Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Progresso » di nov 09, 2021 16:05

Helaas gaat ook Ceará mee in de onmetelijke domheid om een Coronapas in te voeren..

Dat wordt nog lachen met Oud en Nieuw als in iedere gemeente iedereen bij elkaar komt om het Nieuwe Jaar te vieren. Tienduizenden ouderen die geen Smartphone hebben worden naar huis gestuurd. Alle gringos ook want hun buitenlandse vaccinbewijzen zijn incompatibel met het systeem.

O ja, je mag ook je vaccinatiebewijs meenemen. Met carnaval kunnen die vaccinatiebewijzen allemaal bij het grofvuil want nat en vies, zodat werkelijk niemand meer weet welke vaccinatie die wel of niet gehad heeft.

Dit alles nog even afgezien dat zo'n pas werkelijk geen enkel nut heeft.




comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door comulder » di nov 09, 2021 17:53

Dat krijg je ervan als de tokkies zich om redenen die me nog steeds niet duidelijk zijn, niet laten laten vaccineren. En ja, ik weet dat er mensen zijn waarbij vanwege gezondheidsperikelen vaccinatie geen optie is en de coronapas een drukmiddel is om de vaccinatiegraad te verhogen. Persoonlijk heb ik met dat laatste geen moeite. Ben dan ook geen liberaal en dus niet politiek rechts georienteerd 😉
Ik zou zeggen, op naar de 99% gevaccineerden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Progresso » di nov 09, 2021 18:43

@comulder er zijn hier nauwelijks tokkies. 6.5 miljoen op een bevolking van 9 miljoen heeft zijn eerste prikje gehad. Ongeveer 1.5 miljoen inwoners zijn onder de 12 jaar. Daar is nog geen vaccin voor vrij gegeven. Blijft over een groep van 1 miljoen jongvolwassenen waar het nog maar de vraag is of het vaccin meer goed dan kwaad doet (hartproblemen). Maar ook die groep neemt zonder problemen hier het vaccin.

Als iedereen gevaccineerd is, wat is dan het nut van een Coronapas volgens jou?



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door comulder » di nov 09, 2021 18:48

Progresso schreef:
di nov 09, 2021 18:43
@comulder er zijn hier nauwelijks tokkies. 6.5 miljoen op een bevolking van 9 miljoen heeft zijn eerste prikje gehad. Ongeveer 1.5 miljoen inwoners zijn onder de 12 jaar. Daar is nog geen vaccin voor vrij gegeven. Blijft over een groep van 1 miljoen jongvolwassenen waar het nog maar de vraag is of het vaccin meer goed dan kwaad doet (hartproblemen). Maar ook die groep neemt zonder problemen hier het vaccin.

Als iedereen gevaccineerd is, wat is dan het nut van een Coronapas volgens jou?
Mooi om te lezen dat ze daar geen figuren hebben als Willem Engel, die op basis van fake news onrust zaaien. Zou de voonaamste reden van de coronapas niet kunnen zijn degenen over de streep te trekken die nog twijfelen?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Progresso » di nov 09, 2021 19:50

comulder schreef:
di nov 09, 2021 18:48
Zou de voonaamste reden van de coronapas niet kunnen zijn degenen over de streep te trekken die nog twijfelen?
Met ook nog eens 1 miljoen mensen die positief getest zijn kan het niet anders zijn dat iedereen boven de 12 jaar anti-stoffen bezit. Wellicht zijn er een paar mensen die geen vaccin hebben genomen, maar die vormen geen gevaar meer voor zichzelf noch voor anderen.

Ik kan me met de beste wil niet voorstellen waarom ze zo'n gedrocht gaan optuigen hier. Heet enige wat overblijft als redenering zijn dus de samenzweringstheorieen, die daarmee geen samenzweringstheorie meer kunnen zijn, maar gewoon de waarheid. Tja, het zal toch niet?



