Vaccin

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccin

Bericht door borsjea » vr mar 19, 2021 16:17

Heb zojuist vernomen dat de normale grieprik via de SUS vanaf de tweede week van april op de agenda staat.

60+ zal de boel wat verlichten, het baart mij wel zorgen dat juist de groep 20-45 nu veel druk op de zorg geeft.
Diverse rapportages mbt de oudere die gevaccineerd zijn zijn hoopgevend. Mis eigenlijk gegevens mbt de medische groep. Het aantal gevallen lag daar 120% hoger dan gemiddeld. In hoeverre zouden hun ook een aandeel hebben in het overbrengen vd ziekte, vele zullen ook met het OV reizen en contacten met andere hebben.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccin

Bericht door borsjea » vr mar 19, 2021 16:34

Butantan laat ook mooie productie cijfers zien, afgelopen week 7 miljoen vaccins. Was al eerder gezegd dat de productie lijn van het griepvaccin ten kosten ging van 1 miljoen dosissen per dag. Met een beetje geluk komt de productie bij Butantan dicht bij de SUS prik capaciteit.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccin

Bericht door borsjea » vr mar 19, 2021 21:57

Progresso schreef:
wo mar 17, 2021 20:19
Die Sputnik vaccins komen over 4 weken. Over 8 weken is dan iedereen zo'n beetje gevaccineerd.
Het is wel te hopen dat men met de gevraagd documentatie over de brug komt.

https://www.gov.br/anvisa/pt-br/assunto ... -sputnik-v



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccin

Bericht door borsjea » zo mar 21, 2021 14:53

Progresso schreef:
vr mar 19, 2021 14:57
Tel daarbij op dat het niet anders kan dat minimaal 30% van de bevolking al antistoffen heeft dan lijkt het mij logisch dat we nog maar 2 maanden in deze ellende zitten.
Misschien is het vaccinatie systeem wat Frankrijk hanteerd niet eens zo gek, personen die Covid hebben gehad pas een half jaar na besmetting vaccineren, er is uiteraard een kans op herbestemming maar de aantallen zijn erg laag.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccin

Bericht door quasimodo » zo mar 21, 2021 16:28

Dan zullen de testen met antistoffen toch wat meer gebruikt moeten worden om uit te zoeken wie het al gehad heeft. Ik zie bij ons de overheid er nog niets mee doen. Ze gaan er vol voor om iedereen gevaccineerd te krijgen. Het lijkt hier trouwens wel zijn vruchten af te werpen. De besmettingen stijgen behoorlijk harder dan de ziekenhuis opnames en doden. Was overigens ook te verwachten met het openen van de scholen. Veel kinderen besmet maar die komen niet in het ziekenhuis.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccin

Bericht door borsjea » zo mar 21, 2021 23:22

quasimodo schreef:
zo mar 21, 2021 16:28
Dan zullen de testen met antistoffen toch wat meer gebruikt moeten worden om uit te zoeken wie het al gehad heeft. Ik zie bij ons de overheid er nog niets mee doen. Ze gaan er vol voor om iedereen gevaccineerd te krijgen. Het lijkt hier trouwens wel zijn vruchten af te werpen. De besmettingen stijgen behoorlijk harder dan de ziekenhuis opnames en doden. Was overigens ook te verwachten met het openen van de scholen. Veel kinderen besmet maar die komen niet in het ziekenhuis.
Je zou de resultaten vd PCR testen kunnen gebruiken.
Gelukkig positief nieuws de 50% op stock houden regel wordt gezien de verwachte productie geschrapt. Wat zowel nog op voorraad ligt en zo´n 5 miljoen dosissen die zijn opgeleverd mogen worden gebruikt. Dat zal zeker een positief effect hebben op de 1e vaccinatie snelheid.

https://g1.globo.com/bemestar/vacina/no ... dose.ghtml



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccin

Bericht door Felix » ma mar 22, 2021 04:18

Gelukkig positief nieuws de 50% op stock houden regel wordt gezien de verwachte productie geschrapt. Wat zowel nog op voorraad ligt en zo´n 5 miljoen dosissen die zijn opgeleverd mogen worden gebruikt. Dat zal zeker een positief effect hebben op de 1e vaccinatie snelheid.

Ik zie het niet echt als positief nieuws, meer als een politieke zet.

