Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr aug 27, 2021 00:32

Wade schreef:
wo aug 25, 2021 23:50
Zijn beslissing om alle troepen uit Afghanistan terug te trekken is de grootste (voorspelbare) blunder van deze eeuw. Hij bereidt hier niet meer of minder dan een genocide voor binnen dat land (heel wat Afghanen hebben openlijk de kant van het westen gekozen of er zelfs actief mee samengewerkt de afgelopen jaren, voor hen en hun families ziet het er niet zo fraai uit). En dan zwijgen we nog over de ongecontroleerde kweekschool voor terrorisme dat zich naderhand weer kan gaan verspreiden.
Die terugtrekking van de troepen uit dat land vind ik wel een goede beslissing. Echter de wijze waarop dit gebeurt is schandalig. Blijkbaar zijn de NAATO partners niet goed geïnformeerd. Volgens demissionair minister Kaag zijn ze overvallen. Dat is dan weer een hele domme opmerking van deze D'66 minister, want de Tweede Kamer hgeinformeerd had haar namelijk via een motie al het een en ander opgedragen. Had ze die motie gewoon uitgevoerd dan hadden die duizend Afghaanse tolken en Nederlanders allang in Nederland terug geweest.

Maar ik zit net die persconferentie van Biden te bekijken. Wat een schandalige vertoning was dat zeg. Ik denk dat de Amerikanen deze man de komende weken gaan afzetten. Dat was bij Trump niet gelukt, maar ik denk dat de Democraten ook geen andere keus hebben.

Ja, en dan krijgen we de volledig ongekwalificeerde giegelbek Harris.

Man, wat is dat land in 6 maanden afgegleden.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do sep 30, 2021 00:23

Blijkbaar heeft de lokroep van Biden ook zijn uitwerking niet gemist op de Braziliaanse gelukszoekers. Net zoals honderdduizenden Midden_amerikanen zijn er blijkbaar nogal wat Brazilianen die ook de sprong hebben gewaagd. En die worden nu per vliegtuig teruggestuurd. Vice-president Harris, die verantwoordelijk is voor de enorme puinzooi aan de Amerikaanse grenzen gaat zelfs het aantal vliegtuigen met gedeporteerden verdrievoudigen.

https://www1.folha.uol.com.br/mundo/202 ... ign=comptw

Goei president wel.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » do sep 30, 2021 23:01

Je kan ze ook heel streng weigeren net zoals Johnson en dan de gehele economie vast laten lopen. Beter zou zijn met tijdelijke werkvergunning werken maar dan zullen al die goeie Amerikanen ze wel een fatsoenlijk salaris moeten geven zodat ze ook normaal mee kunnen doen in de maatschappij.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr okt 01, 2021 01:16

Je kan ook gewoon de lonen fors omhoog doen. Dat is overigens wat er tijdens de vorige president is gebeurd. De bouwvakkers in Houston, de druivenplukkers in California en de boerenknechten in Michigan kregen opeens hogere salarissen, pensoienen en een reeks aan secundaire arbeidsvoorwaarden.

Het enige wat die illegalen bewerkstelligen is de lonen onder druk zetten van de huidige bevolking. Je hebt het in Nederland gezien toen in de jaren 60 zogenaamd tijdelijk gastarbeiders naar Nederland werden gehaald. Behalve dat je een hoop integratieproblemen binnenhaalt (die tot op de dag van vandaag nog niet zijn opgelost) stijgen de winsten van de ondernemers flink, maar de werkende bevolking profiteert daar nauwelijks van mee.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr okt 15, 2021 02:22

Aantal democratische congresleden zet de boel op scherp.

https://www.bbc.com/portuguese/geral-58917372

Of dat nu zo slim is vraag ik mij af, zeker nu Biden het nog een stuk slechter doet in de peilingen dan Bolsonaro.

Ik denk dat Bolsonaro dit op de hem wel bekende wijze gaat uitspelen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » zo okt 17, 2021 14:39

Ik denk dat Bolsonaro dit op de hem wel bekende wijze gaat uitspelen.

???

De relatie van bolsonaro met de Nato hangt niet alleen van Biden of de VS af.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo okt 17, 2021 14:59

Felix schreef:
zo okt 17, 2021 14:39
Ik denk dat Bolsonaro dit op de hem wel bekende wijze gaat uitspelen.

???