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door comulder » di nov 09, 2021 22:29

Progresso schreef:
di nov 09, 2021 19:50
comulder schreef:
di nov 09, 2021 18:48
Zou de voonaamste reden van de coronapas niet kunnen zijn degenen over de streep te trekken die nog twijfelen?
Met ook nog eens 1 miljoen mensen die positief getest zijn kan het niet anders zijn dat iedereen boven de 12 jaar anti-stoffen bezit. Wellicht zijn er een paar mensen die geen vaccin hebben genomen, maar die vormen geen gevaar meer voor zichzelf noch voor anderen.

Ik kan me met de beste wil niet voorstellen waarom ze zo'n gedrocht gaan optuigen hier. Heet enige wat overblijft als redenering zijn dus de samenzweringstheorieen, die daarmee geen samenzweringstheorie meer kunnen zijn, maar gewoon de waarheid. Tja, het zal toch niet?
Dat er groepsimmuniteit zou kunnen ontstaan is toch al lang ontkracht? Ook zij de antistoffen bezitten kunnen immers nog steeds besmet raken met covid-19. De gevolgen zijn dan wel veelal minder heftig. Maar goed, ik ben geen viroloog en kan het mis hebben. Oh ja, ook ik ben geen voorstander van verplichtstelling van een coronapas of i.d.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door quasimodo » wo nov 10, 2021 00:31

De overheid zou om te beginnen eens eerlijke voorlichting moeten geven. Als de mensen vertrouwen hebben in de overheid zal de vaccinatie vanzelf toenemen. Bovendien zelfs als iedereen gevaccineerd zou zijn heb je nog 7% van de mensen waarvoor het niet werkt.

Nu heeft de overheid al een hele tijd de indruk gewekt dat als je gevaccineerd bent je alles weer kunt doen zonder risico. Dat gold al voor vele ongevaccineerde want de grootste groep zijn jongeren. Maar die worden uitgemaakt voor asociale omdat ze zich niet aan de basis regels houden. Nu lijkt het met de corona pas wel of het volkomen normaal is om je niet meer aan de basis maatregelen te houden. Terwijl als je gevaccineerd bent net zoveel kans hebt om het virus door te geven als een ongevaccineerde jongere.

Dan kun je er nog iets van zeggen dat het jou niet uitmaakt om ongevaccineerde te besmetten omdat iedereen de kans heeft zich te laten vaccineren. Maar dan schrijf je ook de 7% af van personen waarvoor het vaccin niet werkt. Bovendien loopt het ziekenhuis vol waardoor je ook grote kans loopt om aan iets anders te overlijden.

Je vraagt je toch af wanneer de politiek eens een keer gaat leren problemen adequaat op te lossen. En er eens mee ophoudt mensen op te zadelen met onzinnige regels zoals een corona pas.

Gewoon netjes afstand houden. Wordt dit wat lastig een mondkapje. En als je hoog risico activiteiten wil doen eerst even testen gevaccineerd of ongevaccineerd.

Er worden miljarden verkwist aan onzinnige maatregelen terwijl dit beter besteed kan worden in opsporen van het virus en opschalen van de zorg.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door borsjea » zo nov 14, 2021 19:36

Als een coronapas bepaalde sectoren kan helpen door eerder open te gaan of meer bezoekers te kunnen ontvangen moet je niet het niet nalaten om deze in te voeren. Denk dan met name aan de cultuursector en evenementen sector die het zwaards getroffen zijn kunnen profiteren van een paspoort. Hier zit de print uit de conecte sus al weken in de portemonnee, wie geen print mogelijkheden heeft kan zijn printje gewoon bij de SUS post halen.
Op dit moment zijn de cijfers net als vorig jaar niet slecht maat nog even en dan krijgen we de feestdagen en vakantie periode waar veel Brazilianen denken dat alles kan een opleving vanaf eind januari zal niemand vreemd vinden.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door quasimodo » zo nov 14, 2021 20:50

