Annulering gol

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
moosalino
Artikels: 0
Berichten: 162
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 20:39
Locatie: hillegom

Annulering gol

Bericht door moosalino » wo mei 11, 2022 12:42

Weet iemand waarom klm de binnenlandse vluchten annuleert met gol de vluchten met klm naar Sao Paulo en Rio blijven wel gewoon staan



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Annulering gol

Bericht door Progresso » wo mei 11, 2022 23:48

Ik heb al meerdere mensen horen klagen over de KLM met aansluitende Gol vluchten.

Dat is één grote puinhoop. De klantenservice reageert niet of nauwelijks en men is nauwelijks in staat om de problemen op te lossen.

Het heeft er alle schijn van dat de samenwerking tussen GOL en KLM over is.

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat van alle bestemmingen Fortaleza de enige bestemming is die na Corona niet terug is gekomen in het netwerk van KLM. De hub Fortaleza is gewoon over en uit.

Datzelfde geldt denk ik ook voor KLM zelf. Het bedrijf is natuurlijk technisch failliet en wordt over eind gehouden met belastinggeld.

Nu ook steeds meer mensen en politieke partijen steeds minder moeten hebben van Schiphol en het dubieuze businessmodel van KLM (De goedkope overstappers) zou het best wel eens mogelijk kunnen zijn dat we het einde van KLM tegemoet zien komen.

Ik zou mijn geld niet meer uitgeven aan die club.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Annulering gol

Bericht door Felix » do mei 12, 2022 03:21

Ik weet niet of ook dit er wat mee te maken kan hebben, maar...:

https://www.metropoles.com/brasil/gol-e ... grupo-abra



moosalino
Artikels: 0
Berichten: 162
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 20:39
Locatie: hillegom

Re: Annulering gol

Bericht door moosalino » do mei 12, 2022 18:41

Progresso schreef:
wo mei 11, 2022 23:48
Ik heb al meerdere mensen horen klagen over de KLM met aansluitende Gol vluchten.

Dat is één grote puinhoop. De klantenservice reageert niet of nauwelijks en men is nauwelijks in staat om de problemen op te lossen.

Het heeft er alle schijn van dat de samenwerking tussen GOL en KLM over is.

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat van alle bestemmingen Fortaleza de enige bestemming is die na Corona niet terug is gekomen in het netwerk van KLM. De hub Fortaleza is gewoon over en uit.

Datzelfde geldt denk ik ook voor KLM zelf. Het bedrijf is natuurlijk technisch failliet en wordt over eind gehouden met belastinggeld.

Nu ook steeds meer mensen en politieke partijen steeds minder moeten hebben van Schiphol en het dubieuze businessmodel van KLM (De goedkope overstappers) zou het best wel eens mogelijk kunnen zijn dat we het einde van KLM tegemoet zien komen.

Ik zou mijn geld niet meer uitgeven aan die club.
Het gekke is als ik dezelfde reis wil boeken kan dat gewoon alleen nu veel duurder vind het allemaal maar een vaag verhaal dacht juist dat klm beter te vertrouwen was maar begin er steeds meer aan te twijfelen hoop dat ze het nog oplossen ze hebben nog ruim 2weken heb het idee dat ze Willen dat je het annuleert en je geld terug krijgt en hij staat nu voor bijna 3keer de prijs die ik heb betaald



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Annulering gol

Bericht door borsjea » do mei 12, 2022 19:22

Wellicht is het verstandig om via een claim organisatie alvast een claim op te starten om de KLM die hoofdaannemer vd vlucht is onder druk te zetten de claim kan hun wel eens meer kosten dan de verhoging die men denkt te ontlopen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Annulering gol

Bericht door borsjea » do mei 12, 2022 19:31

Felix schreef:
do mei 12, 2022 03:21
Ik weet niet of ook dit er wat mee te maken kan hebben, maar...:

https://www.metropoles.com/brasil/gol-e ... grupo-abra
Daar ook Avianca net als Gol en KLM lid is van het Skyteam zal de samen werking op dat punt geen opstakel moeten zijn.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Annulering gol

Bericht door Wade » vr mei 13, 2022 01:34

borsjea schreef:
do mei 12, 2022 19:31
Felix schreef:
do mei 12, 2022 03:21
Ik weet niet of ook dit er wat mee te maken kan hebben, maar...:

https://www.metropoles.com/brasil/gol-e ... grupo-abra
Daar ook Avianca net als Gol en KLM lid is van het Skyteam zal de samen werking op dat punt geen opstakel moeten zijn.

