Mijn Brazilië Recept voor Suco de Maracujá

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mijn Brazilië
Artikels: 114
Berichten: 196
Lid geworden op: zo okt 28, 2018 11:05
Locatie: Nederland
Contacteer:

Mijn Brazilië Recept voor Suco de Maracujá

Bericht door Mijn Brazilië » ma feb 28, 2022 11:45

Mijn Brazilië Recept voor Suco de Maracujá
door Mijn Brazilië

Suco de Maracujá Suco de Maracujá is een heerlijk drankje boordevol vitamines. In Nederland kennen wij maracujá als passievrucht en de vrucht ziet er in Nederland anders uit dan in in Brazilië. Sommige mensen worden erg moe van het drinken van Suco de Maracujá. Lekker voor het slapen gaan.
Bron: https://www.mijnbrazilie.nl/recept-voor-suco-de-maracuja/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=recept-voor-suco-de-maracuja

Lees meer



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Mijn Brazilië Recept voor Suco de Maracujá

Bericht door Martinho » zo mar 06, 2022 14:44

Passievrucht of misschien algemener passieflora ontleent zijn naam aan de bijzonder fraaie bloemen.
Er zijn naar ik meen tientallen soorten, dus mogelijk groeit er een ander soort in Nederland beter dan in Brazilie.

Een van die soorten is Passiflora edulis die voornamelijk wordt gebruikt voor het sap van de vrucht. Thee, getrokken van de bladeren, wordt door de mensen beschouwd als kalmerend, rustgevend en slaapverwekkend (dus niet per se moe...).
Wetenschappelijke studies lijken dat te bevestigen. Dit volgens een boek over medicinale planten die ik hier heb gekocht, uitgebracht door Instituto Plantarum.

Van de smaak moet je houden (of leren houden). Bijna alle vruchten (er zijn er vrij veel) hier in Brazilie hebben veel vitamines (met name C) en zijn daardoor nogal zuur. Er moet een flinke kwak suiker bij om het genietbaar te maken....



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Mijn Brazilië Recept voor Suco de Maracujá

Bericht door borsjea » di mar 08, 2022 15:40

De eerste paar jaar dat ik in Brazilië kwam was dit naast quarana mijn vaste drankje in de Braziliaanse horeca. Zelf geef ik de voorkeur om tijdens de bereiding geen suiker of zoetstof toe te voegen drink hem het liefst zonder en als ik hem wel wat zoeter wil dan voeg ik de suiker of zoetstof liever zelf toe op het moment dat de drank in het glas zit.



Gebruikersavatar
Ivan Bahia
Artikels: 0
Berichten: 189
Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
Locatie: Salvador / Bahia
Contacteer:

Re: Mijn Brazilië Recept voor Suco de Maracujá

Bericht door Ivan Bahia » do mar 10, 2022 13:37

Martinho schreef:
zo mar 06, 2022 14:44
...
Thee, getrokken van de bladeren, wordt door de mensen beschouwd als kalmerend, rustgevend en slaapverwekkend (dus niet per se moe...).
Wetenschappelijke studies lijken dat te bevestigen
...
Interessante tip !
We hebben een pergola die volledig overgroeid is met maracuja, nu weten we ook wat gedaan met de bladeren.
Bedankt


Je leeft maar één keer, maak er het beste van en ... geniet :D
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/

Plaats reactie