Ik zie het niet als positief omdat het officiële inentingsprogramma voortdurend verandert en steeds achterloopt en onderbroken wordt. Daarom was juist afgesproken om de tweede dosis in voorraad te houden.

Astrazeneca heeft een ruime periode tussen de twee vaccins, coronavac echter niet. De eerste dosis, tenminste van coronavac biedt nog geen bescherming, die van astrazeneca wel (76%) maar daar hangen weer andere twijfels rondom heen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccin

Bericht door quasimodo » ma mar 22, 2021 11:42




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccin

Bericht door borsjea » ma mar 22, 2021 19:30

Felix schreef:
ma mar 22, 2021 04:18

Astrazeneca heeft een ruime periode tussen de twee vaccins, coronavac echter niet. De eerste dosis, tenminste van coronavac biedt nog geen bescherming, die van astrazeneca wel (76%) maar daar hangen weer andere twijfels rondom heen.
Wat ik alleen niet begrijp waarom daalt bij astrazeneca de effectiviteit naar 62,4 % als er 2 volledige dosissen zijn gegeven. Astrazeneca blijft met cijfers googelen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccin

Bericht door quasimodo » ma mar 22, 2021 22:32

Zal het er niet mee te maken hebben dat er tussen de 1e en 2e prik veel meer tijd zit om besmet te raken. Als je de proef goed wil doen zou je de proefpersonen eerst moeten inenten en vervolgens na een bepaalde tijd bloot moeten stellen aan corona. En dan kijken hoeveel er besmet worden en hoeveel daarvan in het ziekenhuis belanden en hoeveel er dood gaan. Omdat je niet weet hoeveel mensen na de vaccinatie in contact komen met corona zal het altijd gissen blijven hoe effectief het daadwerkelijk is. Hoe langer we vaccineren en hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe nauwkeurig dit giswerk zal zijn.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccin

Bericht door borsjea » di mar 23, 2021 01:11

Als je voor de test kiest voor gezondheidspersoneel wat in de frontlinie staat heb je denk ik een beter beeld dat dat je mensen niet die buiten die sector werken. Ik denk dat er hier in Brazilië genoeg mogelijkheden waren om te testen met alleen gezondheidspersoneel



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccin

Bericht door Progresso » di mar 23, 2021 01:36

In Fortaleza (En Ceará) beginnen we deze week aan de 73 -arigen. Ondertussen liggen er ruim voldoende vacinns klaar om volgende week met de 65-plussers te beginnen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccin

Bericht door quasimodo » di mar 23, 2021 02:35

Als je voor de test kiest voor gezondheidspersoneel wat in de frontlinie staat heb je denk ik een beter beeld dat dat je mensen niet die buiten die sector werken. Ik denk dat er hier in Brazilië genoeg mogelijkheden waren om te testen met alleen gezondheidspersoneel
Als het goed is is gezondheidspersoneel goed beschermd tijdens hun werkzaamheden. Ik denk dat je als kapper of leraar momenteel meer risico loopt tijdens je werk. Bovendien weet je niet wat het vaccin doet bij de zwakke ouderen die werken namelijk niet. Het beste zou je kunnen testen bij gebedshuizen maar daar wil niet iedereen gevaccineerd worden.

Het is denk ik gewoon afwachten hoe goed een bepaald vaccin het doet. Bovendien is er op dit moment geen keus en is men blij met alles wat maar een beetje redelijk werkt. En als iedereen gevaccineerd is en er blijken vaccins beter te werken als andere kun je altijd nog een keer gevaccineerd worden met iets beters.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccin

Bericht door quasimodo » di mar 23, 2021 02:37

In Fortaleza (En Ceará) beginnen we deze week aan de 73 -arigen. Ondertussen liggen er ruim voldoende vacinns klaar om volgende week met de 65-plussers te beginnen.
Ze zeggen altijd dat de demografie in Brazilië heel wat jonger is als in Europa. Over hoeveel procent van de populatie hebben we het dan?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccin

Bericht door Progresso » di mar 23, 2021 03:40

9 miljoen inwoners, 500.000 vaccins (1ste prik) gezet. Gemiddelde levensverwachting is 74.5 jaar.

Gokje: 5% is boven de 74. Jaar. Boven de 65 zal iets van 15% zijn.

Als je op Integrasus kijkt zie dat er ruim 6000 zeven- en tachtigplussers zijn overleden. Dus het virus heeft in die 2 leeftijdscategorie behoorlijk huis gehouden. Hopelijk zien we de komende weken de positieve effecten van de vaccinaties voor die groep.

