Brazilie Nieuws: De evangelische uitdaging

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: De evangelische uitdaging

Bericht door Redactie » za aug 27, 2022 19:26

Brazilie Nieuws: De evangelische uitdaging
by Redactie


Afbeelding
Ex-president Lula had weinig te doen tijdens de 580 dagen die hij achter de tralies doorbracht in een cel van de federale politie, in Curitiba, opgesloten naar aanleiding van het Lava Jato onderzoek. Hij kreeg bezoek, las boeken (Lula beweert dat hij meer dan 40 werken uitlas in die periode), kreeg religieuze bijstand, hield zichzelf fit met fysieke oefeningen, gaf enkele interviews en...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: De evangelische uitdaging

Bericht door borsjea » di aug 30, 2022 13:48

Marco Feliciano, een man die tot de vriendengroep van Bolsonaro behoort. Een verleden met een propina en sex schandaal.

Benieuwd welke kandidaat Igreja Universal kiest, een club die niet erg politiek vast is maar meer inzet op de kandidaat met de meeste winst kansen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: De evangelische uitdaging

Bericht door Progresso » di aug 30, 2022 14:27

De evangelicos hebben niets maar dan ook niets met het communisme.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De evangelische uitdaging

Bericht door Felix » di aug 30, 2022 15:04

De evangelicos hebben niets maar dan ook niets met het communisme.

?????



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: De evangelische uitdaging

Bericht door Progresso » di aug 30, 2022 15:53

Klopt er iets niet van wat ik zeg?

Denk je nu echt dat er echt in de kerken wordt gepredikt dat de afgezwakte abortus- en drugsstandpunten van Lula nu okay zijn.

Denk je echt dat er in de kerken niet wordt gesproken wordt over het communistische gevaar waar corruptie aan de orde van de dag is.

Wellicht hoor ik door de harde wind niet alle details wat er door de pastoors wordt geschreeuwd in één van de elf kerkjes in mijn directe omgeving, maar helemaal doof ben ik toch echt niet.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De evangelische uitdaging

Bericht door Felix » di aug 30, 2022 16:05

Hoe kom je ineens met communisme uit de lucht vallen?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: De evangelische uitdaging

Bericht door borsjea » di aug 30, 2022 16:05

Progresso schreef:
di aug 30, 2022 14:27
De evangelicos hebben niets maar dan ook niets met het communisme.
Als je hier mee bedoeld dat de Igreja Universal nooit een kandidaat vd PT zou steunen dan moet je even in de geschiedenis te duiken. Zowel Lula als Dilma kregen zijn steun. Al ruim 30 jaar weet men keer op keer vooraf de winnaar te steunen of wint de kandidaat de die de steun krijgt.
Had Haddad gehoopt dat hij na al zijn hulp met de vergunningen voor de bouw vd tempel in Bras São Paulo waarbij bij de opening hij en Dilma bij de opening naast bispo Edir Macedo zaten steun zou krijgen besloot de kerk gezien de peilingen Bolsonaro te steunen.
Openlijk heeft men zich er nog niet over uitgesproken zelfs niet na een bezoek van Bolso aan de kerk. Wel heeft men recent wat kritiek op de PT geopperd. Als de peiling gunstig blijven voor Lula zal hij die steunen en de hoop van een wederdienst, de situatie in de staat São Paulo waar helaas Haddad aan kop loopt vd peilingen zie ik het zelfde gebeuren.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De evangelische uitdaging

Bericht door Felix » di aug 30, 2022 16:11

in de staat São Paulo waar helaas Haddad aan kop loopt vd peilingen

Waarom helaas?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: De evangelische uitdaging

Bericht door borsjea » di aug 30, 2022 16:19

Felix schreef:
di aug 30, 2022 16:11
Waarom helaas?
Gezien de kwaliteiten van hem die hij had als burgemeester vd stad São Paulo, wat hem zelfs in die tijd het predicaat slechtste burgemeester van Brazilië opleverden. Maar ook hier zie ik de 2e in de peilingen ook niet zitten, jammer dat Doria geen kandidaat is, deze man heeft de afgelopen 3,5 jaar laten zien hoe een gouverneur zijn staat moet leiden, veel van zijn ideeën hebben zelfs een federale variant gekregen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: De evangelische uitdaging

Bericht door borsjea » di aug 30, 2022 16:22

Progresso schreef:
di aug 30, 2022 15:53
Denk je nu echt dat er echt in de kerken wordt gepredikt dat de afgezwakte abortus- en drugsstandpunten van Lula nu okay zijn.
En volgens de onderzoeksresultaten 400.000 extra corona doden die we door het kop in het zand steken beleid op conta vd huidige president kunnen schrijven vergeven we hem?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De evangelische uitdaging

Bericht door Felix » di aug 30, 2022 16:45

Gezien de kwaliteiten van hem die hij had als burgemeester vd stad São Paulo, wat hem zelfs in die tijd het predicaat slechtste burgemeester van Brazilië opleverden.

Daarom ben ik in de tweede ronde 2018 niet gaan stemmen. Maar, ik neem aan dat hij inmiddels geleerd heeft, bovendien zie ik de andere kandidaten als nog een stuk slechter.

Doria is door zijn eigen partij verraden. Ik had het niet zo met Doria, een beetje een fatje (Mauricinho) en een oppervlakkige verkoper. Maar, tijdens de coronacrisis bleek hij onder sterke druk een goed bestuurder en hij is daarmee in mijn prestige (en dat van velen) gestegen. Een bestuurder moet juist onder stress extra bekwaam zijn en dat was hij.

Qual o significado da gíria mauricinho?
[Brasil, Informal] Diz-se de ou jovem do sexo masculino que exibe comportamento ou aparência considerado como pertencente a uma classe social elevada (ex.: ele é muito certinho, muito mauricinho; a loja é frequentada sobretudo por mauricinhos). [Equivalente no português de Portugal: betinho.]



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: De evangelische uitdaging

Bericht door borsjea » wo aug 31, 2022 02:22

Felix schreef:
di aug 30, 2022 16:45
Doria is door zijn eigen partij verraden. Ik had het niet zo met Doria, een beetje een fatje (Mauricinho) en een oppervlakkige verkoper. Maar, tijdens de coronacrisis bleek hij onder sterke druk een goed bestuurder en hij is daarmee in mijn prestige (en dat van velen) gestegen. Een bestuurder moet juist onder stress extra bekwaam zijn en dat was hij.
Bij mij is ook tijdens de pandemie het respect voor die man enorm gestegen en ik denk dat hij op dat punt een zeer goede presidentskandidaat was geweest. Volgde in die tij met regelmaat de persbijeenkomsten waar de Braziliaanse president het volk en ondernemers liet stikken regelde hij allerlei zaken. Ja zelfs de horeca die hem met de dood bedreigde kreeg zelfs een compensatie. Voedsel bonnen voor de school gaande kinderen die door de sluiting hun maaltijd op school mis liepen. 4G data kaartjes en zelfs telefoons om de online lessen te volgen, voedsel pakketten etc.



Plaats reactie