Mijn Brazilië Vliegen met TAP Portugal van Amsterdam naar Brazilië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mijn Brazilië
Artikels: 114
Berichten: 196
Lid geworden op: zo okt 28, 2018 11:05
Locatie: Nederland
Contacteer:

Mijn Brazilië Vliegen met TAP Portugal van Amsterdam naar Brazilië

Bericht door Mijn Brazilië » za jan 08, 2022 19:52

Mijn Brazilië Vliegen met TAP Portugal van Amsterdam naar Brazilië
by Mijn Brazilië

Vliegen met TAP Portugal Tijdens onze laatste vakantie naar Brazilië zijn wij gevlogen met TAP Air Portugal. Op zich wel bijzonder, want we zijn al zo vaak in Brazilië geweest en nog nooit hadden wij met TAP Air gevlogen. We hoorden wel eens slechte ervaringen en wellicht een beetje verwend, maar wij vlogen eigenlijk altijd …
Read More...

Read more



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Mijn Brazilië Vliegen met TAP Portugal van Amsterdam naar Brazilië

Bericht door comulder » zo jan 09, 2022 00:22

Hierbij en tegengeluid voor wat betreft vliegen met TAP. Nog nooit zo’n slechte en onbetrouwbare luchtvaartmaatschappij meegemaakt. Diverse keren mee gevlogen omdat je denkt dat het bij het vorige drama om een incident ging en het niet slechter kan. Wel dus. Bij of de heen- of bij de terugvlucht en als je echt pech heb zelfs bij zowel de heen- en terugvlucht mis je geheid de aansluiting. Kan een boek over TAP schrijven maar zal me beperken tot enkele ‘highlights’. Bij de landing op Lissabon airport de landing afbreken en een doorstart maken. Kinderen uiteraard panisch met vliegangst tot gevolg. Niet fijn als er weer gevlogen wordt. Aansluiting missen en een hotel aangeboden krijgen dat volgeboekt is. Na veel kagen uiteindelijk kamer in de vorm een soort bezemkast gekregen. Geld terug vanwege vertraging pas gekregen na een jaar en ook nog eens pas nadat er een rechtszaak zou worden aangespannen. Contact krijgen met TAP is zo goed als onmogelijk, enz enz. Personeel op de luchthaven in Lissabon is trouwens overwegend zeer onvriendelijk, met name naar Brazilianen toe.

Voor ons dus nooit meer TAP. Toevallig recentelijk geboekt voor juli bij KLM. Vlucht verzorgd door Air France. Inclusief 2 stuks bagage, reservering 4 stoelen en enkele bijkomende zaken. Voor 4 personen iets meer dan € 3500 betaald. We zijn dan wel een paar honderd Euro duurder uit maar de besparing van ellende is onbetaalbaar.

Zo, dat lucht op.rstart maken.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Mijn Brazilië Vliegen met TAP Portugal van Amsterdam naar Brazilië

Bericht door Wade » ma jan 10, 2022 03:22

comulder schreef:
zo jan 09, 2022 00:22
Bij de landing op Lissabon airport de landing afbreken en een doorstart maken. Kinderen uiteraard panisch met vliegangst tot gevolg. Niet fijn als er weer gevlogen wordt.

Van alle punten van kritiek die je opsomt is dit hetgene dat nergens op slaat.
Een doorstart maken is vrij uitzonderlijk en dat wil zeggen dat daar een gegronde reden voor was (dat de veiligheid niet kon worden gegarandeerd bij het verderzetten van de landing). Over TAP valt veel te zeggen (positief en negatief), maar het is een feit dat de Portugezen in de luchtvaartindustrie een uitstekende reputatie hebben op vlak van opleiding voor piloten en maintenance. Dus eigenlijk zou je moeten gelukkig zijn met die handeling, want jullie zijn heelhuids kunnen landen. Voor vliegangst bestaat er o.a. therapie. Je kan het verhaal ook omdraaien als je kinderen hierdoor niet meer durven reizen: die doorstart is net een van de redenen waarom vliegen zo veilig is; je bent in goede handen. Op de autowegen gebeuren dagelijks ontelbare zware ongelukken door bestuurders die zaken fout inschatten of gewoon incompetent zijn.