De relatie van bolsonaro met de Nato hangt niet alleen van Biden of de VS af.
Nee, dat klopt, maar nu Biden een van de belangrijkste bondgenoten, namelijk Frankrijk volledig te kakken heeft gezet door een zeer belangrijke duikbootdeal te gunnen aan de UK (Brexit hebben we alle lidstaten in de EU ook nog in het achterhoofd) en Auastralie is het niet moeilijk om verdere tweespalt te zaaien.

Als Brazilië de weg volgt van Navobondgenoot Turkije, door bijvoorbeeld geavanceerde wapensystemen te kopen in Rusland, dan heb je de pijpen aan het dansen.

De buitenland politiek van Biden is één grote puinhoop. De man heeft geen idee wat hij aan het doen is en daardoor lopen de spanningen overal ter wereld op. Zijn onverwachte en uiterst onproffesionele terugtrekking uit Afghanistan hebben in Nederland al aan een drietal ministers de kop gekost. Nederland zit nu opgescheept met potentieel honderdduizend Afghanen volgens één van die ministers.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » zo okt 17, 2021 15:48

Ok, maar ik denk niet dat bolsonaro geld heeft om wapensystemen aan te schaffen.

Wat die terugtrekking uit Afghanistan betreft, die was al door trump voorzien, maar de manier waarop heeft natuurlijk alle mensenrechten getart. Schandalig is er een veel te verzachtend woord voor. De VS laten ook zien dat ze een onbetrouwbare bondgenoot zijn, dat bleek o.a. ook met trump en de Koerden.

biden beloofde van de VS minder een politieagent van de wereld te gaan maken, maar vandaag staat alweer in de krant dat hij, samen met israel, overweegt geweld tegen Iran te gaan gebruiken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo okt 17, 2021 16:00

Felix schreef:
zo okt 17, 2021 15:48
Ok, maar ik denk niet dat bolsonaro geld heeft om wapensystemen aan te schaffen.
Wel zo werkt dat niet. Als China (had ik nog niet genoemd) of Rusland invloed in de regio willen zouden ze het ook kunnen schenken.
Felix schreef:
zo okt 17, 2021 15:48
Wat die terugtrekking uit Afghanistan betreft, die was al door trump voorzien, maar de manier waarop heeft natuurlijk alle mensenrechten getart. Schandalig is er een veel te verzachtend woord voor. De VS laten ook zien dat ze een onbetrouwbare bondgenoot zijn, dat bleek o.a. ook met trump en de Koerden.
Ja, Biden heeft veel besluiten van Trump teruggedraaid. Blijkbaar vond hij dit een goed besluit (ik ook, overigens), maar de uitvoering is beneden alle peil.

Dat Amerikanen een onbetrouwbare bondgenoot zijn hoef je hier niet te bewijzen met een ja,-maar-Trump-argument. Dat is een prachtige drogreden. je had ook weapons of mass destruction kunnen noemen (Bush), het afluisteren van Merkel (Obama) of Srebenica onder het toeziend oog van Nederland en de weigering van de Amerikanen van luchtsteun. Het is nu Biden die de leiding heeft en die is voor de volle honderd procent verantwoordelijk voor het falen.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Biden de volgende president

Bericht door comulder » zo okt 17, 2021 17:07

De toestand van de wereld in een notendop. Wil de echte opvolger van G.BJ.Hilterman opstaan?



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » zo okt 24, 2021 15:38

Merkwaardig dat er nog steeds doorgezeurd wordt over de huidige president van de USA, En de grootste criticaster vergeten is dat het Trump was die de terugtrekking uit Afghanistan verordonneerde en onderhandelde (zonder de regering of bondgenoten erbij te betrekken). Tja, dat was iets dat Biden kennelijk NIET meer kon terugdraaien.
Ik ben oud genoeg om te weten wie GBJ Hilterman was, en wat voor ideeen hij had. Progresso, in tegenstelling tot zijn schermnaam, is veel rechtser en dus allesbehalve progressief.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo okt 24, 2021 17:09

Martinho schreef:
zo okt 24, 2021 15:38
Merkwaardig dat er nog steeds doorgezeurd wordt over de huidige president van de USA
Omdat we nu IN BRAZILIE de dramatische gevolgen zien van het beleid van deze president.

Duizenden Brazilianen, waaronder ook veel minderjarigen, staan door de lokroep van deze president aan de grens met Amerika. Na eerst duizenden Reais aan tickets en zogenaamde tussenpersonen te hebben betaald worden ze opgevangen in containers en linea recta terug gestuurd naar Brazilië. Momenteel 3 volle vluchten per week.

