Ook elektrische auto's straks geweerd uit de stad?

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Ook elektrische auto's straks geweerd uit de stad?

Bericht door quasimodo » za nov 19, 2022 19:53




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Ook elektrische auto's straks geweerd uit de stad?

Bericht door borsjea » zo nov 20, 2022 14:49

Ook de groene EV vergroent steeds meer door de komst van batterijen gemaakt uit andere materialen en geavanceerde recycling methoden. EV haters hoor je vaak over de milieu onvriendelijke winning en kinderarbeid. Wie in een EV optimaal gebruik maakt van regeneratie bij het afremmen zal ook veel minder fijnstof opleveren. Op de motor afremmen/ I-pedal rijden, driver ondersteuning die rekening houdt met de snelheid van je voorganger zal het gebruik van remmen en daardoor bandenslijtage verminderen. Ev's die 150.000 km op de teller hebben staan met nog steeds de orginele banden en remmen zijn geen uitzondering.
De automobiel branche verwacht dat de kostprijs van een EV in 2025 gelijk is aan een conventionele auto, als dan de km kosten aanmerkelijk lager liggen dan zou het auto bezit wel eens kunnen groeien.
Het is vreemd dat in veel landen de overheid probeert bedrijven zoals Über het leven moeilijker probeer te maken terwijl je op veel plekken kan zien dat de komst daarvan het bezit en autogebruik in veel steden heeft afgeremd. Naar je bestemming rijden in combinatie met betaald parkeren loont vaak niet meer ten opzichte van een ritje met Über. Wie weinig rijdt is vaak alleen al aan afschrijving of de vaste kosten meer waard.

Afgelopen zaterdag mocht ik zelf de eerst EV rit met een Über mee maken. Het is dat de chauffeur er tijdens de rit over begon anders had ik het niet eens door ondanks dat ik dagelijks via YouTube de ontwikkelingen in die branche volg.



Plaats reactie