De groep 65 plus is denk ik 15% van de bevolking. Als men een beetje doorprikt zijn we de week na Pasen klaar met die groep.

Als ik zo de productiecapaciteit zie van de diverse vaccins en de aankoop van 5.5 miljoen Sputnik vaccins die over een paar weken aankomen dan denk ik dat we over 2 maanden wel weer veilig zijn.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccin

Bericht door quasimodo » di mar 23, 2021 11:49




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccin

Bericht door quasimodo » di mar 23, 2021 12:19

Als ik zo de productiecapaciteit zie van de diverse vaccins en de aankoop van 5.5 miljoen Sputnik vaccins die over een paar weken aankomen dan denk ik dat we over 2 maanden wel weer veilig zijn.
Als ze geleverd worden. Die vaccins worden aan de hoogste bieder verkocht of met geopolitieke belangen volgens onderstaand artikel. En er is nogal sceptisch over de productie capaciteit. Bovendien weet ik niet of de EU over zoveel macht beschikt om landen te weerhouden om zelf dit vaccin toe te laten. Als er 1 schaap over de dam is volgt vaak de rest. En in dit geval zijn er al meerdere schapen over de dam.

https://www.ad.nl/buitenland/spoetnik-v ... ~ae2bfd07/

Maar veel van die informatie komt van de EU die hier waarschijnlijk ook boter op zijn hoofd heeft. En hun halve vaccinatie strategie aan Astrazeneca hebben opgehangen. En niet zitten te springen om dank je wel tegen Rusland danwel China te moeten zeggen voor leveringen van vaccins.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccin

Bericht door borsjea » di mar 23, 2021 14:54

quasimodo schreef:
di mar 23, 2021 12:19
Maar veel van die informatie komt van de EU die hier waarschijnlijk ook boter op zijn hoofd heeft. En hun halve vaccinatie strategie aan Astrazeneca hebben opgehangen. En niet zitten te springen om dank je wel tegen Rusland danwel China te moeten zeggen voor leveringen van vaccins.
Niet alleen Europa ook veel andere landen inclusief de WHO heeft zich vanaf het begin gebonden aan Astrazeneca. Denk dat dat dan ook de reden is dat men ondanks de gebrekkige documentatie en wat schandaaltjes nog steeds verder kunnen gaan. Aan alle kanten kunnen ze niet voldoen aan de vraag, ook Brazilië kan voorlopig fluiten naar zo´n 8 miljoen vaccins geleverd via de WHO. Ik hou me hart vast als het om IFA´s gaat geen idee of FioCruz na de levering 7 weken geleden nog andere partijen heeft gekregen ook FioCruz is wat dat betreft erg gesloten als het om informatie betreft.
Wat spoetnik betreft is het zo veel mogelijk wat je kunt binnenhalen kopen, zeker niet afwachten tot er een goedkeuring is verstrekt, gewoon voorlopig opslaan. Alleen hopen dat Anvisa import toestaat.
Net nog een poging gedaan om op de site van ANVISA naar de stand van zaken te kijken, helaas lijkt het er op dat de webontwikkelaars weer een aanpassing hebben gedaan. Hier bouwt de site in zowel chrome als firefox zich verkleind op en gebruikt een hal scherm.
De meeste vaccin producenten zijn met vector en mRNA vaccins op de markt gekomen, een nieuwe techniek waar je bij mag afvragen hoe het met de capaciteit zit. Denk dat er wereldwijd veel meer capaciteit is als het om inactive virale vaccins gaat.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccin

Bericht door Felix » di mar 23, 2021 18:20

Als het goed is is gezondheidspersoneel goed beschermd tijdens hun werkzaamheden.
Droom rustig verder, de werkelijkheid is hier anders. Weggooibescherming moet vaak hergebruikt worden, er zijn veel te veel patiënten en er ontbreken medicijnen. Gezondheidspersoneel is gestresst en overwerkt, zit aan zijn grenzen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccin

Bericht door Felix » di mar 23, 2021 18:27

Alleen hopen dat Anvisa import toestaat.
M.i. wordt het tijd om het bolsonaristische en tegenwerkende Anvisa te gaan negeren en gewoon zonder hun toestemming vaccins te gaan importeren en toe te passen. We zitten in een oorlogssituatie!



Plaats reactie