabriek waar ze normaal diergeneesmiddelen maken. Ik ken er een paar die daar werken. Hoe kom jij er dan bij dat vaccins produceren complex zou zijn. Het ontwikkelen wel. Daarna is het alleen zaak om alles nauwkeurig en hygiënisch te doen maar de techniek is simpel.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door borsjea » ma mar 01, 2021 14:40

Felix schreef:
zo feb 28, 2021 03:58
De president gaat ook nog steeds door met zijn strijd tegen maatregelen en hulpmiddelen ter voorkoming van de verspreiding van het virus, maar, hij heeft dan wel weer zijn oude moeder laten inenten terwijl hij zo tegen de vaccins streed.
Afbeelding



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door borsjea » ma mar 01, 2021 14:49

quasimodo schreef:
ma mar 01, 2021 00:41
Ze maken het hier in de buurt voor een grote farmaceutische firma in een fabriek waar ze normaal diergeneesmiddelen maken. Ik ken er een paar die daar werken. Hoe kom jij er dan bij dat vaccins produceren complex zou zijn. Het ontwikkelen wel. Daarna is het alleen zaak om alles nauwkeurig en hygiënisch te doen maar de techniek is simpel.
Het grootste deel vd producenten richten zich op de nieuwe vector en nRMA technieken, vanaf begin heb ik mij afgevraagd hoe het daarbij zit met beschikbare techniek en kennis elders. Zou de productie van inactive virale vaccins niet veel makkelijker zijn, dit is op dit moment de meest gebruikte techniek bij andere soorten vaccinaties. Denk dat elk lab wat nu voor andere ziektes vaccins produceert wel kennis en de middelen heeft voor inactieve virale vaccins, Butantan heeft omdat ook de productie vd griepvacin loopt een beperkte capaciteit van 600.000 dosissen per dag, het gaat hier niet om het produceren maar het afvullen van flessjes, het labelen en controleren. Kan er geen gebruik worden gemaakt van productie lijnen bij andere lands, simpel wat meer IFA gelijktijdig ontvangen en draaien met die hap. Denk dat veel producenten COVID aangrijpen om de nieuwe nog nooit toegepaste technieken er door te krijgen, terwijl er meer kan worden geproduceerd met oude technieken



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door Felix » ma mar 01, 2021 15:42

Butantan heeft omdat ook de productie vd griepvacin loopt een beperkte capaciteit van 600.000 dosissen per dag, het gaat hier niet om het produceren maar het afvullen van flessjes
Butantan is bezig met het bouwen van installaties om het vaccin zelf te produceren, het krijgt voor die productie technologie uit China. Men heeft bij Butantan inderdaad veel ervaring met het inactiveren van virussen en het ontwerpen/maken van vaccins maar men heeft er geen eigen anticovidvaccin weten (of willen?) te maken, dat is niet zo eenvoudig als soms gesteld wordt. Veel fabrikanten hebben het geprobeerd of zijn er nog mee bezig en maar weinig vaccins zijn gebruiksklaar.

Het is onbegrijpelijk dat het Oxford/Astrazeneca vaccin nog wordt toegepast (en dat voor alle leeftijden) terwijl er zoveel twijfels over bestaan. Het doet soms denken aan het paard van Troje.

Hoe meer er getreuzeld wordt met inenten, hoe meer doden er zullen vallen en hoe meer varianten van het virus er zullen gaan circuleren hetgeen sommige vaccins misschien nutteloos zal maken.

Onbegrijpelijk ook dat het bij deze geschifte regering niet wil doordringen dat anti covid maatregelen, waaronder zoveel mogelijk en zo snel mogelijk inenten, het gebruik van maskers, voorkomen van samenscholingen, lockdowns wanneer nodig enz., het mogelijk zullen maken de economie weer te laten gaan draaien.

Inmiddels houdt het parlement zich bezig met een schandalige grondwettelijke verandering die moet voorkomen dat parlamentsleden voor hun delicten en misdaden gestraft kunnen worden en vergeet men daar ook de urgentie van een beleid omtrent de pandemie.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door borsjea » ma mar 01, 2021 21:01

Felix schreef:
ma mar 01, 2021 15:42
Butantan is bezig met het bouwen van installaties om het vaccin zelf te produceren, het krijgt voor die productie technologie uit China. Men heeft bij Butantan inderdaad veel ervaring met het inactiveren van virussen en het ontwerpen/maken van vaccins maar men heeft er geen eigen anticovidvaccin weten (of willen?) te maken, dat is niet zo eenvoudig als soms gesteld wordt. Veel fabrikanten hebben het geprobeerd of zijn er nog mee bezig en maar weinig vaccins zijn gebruiksklaar.
Ook hier weer een fout van de federale overheid, Butantan had op voorhand subsidie aangevraagd voor de nieuwbouw, helaas werd dat niet verleend en heeft men na maanden tijdverlies gekozen voor private donaties. Grote ondernemingen en diverse banken hebben meer dan 135 miljoen bij elkaar gebracht.