Als ze slim zijn laten ze iedereen gewoon testen, als ze grote groepen laten samenkomen binnen. Ongeacht of ze gevaccineerd zijn. Anders krijg je dezelfde situatie als in Europa waar ze de 1.5 meter en eventueel de mondkapjes hebben losgelaten.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Ajax » wo nov 17, 2021 00:53

comulder schreef:
di nov 09, 2021 18:48
Zou de voonaamste reden van de coronapas niet kunnen zijn degenen over de streep te trekken die nog twijfelen?
Och, zouden we met 85% gevaccineerden best al niet aardig onderweg zijn? (Zeker vergeleken met vorig jaar toen nog maar 0% was gevaccineerd?). Als mensen zich niet willen laten vaccineren lopen ze toch zelf het risico op ernstiger verloop of zelfs overlijden? Als het vaccineren voldoende bescherming geeft dan maken we ons niet zo druk om die 15%, toch?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door borsjea » do nov 18, 2021 18:10

Helaas is die 85% volledig gevaccineerd nog een lange weg om te gaan. Landelijk ligt het op net geen 60% vd volledige bevolking, regionaal zijn er grote verschillen. Waar je rekening mee moet houden is dat een grote groep als ze niet snel een booster krijgen niet meer volledig gevaccineerd. Veel landen hanteren al een geldigheid van 270 dagen. Bereikbaarheid is er wel voldoende aanbod is wat anders, gebeurt nog met enige regelmaat dat het vaccinatie programma stil ligt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Progresso » do nov 18, 2021 21:11

borsjea schreef:
do nov 18, 2021 18:10
Veel landen hanteren al een geldigheid van 270 dagen.
Dus na 270 dagen is die pas niet meer geldig. Om de 9 maanden een prik halen voor 200 miljoen mensen.

De meeste vijftig plussers zijn tussen maart en augustus gevaccineerd. De eersten zijn dus nu al weer aan de beurt terwijl er niet genoeg vaccins zijn voor degenen die nog een tweede prik nodig hebben.

Voor het komend jaar gaat dat dus niet werken, nog even afgezien van de volledige stompzinnigheid van zo'n pas.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door quasimodo » vr nov 19, 2021 02:26

Misschien wel gunstig dat ze de 2e prik nog niet gehad hebben. Het begint er steeds meer op te lijken dat de fabrikanten gelijk krijgen dat er tussen de eerste en de 2e prik meer tijd moest zitten. Hopelijk lost de booster dit op.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door joaninha » zo nov 21, 2021 09:36

In Nederland gaat het virus nu flink rond. Ik ben zelf gevaccineerd maar zie het nut van 2G totaal niet meer in. Ondanks vaccinatie gaan de besmettingen gewoon door. De deltavariant is te bessmettelijk om met 2G tegen te gaan.
Maar het belangrijkste is dat de zorg niet overbelast wordt en dat bereik je met vaccinatie.
Ik heb de beperkte bescherming van vaccinatie tegen besmetting deze week zelf ondervonden. Mijn moeder (inwonend en gevaccineerd) had een verdacht hoestje. We hebben toen een zelftest gedaan die bij haar positief bleek. Een pcr test bij de GGD bevestigde het nog eens. Ze is waarschijnlijk besmet bij een handwerkclubje voor ouderen. Daarna heb ik alles geprobeerd om zelf niet besmet te raken maar het mocht niet baten. Ik testte me elke dag zelf en na 4 dagen sloeg die ook om in positief.
Heb een pcr test gedaan die de besmetting nog moet bevestigen. Ik ervaar op dit moment alleen lichte keelklachten en hopelijk blijft het daarbij. Mijn moeder is alweer aan de beterende hand en heel erg ziek was ze niet. De booster hebben we dus gehad.
Ik heb een QR code en had dus andere mensen kunnen besmetten als ik ermee naar de kroeg was gegaan.
Beter om die hele onzin van QR codes te vergeten en aan de slag met een booster prik. In GB doen ze dat ook en de situatie is daar nu niet slechter. Nu zo'n 25% de booster gehad hebben waaronder de meeste kwetsbaren daalt het aantal ziekenhuis opnanes door corona.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door comulder » zo nov 21, 2021 20:17

