Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door borsjea » zo mar 07, 2021 14:51

Hoopgevend cijfers mbt de groep ouderen die gevaccineerd zijn.

https://g1.globo.com/sp/sao-paulo/notic ... acao.ghtml



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door joaninha » di mar 09, 2021 04:21

Ik ben benieuwd hoe het effect is in Amazonas. Ik zag op een staatje dat daar al 6% van de bevolking een prik heeft gehad. Met de jonge bevolking daar zijn dan waarschijnlijk de ouderen al gevaccineerd. Als het daar ook een groot effect heeft, betekent dit dat de vaccins die daar gebuikt worden ook werken tegen de nieuwe corona mutant aldaar.
Het aantal sterfgevallen in Amazonas vertoont in ieder geval een zeer sterk dalende lijn. Ik hoop en ben benieuwd of dit door de vaccinatie komt.
https://g1.globo.com/bemestar/coronavir ... uido.ghtml



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door Progresso » di mar 09, 2021 04:30




joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door joaninha » di mar 09, 2021 04:42

Dat is goed nieuws. Hopelijk wordt daar in Nederland ook aandacht aan besteed. Ik stoor mij een beetje aan de overdreven berichtgeving als het om negatief nieuws gaat. Steeds maar benadrukken dat Brazilië op 1 na het meeste aantal besmettingen en doden heeft zonder dat in perspectief te zetten naar de grote van het land. Natuurlijk is het dramatisch nu in Brazilië, maar dat komt natuurlijk ook doordat de capaciteit van de zorg er veel te laag is. Ook in Nederland steeds in het nieuws dat er geen of weinig maatregelen zijn terwijl die er in veel deelstaten echt wel waren/zijn.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door Progresso » di mar 09, 2021 05:50

Ik lees zoveel onzin dat ik er een beetje onpas van wordt.

Een hoop cherry-picking uit één niet peer-reviewed onderzoek wat in The Guardian worst gepubliceerd en daarna door alle luie journalisten klakkeloos wordt overgetypt, een rechts te president die communicatief erg zwak is en deelstaten die op hun tenen lopen omdat er simpelweg niet zo veel geld beschikbaar als in Nederland.

Angst en paniek regeren.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door borsjea » di mar 09, 2021 12:47

Wat de effecten betreft ben ik ook wel benieuwd naar de grootste risico groep die het eerste is gevaccineerd de medische sector. Heb gelezen dat daar het risico op besmetting ten opzichte van andere 120% hoger ligt.
Projeto S de totale vaccinatie vd bevolkin in serrena wordt ook een interessante, de laatste groep krijgt daar nu zijn 1e dosis en wordt bij de 1e groep de 2e dosis toegekend.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door quasimodo » di mar 09, 2021 13:02

Het is wat landen uitsluiten en besmettelijkheid ook wel een politiek spelletje. De overheden willen de grenzen zoveel mogelijk open houden voor commerciële belangen terwijl je ziet dat er veel druk is om vanuit de gezondheid dit zoveel mogelijk te beperken. Wat is er dan makkelijker om als symbool een paar landen uit te sluiten waar het slecht gaat en waar je of economisch niet zoveel mee hebt of politiek geen goede band en liefst allebei. Zo laat je als regering toch zien dat je wat doet.

Brazilië heeft in dat opzicht alles wat je wil om symbool politiek te bedrijven. Je zag dit gebeuren met Groot Brittannië geen EU land terwijl in Ierland dezelfde variant rond waarde. De 1 op slot het andere open. In Portugal ging het een tijdje heel slecht met zowel de Braziliaanse als de Engelse variant geen maatregelen want EU. Net zoals in Tirol toen die dachten nog wat van het winterseizoen te redden. En nu in Tsjechië is het net zo erg als in vele plaatsen in Brazilië. De plaatselijke regeringen wordt verzocht maatregelen te nemen maar de grenzen blijven veelal gewoon open voor handel.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door joaninha » di mar 09, 2021 14:43