Wat het vullen van flesjes betreft, op dit momen is er een lijn die voor het griepvaccin in gebruik is met 1 miljoen dosissen per dag, zodra de griep productie klaar is kan die lijn ook voor de corona vaccins worden gebruikt. Wat het griep vaccin betreft, ook hier staat nog steeds niet vast wanneer de campagne begint
Het is onbegrijpelijk dat het Oxford/Astrazeneca vaccin nog wordt toegepast (en dat voor alle leeftijden) terwijl er zoveel twijfels over bestaan. Het doet soms denken aan het paard van Troje.
Astrazeneca had na het uitkomen van het gegoochel van hun cijfers, twee verschillende testen op een grote hoop gooien moeten kiezen voor het opknippen van de proef in een groep met 2 dosissen en die met 1,5 dossis, het uitbreiden van beide testgroepen met personen boven de 55+ een de proef met 3 maanden verlengen, er werd door experts eigenlijk al verwacht dat dit zou gebeuren.

Regelmatig gooit Astrazeneca wat cijfers over de balk, na eerst inenting effectiviteit van 72% en dan na 2 dosissen terug zakken naar 62,4 maakt het verhaal niet erg duidelijk. Gedurende de test had men ook minimaal 2 graad 3 incidenten niet tijdig gemeld, deze lekte uit door een bijeenkomst met aandeelhouders.

Ik heb altijd gezegd dat ik voor elk goedgekeurd vaccin uit welk land dan ook zou gaan, maar denk dat ik nu het vaccin van Oxford zou weigeren.
Hoe meer er getreuzeld wordt met inenten, hoe meer doden er zullen vallen en hoe meer varianten van het virus er zullen gaan circuleren hetgeen sommige vaccins misschien nutteloos zal maken.
Benieuwd hoe de verschillen zullen zijn tussen de nieuwe generatie vaccins en de traditionele vaccins met de verschillende varianten
Onbegrijpelijk ook dat het bij deze geschifte regering niet wil doordringen dat anti covid maatregelen, waaronder zoveel mogelijk en zo snel mogelijk inenten, het gebruik van maskers, voorkomen van samenscholingen, lockdowns wanneer nodig enz., het mogelijk zullen maken de economie weer te laten gaan draaien.

Inmiddels houdt het parlement zich bezig met een schandalige grondwettelijke verandering die moet voorkomen dat parlamentsleden voor hun delicten en misdaden gestraft kunnen worden en vergeet men daar ook de urgentie van een beleid omtrent de pandemie.
De Gezondheidssecretarissen doen inmiddels een oproep tot landelijke aanpak, het is onbegrijpelijk dat men in Manaus waar de Braziliaanse variant uitbrak men nog steeds zonder enkele beperkingen op een vliegtuig kan stappen, er zijn al een paar weken gevallen bekend waar positief geteste mensen bewust een vliegtuig naar een andere staat namen. Gouverneurs kunnen op de federale luchthavens geen beperkingen opleggen, dat kan alleen de federale overheid.

https://g1.globo.com/bemestar/coronavir ... ovid.ghtml



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door Felix » ma mar 01, 2021 22:43

Ik heb altijd gezegd dat ik voor elk goedgekeurd vaccin uit welk land dan ook zou gaan, maar denk dat ik nu het vaccin van Oxford zou weigeren.
Als je bij de riscicogroep hoort heb je geen alternatief dan het geboden vaccin te nemen en daar dan maar het beste van te hopen.

Ik denk dat het griepvaccin niet aan de orde is voordat de risicogroep, dat is dezelfde die het anticovid vaccin moet nemen! het covidvaccin heeft genomen. Griepvaccinatie is gewoonlijk in april dacht ik. Vorig jaar was de epidemie toen al begonnen en de griepvaccinatie vond hier met veel voorzorg plaats, afstand tussen de patiënten enz. Was echt goed geregeld.

Eerst covidvaccin en dan pas griep als er, dat komt er nog bovenop, naalden beschikbaar zijn!



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door quasimodo » ma mar 01, 2021 23:14

Ik heb altijd gezegd dat ik voor elk goedgekeurd vaccin uit welk land dan ook zou gaan, maar denk dat ik nu het vaccin van Oxford zou weigeren.
In het VK komen ze de laatste tijd met goede resultaten na 1 prik en na 4 weken. Ook onder de oudste ingeënt patiënten. In Zuid-Afrika zou het niet werken maar die zijn wel heel vlug gestopt. En in de EU enten ze sowieso niet bij de oudste inwoners. Ik weet niet wat de resultaten in Israël zijn. Ik denk dat de komende maanden wat beter zicht komt op de resultaten.