Het is inderdaad uiterst belangrijk de niet fanatieke niet gevaccineerden te overtuigen zich te laten vaccineren. De fanatiekelingen zijn niet te overtuigen. Mij eigen zus is daar één. Ze blijft maar roepen dat het bij de vaccins om experimentele vaccins gaat, die in 2023 geëvalueerd worden. Ze begon ook nog over diverse topsporters die het laatste 1 1/2 jaar op relatief jonge leeftijd overleden zijn. Ik volg heel veel sporten, tot aan schaken en dammen aan toe en heb geen idee waar ze het over had. Ik weer dat er de afgelopen jaren diverse (ex) wielrenners op (te) jonge leeftijd overleden zijn en geef eerder doping dan vaccinaties tegen corona daarvan de schuld.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Progresso » zo nov 21, 2021 21:51

comulder schreef:
zo nov 21, 2021 20:17
Het is inderdaad uiterst belangrijk de niet fanatieke niet gevaccineerden te overtuigen zich te laten vaccineren.
Dat komt omdat de instituties waar je vroeger op kon bouwen niet meer te vertrouwen zijn.

- De regering liegt en bedriegt (Toeslagenaffairre, Groningen gasveld, Shell, Unilever, Demmink)
- Het parlement controleert niet meer en als er dan leden zijn die wel hun werk doen krijgen ze door het Nieuwe Leiderschap een functie elders aangeboden. De parlementariers van de coalitie zouden de titel parlementarier niet eens mogen zhebben.
- De rechterlijke macht laat het volledig afweten. Tot aan de Hoge raad toe gaat men keer op keer in de fout en men denkt dat men er mee is als men sorry zegt tegen de slachtoffers van de toeslagaffaire. Men vertikt het om vernatwoordelijkheid te nemen en hun dikbetaalde job aan de wilgen te hangen.
- De pers ligt (ook letterlijk) in bed met de macht. dagelijks zien we de voorbeelden voorbij komen. (Steele dossier van de WashingtonPost, de extreem slappe journalistiek van de NPO, etc).
- Ongekozen machthebbers als Bruls en consorten menen keer op keer de democratische weg te moeten omzeilen.
- Willem Engel is lid van de AIVD
- Lokale gezondheidsautoriteiten (RIVM, FDA) gaan tegen het advies in van de Wereldgezondheidsorganisatie om booster prikken te verstrekken
- Belangrijke data wordt 55 jaar van de bevolking weg gehouden

En zo kan je nog wel even doorgaan.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door comulder » zo nov 21, 2021 22:08

Gelukkig heb ik m’n aluminium hoedje op. Mij kan niks gebeuren.

Om toch nog enigszins serieus te zijn. Hetgeen je in jouw vorige post schrijft doet me wel erg denken aan Howard Hughes.
Die had ook van die paranoide gedachten, als ik me goed herinner.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Progresso » ma nov 22, 2021 00:57

De onrust in Nederland over die Coronapas is zelfs in het Cearense lokale suffertje wereldnieuws.

https://www.opovo.com.br/coronavirus/20 ... tidos.html



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door quasimodo » ma nov 22, 2021 08:47

Dat zullen ze denk ik doen voor al die Nederlandse migranten die ook nog allemaal in de leeftijdscategorie vallen dat ze nog kranten lezen. Volgens mij is het wat dit betreft bal in de hele wereld. En slecht voorbeeld doet denk ik ook volgen.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door comulder » ma nov 22, 2021 10:50

Progresso schreef:
ma nov 22, 2021 00:57
De onrust in Nederland over die Coronapas is zelfs in het Cearense lokale suffertje wereldnieuws.

https://www.opovo.com.br/coronavirus/20 ... tidos.html
Cherry picking?



Plaats reactie