Ik verbaas mij een beetje over Portugal. 1.5 maand geleden stonden de ambulances daar nog in de rij voor het ziekenhuis te wachten en zowel de Britse als de Braziliaanse mutant gaat er rond. Nu hele mooi cijfers en Portugal hoort nu bij de landen in de EU met de laagste besmettingscijfers. Houden de mensen zich daar zoveel beter aan de regels? Of wordt ook een handje geholpen door het weer omdat het voorjaar daar eerder begint?
Over Tsjechië verbaas ik mij ook. Misschien waart ook daar een besnettelijker lokale mutant rond. Op dit moment alle ziekenhuizen vol. Maar ze lijken over de top. Misschien wordt er groepsimmuniteit bereikt door de vele besnettingen en de vaccinatie die op gang komt. Inmiddels zijn al 1,3 miljoen besmet geweest van de 10 miljoen. Maar dat zijn de gemeten gevallen. Het werkelijke aantal ligt minstens een factor 2 hoger. Dus wellicht is al 40% door door besmetting en vaccinaties geimmuniseerd. De R nul is nu ook onder de 1 gekomen en gaat mogelijk ook daar nu pijlsnel verder naar beneden. De maatregelen zullen ook wel effect hebben maar ik denk dat de immuniteit nu een grotere rol speelt. Straks nog een handje geholpen door het voorjaar en het einde van het griepseizoen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door Progresso » di mar 09, 2021 15:31

joaninha schreef:
di mar 09, 2021 14:43
Ik verbaas mij een beetje over Portugal. 1.5 maand geleden
Het is geen rocketscience. Incubatietijd van het virus is ergens tussen de 2 en 10 dagen. 15 dagen lockdown en geen internationale vluchten. Als je dan ook nog een goede track en trace doet van mogelijke patiënten ben je in 3 weken klaar.

Het is werkelijk onbegrijpelijk dat men nooit voor deze strategie is gegaan. Het is een beproefd concept in de diergeneeskunde. 1 boerderij besmet, drie cirkels trekken en per cirkel bijpassende maatregelen nemen. Uiteraard ga je in de binnenste cirkel mensen niet preventief ruimen, maar zet je de hele boel volledig op slot. Het aardige is nu juist dat in de diergeneeskunde men de sociologische en economische impact al lang en breed heeft bestudeerd. En juist deze strategie blijkt gewoon de minste economische impact te hebben. Ook is die aanpak zeer goed geaccepteerd in de boerengemeenschap.

Het is niet alsof we voor het eerst een pandemie hebben. Blijkbaar zijn onze politici volstrekt incompetent en stellen hun eigen belang boven het belang van de volksgezondheid.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door borsjea » di mar 09, 2021 17:05

Het niet op slot gooien is volgens mij de grootste fout die er gemaakt is met het Manaus variant, men had daar gelijk beperkingen moeten instellen op zijn minst een negative PCR eisen bij het reizen, helaas staan luchthavens onder federal gezag.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door borsjea » di mar 09, 2021 20:38

Ook in Nederland ziet men onder de leeftijdsgroep die gevaccineerd zijn dalingen. Je kan je afvragen of het niet zinvoller is de tweede dosis uit te stellen om sneller een grotere groep te beschermen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5948093 ... tegorie-70



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door borsjea » vr mar 12, 2021 14:34




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door borsjea » vr mar 12, 2021 15:03

Vanaf vandaag tm zondag wordt de laatste groep van projeto S gevaccineerd. Het ziet er naar uit dat na zondag 70% vd bevolking va Serrana SP minimaal 1 dosis heeft gehad.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door borsjea » wo mar 17, 2021 12:04




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door Felix » za mar 20, 2021 21:55




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door borsjea » di apr 06, 2021 22:08




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door borsjea » do apr 08, 2021 17:32




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door borsjea » vr apr 16, 2021 13:38




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door borsjea » ma apr 19, 2021 23:29




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Eerste effecten vaccinaties zichtbaar

Bericht door borsjea » zo apr 25, 2021 12:41




Plaats reactie