In Nederland is er op dit moment überhaupt geen keus in welk vaccin je krijgt en ik zie door de schaarste hier de komende maanden geen verandering in komen. Bovendien zie ik vooralsnog geen berichten dat als je redelijk gezond bent dat er veel bijwerkingen zouden zijn. Dus ik zou het gewoon nemen baat het niet dan schaad het niet. Als dan later blijkt dat het onvoldoende zou werken kun je als ze er zijn later alsnog een ander vaccin nemen.

En als ik zie dat er overal al gepraat wordt over een corona paspoort en de bijbehorende voordelen ben je bijna wel verplicht om het te nemen om nog een beetje normaal op vakantie te kunnen op korte termijn.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door Felix » do apr 01, 2021 14:51

quasimodo schreef:
ma mar 01, 2021 00:41
Ze maken het hier in de buurt voor een grote farmaceutische firma in een fabriek waar ze normaal diergeneesmiddelen maken. Ik ken er een paar die daar werken. Hoe kom jij er dan bij dat vaccins produceren complex zou zijn. Het ontwikkelen wel. Daarna is het alleen zaak om alles nauwkeurig en hygiënisch te doen maar de techniek is simpel.

https://www.correiobraziliense.com.br/b ... navac.html



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door borsjea » do apr 01, 2021 21:29

Volgens mij betreft het maken van zowel Oxford als Coronavac vaccin niets anders dan het vullen, etiketteren, controleren en verpakken. Wellicht dat de IFA wat moet worden verdund. Er zullen ongetwijfeld wat coronavac betreft voldoende locaties in Brazilië zijn die dit proces beheersen en de machines hebben.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door borsjea » do apr 29, 2021 17:18

Nog een poging tot voordringen, een gemeenteraadslid en tevens pastoor verzint een wet om voorgangers van kerken met voorrang te vaccineren terwijl remote diensten meer dan genoeg bescherming biedt.

https://paranaportal.uol.com.br/politic ... araucaria/



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door quasimodo » do apr 29, 2021 20:20

Hebben die geloofswappies geen speciale bescherming in Brazilië? Of kan de regering daar wel massale bijeenkomsten in kerken verbieden in tegenstelling tot in Nederland? Anders zou het nog niet eens een gekke gedachte zijn deze voorgangers inderdaad met voorrang te vaccineren. De kans is dan namelijk zeer groot dat dit potentiële superspreaders zijn. Bovendien is het in Nederland vaak zo dat onder hun aanhangers zich veel anti-vaxers bevinden die zich dan ook geneigd voelen zich te vaccineren. Nu vind ik het sowieso al vreemd dat contact beroepen die als je gaat versoepelen niet automatisch voorrang krijgen in de vaccinatie strategie. Als je bijvoorbeeld de kapsalons open doet kun je lijkt mij beter de kapper vaccineren dan dat je langzaam eerst zijn klanten vaccineert op basis van het hoogste risico. Of je houdt hem dicht tot de risico groepen gevaccineerd zijn.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door borsjea » vr apr 30, 2021 20:20

Als het aan de federale overheid ligt mag men de deuren open houden. Door een.uitspraak van het STF mogen gouverneurs en burgemeesters beperkingen opleggen, kort na pasen is dat plenair door het STF exclusief voor kerken bevestigdt. Afhankelijk van de fase waarin een regio zich bevindt vinden er beperkingen plaats, beperkt aantal bezoekers of uitsluitend online
Een vaccin beschermt de gevaccineerde, de voorganger heeft altijd voldoende afstand tot zijn volgelingen die wel vaak kort op elkaar zit. Een kerkdienst is perfect online te doen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: selectieve verontwaardiging gebruik vaccins.

Bericht door quasimodo » za mei 01, 2021 10:55

Er zijn heel veel dingen perfect online te doen en als dit gebeurde zou het aantal besmettingen ook best beheersbaar kunnen worden maar de politiek wil er niet aan.

En die geven dan ook niet het goede voorbeeld. Als ik ministers het hele land door zie reizen met chauffeur dan vraag ik me af waar ben je mee bezig. Als ze vervolgens te horen krijgen dat ze besmet zijn met corona en weer instappen bij dezelfde chauffeur dan ben je volgens mij niet geschikt voor je functie.

En dan vervolgens klagen dat er bij bedrijven bijna niemand meer thuis werkt is 1 ongeloofwaardig en 2 hun verantwoordelijkheid om hier een eind aan te maken als ze werkelijk het aantal besmettingen omlaag willen hebben.

Vervolgens zie ik een minister klagen hoe teleurgesteld hij is in mensen die een te druk park bezoeken en ze bijna wegzet als criminelen terwijl hij zelf een bruiloft viert een paar maanden terug waar iedereen maar begrip moet opbrengen voor zijn sorry.

Het zal mijn tijd wel duren met de politiek ik zorg er een beetje voor dat ik zelf zo veilig mogelijk leef en zie wel hoe het zich ontwikkeld.



Plaats reactie