Avianca is lid van Star Alliance, de concurrent van SkyTeam.
Aangezien Gol zijn banden verbreekt met zijn huidige partners binnen laatstgenoemde alliantie, lijkt het er dus op dat zij de switch zullen gaan maken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Annulering gol

Bericht door Progresso » vr mei 13, 2022 03:02

Dan is het dus definitief einde van de hub Fortaleza.

Dat betekent dat Europese vluchten weer gedomineerd gaan worden door TAP en die zullen binnen de alliantie het draaipunt Lisboa met hand en tand verdedigen.

Ik denk dat die Air France vlucht wel blijft bestaan. Die wordt gevuld met kitesurfers uit Noord-Europa, inclusief Nederland. Er zal ook nog wel veel technisch personeel hierheen moeten komen om al die projecten op te tuigen, maar een directe vlucht naar Nederland kunnen we gewoon vergeten.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Annulering gol

Bericht door Bert » za mei 14, 2022 20:44

De leiding v/h vliegveld heeft vorig jaar al aangegeven dat de internationale vluchten naar Fortaleza pas in 2024-2025 weer terug zijn op het niveau van 2019. Ook Schiphol is nog lang niet terug op hun oude niveau.
Als er geen rare oorlogen of pandemieën meer komen vliegen we in 2025 gewoon weer vanaf Fortaleza rechtstreeks minimaal naar Amsterdam, Orlando, Miami, Frankfurt, Lima, Buenos Aires, Bogota, Santiago, Lissabon, Milaan, Madrid, Londen, Parijs, Panama city, Paramaribo, Sal en Montevideo.

Met een beetje geluk komt daar nog wel wat extra bij.

2025 dat lijkt ver weg maar dat is al over iets meer dan 2,5 jaar.

Check de wereldkaart. Een Hub in Fortaleza is een no brainer.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Annulering gol

Bericht door borsjea » zo mei 15, 2022 16:39

Naast Fortaleza heeft ook Rio nog een enorm te lijfen onder een tekort aan internationale vluchten waar men zelf genoodzaakt is om een complete terminal te sluiten Allen São Paulo heeft zich goed hersteld. De huidige vaccinatie eis en de hoge brandstof en ticketprijzen remt het aantal passagiers ook af. Vraag id hoe gaat de zakelijke markt zich herstellen ik merk.dat nog veel.zaken die vroeger met een bezoek van een pasr dagen nog steeds via Teams of Zoom lopen.
Verder zal er door de privatisering van diverse luchthaven er wellicht nog meer luchthavens een poging gaan doen voor een hub functie.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Annulering gol

Bericht door Progresso » zo mei 15, 2022 19:15

Bert schreef:
za mei 14, 2022 20:44
Check de wereldkaart. Een Hub in Fortaleza is een no brainer.
Een hub gaat alleen werken met alliantie-partners.

Van de Star-Alliance hoef je niets te verwachten. TAP zal dat altijd blokkeren en Lissabon als hun hub beschouwen voor Midden- en Zuid-Amerika en West-Afrika.

De Skyteam-alliantie is blijkbaar opgeblazen. De nazorg van KLM bestaat er uit dat de reizigers gewoon kunnen barsten.

Blijft over OneWorld van British Airways, maar zover ik weet zit daar geen enkele Zuid-Amerikaanse maatschappij bij.

Het is dus gewoon over en uit.

Ik was even aan het kijken voor een retourtje Fortaleza-Amsterdam voor ķomende juli of augustus: €1300 voor economy. Het goedkoopste wat ik kan vinden was €915, 26 uur vliegen. Ook verder in het jaar zag ik niets voor onder de €800.

Met dat soort prijzen ga je geen toeristen het land in krijgen. Prima overigens.

Geen hub en astronomische prijzen voor tickets betekent gewoon dat we weer zijn waar we 30 jaar geleden waren.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Annulering gol

Bericht door quasimodo » zo mei 15, 2022 23:16

https://www.klm.nl/search/open-dates?pa ... ow=LEISURE

Misschien dat dit helpt met zoeken. Ook vluchten met een korte overstap in Parijs, Rio of Sao Paulo. De vluchten zijn altijd duur rond deze tijd bij KLM. Die weten ook dat mensen nu gaan zoeken en dat je binnenkort je vakantie geld krijgt. Vragen ongeveer 100 euro meer als voor de corona 20% en 100 euro meer omdat ze dat altijd doen deze tijd van het jaar. En 100 euro extra voor bagage hun nieuwe melkkoe. Maar ook nu zijn vanaf september nog prima vluchten te boeken van onder de 800 euro.



Plaats reactie