Het bijdrukken van duizenden miljarden dollars in een toch al overspannen economie leidt tot inflatie en speculatie.

Iets wat de armste mensen in Brazilië direct merken. En in tegenstelling tot Amerika kan Bolsonaro (en ook Lula niet) even een paar miljard Reais bijdrukken. Zelfs een verhoging naar een enigszins normaal niveau van de Bolsa Familiá naar RS400 wordt door de markten keihard afgestraft.
Martinho schreef:
zo okt 24, 2021 15:38
En de grootste criticaster vergeten is dat het Trump was die de terugtrekking uit Afghanistan verordonneerde en onderhandelde (zonder de regering of bondgenoten erbij te betrekken). Tja, dat was iets dat Biden kennelijk NIET meer kon terugdraaien.
Wat je hier zegt is onzin. Trump heeft vanaf het begin van zijn presidentsschap gezegd dat hij alle troepen weer terug naar Amerika wilde brengen. Bondgenoten zijn daar wel degelijk bij betrokken, maar dat gaf nogal eens wat problemen zoals we in Syrië hebben kunnen zien.

Biden is gelukkig door gegaan met het terugtrekken van de troepen, alleen was juist hij vergeten om de bondgenoten te informeren. Waar dat toe heeft geleid is het ontslag van meerdere ministers en staatssecretarissen in Nederland, een vluchtende Nederlandse ambassadeur, de moord op een tolk in Afghanistan en een enorme chaos.
Martinho schreef:
zo okt 24, 2021 15:38
Progresso, in tegenstelling tot zijn schermnaam, is veel rechtser en dus allesbehalve progressief.
Voordat we in een discussie vervallen over links/rechts progressief/conservatief kan ik je mededelen dat ik dichter sta bij de idealen van de hippies uit de jaren 60 dan menig persoon die tegenwoordig op Groenlinks, D66 of PvdA stemt.

Maar al had je wat van mijn berichten daadwerkelijk met interesse had gelezen dan had je geweten hoe ik sta ten opzichte van vrije seks, vrijheid van meningsuiting, drugs en autoriteiten.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » zo okt 24, 2021 19:10

Het bijdrukken van duizenden miljarden dollars in een toch al overspannen economie leidt tot inflatie en speculatie.
Normaal zouden dan de munten die het niet doen in waarde doen stijgen? Waarom gebeurt dit nu niet in Brazilië?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo okt 24, 2021 21:20

Normal wel. Maar er is nu zoveel gratis (voor Euro's krijg je zelfs geld toe) dat dat geld op zoek gaat naar rendement via speculatie.

Het is hoe Soros, ten koste van het Britse volk aan zijn enorme vermogen is gekomen en hoe nu vele andere speculeren op de val van de real. Uiteindelijk zijn het ook nog eens self-fulling prophesies, zoals je nu al kunt zien met een minimale verhoging van de Bolsa Familiá. Uitsluitend tegen extreem hoge kosten, zonder enige echt toegevoegde waarde kan Bolsonaro de Real behouden.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » ma okt 25, 2021 00:55

Dat er veel geld bijgedrukt is en nu voor problemen zorgt met speculatie ben ik wel met je eens. Maar ik zie dit meer gebeuren met dure grondstoffen, onroerendgoed en aandelen en dergelijke. Dat dit voor de extreme onwaardig van de reaal de laatste tijd zorgt lijkt me sterk. Andere valuta stijgt de laatste tijd zelfs wat 't.o.v. de euro.

En dat kleine beetje bolsa familia zal eerder een aanleiding zijn het proces te versnellen. De meeste landen hebben in meer of mindere mate de bevolking geholpen met geld. En hier zie je dat probleem ook niet.

Ik denk eerder dat het komt door het falend beleid van Bolsonaro m.b.t. tot het een beetje indammen van de corruptie. En dat de beleggers er ook geen vertrouwen in hebben dat dit na de verkiezingen beter wordt. Misschien als er nog een andere kandidaat dan Lula of Bolsonaro een serieuze kans gaat maken dat er dan wel een beetje vertrouwen terug komt. Hetzelfde zie je ook in Turkije die valuta gaat ook helemaal naar de gallemiezen door grootheidswaanzin van de president.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma okt 25, 2021 01:46

quasimodo schreef:
ma okt 25, 2021 00:55
Ik denk eerder dat het komt door het falend beleid van Bolsonaro
Het helpt zeker niet mee, maar ook met een goed beleid heb je gewoon te maken met speculatie en geldontwaarding door het printen van geld.