Al die andere klachten over TAP heb ik al vaak gehoord van verschillende mensen, dus die geloof ik graag. Al moet ik eerlijk zeggen dat ikzelf, en ik heb in de loop der jaren toch al vrij vaak met hen gevlogen, nooit ernstige problemen heb ondervonden.
Om een idee te geven, ik reis komende zomer met Lufthansa (die toch algemeen aanzien wordt als de nummer één in Europa, Duits professionalisme enzo...) naar de Verenigde Staten, en het is ook een hele karwei om binnen te geraken in dat callcenter als je wat nodig hebt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mijn Brazilië Vliegen met TAP Portugal van Amsterdam naar Brazilië

Bericht door Progresso » ma jan 10, 2022 03:48

Dat doorstarten is inderdaad een volstrekt non-issue.

TAP staat gewoon altijd in de top van de meest betrouwbare maatschappijen ter wereld.

En dat is dan ook alles wat goed aan TAP is gezegd. Wat een enorme kut maatschappij is het. En dat nog even afgezien dat vliegen sowieso een drama is.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Mijn Brazilië Vliegen met TAP Portugal van Amsterdam naar Brazilië

Bericht door joaninha » vr jan 14, 2022 20:54

Ik ben 4 keer met TAP gevlogen. En geen slechte ervaringen gehad gelukkig. Maar dat was voor Coronatijd. Ik had ook steeds een ruime overstap in Lissabon. Zo ruim zelfs dat ik met de metro even het centrum in ging. Ik vloog meestal vanaf Duitse luchthavens en alleen handbagage. Maar ook ik geloof graag dat je geen problemen moet krijgen en op een callcenter moet zijn aangewezen. Bij KLM is dat al een ramp maar ik kreeg mijn vouchers etc. wel keurig toen mijn reis door KLM en later door mijzelf werd geannuleerd. Over 3 weken hoop ik weer naar Fortaleza te gaan. Nog niet met KLM helaas maar met AF. Het scheelt al een hoop dat ik niet helemaal de omweg moet maken via Rio of SP. Als alles weer een beetje is genormaliseerd ga ik ook wel weer eens met de TAP. Als je bij google flights zoekt naar vluchten zie je dat de CO2 belasting bij TAP het laagste is. Misschien heeft dat ermee te maken dat ze met zuinige Airbussen 321LR vliegen. Ik weet niet hoe een vlucht met een narrow body toestel bevalt intercontinentaal. Maar vanuit Lissabon is het gelukkig maar 7 uurtjes naar Fortaleza en dat is ook prettig.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Mijn Brazilië Vliegen met TAP Portugal van Amsterdam naar Brazilië

Bericht door Wade » vr jan 14, 2022 21:15

joaninha schreef:
vr jan 14, 2022 20:54
Misschien heeft dat ermee te maken dat ze met zuinige Airbussen 321LR vliegen. Ik weet niet hoe een vlucht met een narrow body toestel bevalt intercontinentaal. Maar vanuit Lissabon is het gelukkig maar 7 uurtjes naar Fortaleza en dat is ook prettig.

De stoelen zijn net hetzelfde model als in de wide body's, zelfde beenruimte en breedte (tja, economy blijft economy natuurlijk) en met een touchscreen e.d.
Een vliegtuig is een lege metalen/kunststof buis met twee vleugels en motoren bij aankoop en het is de airline die ze naar zijn wensen inricht. TAP heeft verschillende types A321 voor Europese vluchten en voor de lange afstand wat interieur betreft. De stoelen zijn 3-3 dus misschien wordt dat door sommigen wat als wat claustrofobischer beschouwd. Ze vliegen ook wel afwisselend met de 321LR en de 330-900 (stoelen 2-4-2), afhankelijk van de dag/periode.



Plaats reactie