Verder groeit de economie flink (deze week de cijfers, het zou mij verbazen als dit tegenvalt) en dan krijg je automatisch inflatie.

Het is dus en en en.

Slecht beleid kun je wat aan doen, economische groei is alleen maar positief op dit moment en tegen speculatie met goedkoop geld is geen kruid gewassen, zoals de Britten van Soros hebben kunnen leren.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » ma okt 25, 2021 04:31

Duizenden Brazilianen, waaronder ook veel minderjarigen, staan door de lokroep van deze president aan de grens met Amerika. Na eerst duizenden Reais aan tickets en zogenaamde tussenpersonen te hebben betaald worden ze opgevangen in containers en linea recta terug gestuurd naar Brazilië. Momenteel 3 volle vluchten per week.

Vind jij dat een presidentskandidaat die verklaart dat er mensonterende toestanden aan de grenzen heersen en dat hij voornemens is de mensenrechten meer in acht te nemen (ik heb overigens niet de indruk dat die voornemens werkelijkheid zijn geworden) daarmee illegalen naar zijn grenzen lokt? Is het dan zijn schuld dat de mensen daar heen reizen? Mensenrechten zijn plichten.

Het lijkt mij eerder de schuld van de landen waar die verpauperden, maar ook de minder arme kanszoekers, vandaan komen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma okt 25, 2021 17:38

Felix schreef:
ma okt 25, 2021 04:31
Mensenrechten zijn plichten.
Moreel wel, in de praktijk is het gewoon een wensenlijstje welke nauwelijks is uit te voeren. Simpelweg omdat er 7 miljard zielen op deze aarde zijn die nauwelijks rond kunnen komen en 1 miljard die het beter hebben.

Veel mensen denken dat door geld van die 1 miljard af te nemen het veel beter gaat met die 7 miljard anderen. Wat men niet beseft is dat onder die 1 miljard bijna 800 miljoen mensen zijn die het in eigen land ook niet echt breed hebben.

De oplossing is dus de taart groter maken, dus economische groei. Maar ja, dat gaat ten koste van ons milieu.

Dus is er maar één andere oplossing. Heel veel minder mensen.
Felix schreef:
ma okt 25, 2021 04:31
Is het dan zijn schuld dat de mensen daar heen reizen?
Ja, zijn boodschap was niet mis te verstaan. Dat hij het misschien niet zo bedoeld heeft is weer een tweede. Maar om met zijn eigen bewoordingen te spreken: "woorden doen ertoe".

Het nu afschuiven op de mensenrechten als taak van de president is een gelegenheidsargument. Als het Biden daadwerkelijk om mensenrechten te doen was had hij de oorlog tegen de Taliban niet beëindigd. De radicale islam is werkelijk de grootste pisvlek die je maar kunt bedenken als het om mensenrechten gaat.

Felix schreef:
ma okt 25, 2021 04:31
Het lijkt mij eerder de schuld van de landen waar die verpauperden, maar ook de minder arme kanszoekers, vandaan komen.
De schandalige bemoeienis van de Verenigde Staten in Zuid- en Midden-Amerika zijn debet aan die ellende.

En Biden doet daar nog een schepje bovenop door de geldkraan nog verder open te draaien, waardoor de armsten direct worden geconfronteerd met hogere voedselprijzen.

Als iets een schending van de mensenrechten is dan is het wel het huidige Amerikaanse economische beleid.

De mensen in eigen land worden door de inflatie simpelweg onteigend. Janet Yellen, zijn minister van Financiën gaat nog een stap verder door zelfs belasting te willen heffen over niet gerealiseerde winsten. Ofwel, jouw huis, aandelen of landbouwgrond wordt duurder door het inflationaire beleid van de regering, en omdat het duurder wordt moet je daar nu belasting over betalen. Helaas stijgen de inkomens niet zo hard, dus veel mensen worden gedwongen onteigend. Die moeten hun landbouwgrond, hun huis of aandelen verkopen.

Wederom een zeer zware schending van de door jou aangehaalde mensenrechten.

Je kunt het zo vaak keren als je wilt, maar deze president is een levensgroot gevaar voor de wereld.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » ma okt 25, 2021 20:32

Dus is er maar één andere oplossing. Heel veel minder mensen.
Er is helemaal geen andere oplossing, veel minder mensen is de enige oplossing. Naar mijn mening zal die er ook komen: pandemieën, droogtes, wateroverlast, ontregelingen en noem maar op.



Plaats reactie