Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door quasimodo » ma feb 20, 2023 18:09

Dus hij voert exact hetzelfde beleid als Bolsonaro en krijgt ook de voor Brazilië zo gewilde kunstmest binnen zonder dat hij ophef veroorzaakt in de hele wereld met zowel het bezoek aan Rusland en Oekraïne onder Bolsonaro.

Hij krijgt geld los uit de VS en tegelijkertijd doet hij zaken met andere landen die hij belangrijk vindt voor het belang van Brazilië. Waar Bolsonaro na zijn bezoek van zijn idool met lege handen terug kwam. En ook dit zonder noemenswaardig ophef in de wereldpers. Bovendien krijgt hij ook weer de beschikking over substantiële bijdragen van Noorwegen en Duitsland. En hij heeft tot nu toe alleen de ilegale goudzoekers wat schade toegebracht. En dan vraag ik me af of die wel netjes belasting betaalde en de staat hier überhaupt van mee profiteerde. En de echte melkkoe in de Amazone is nog veelal ongemoeid gelaten de ontbossing en de daardoor vergrote landbouw inkomsten.

Hij haalt belasting inkomsten op goederen uit het buitenland.

En hij steekt de Chinezen een veer in zijn reet door ze belangrijker te maken dan ze misschien wel zijn. Wat waarschijnlijk ook lijdt tot een betere handelsrelatie met een van de grootste exportmarkten voor Braziliaanse producten.

Ik zou zeggen dat het een stuk beter gaat dan onder zijn voorganger op diplomatiek vlak. Economisch zal de tijd uit moeten wijzen. En dit is een moeilijke tijd. Maar als je kijkt wat zijn voorganger heeft klaargemaakt heeft hij niet zo'n grote schoenen te vullen.

Die presteerde het om in een goede tijd de inflatie en de wisselkoers van de Braziliaanse munt in korte tijd om zeep te helpen met zijn grote mond. Wat Lula dan weer parten gaat spelen doordat hierdoor de rente en de overheidsuitgaven helemaal uit de klauw zijn, en nog meer zullen lopen. Omdat de oude en eventueel toekomstige schuld nu met veel meer rente zal moeten worden terug betaald, en de lonen al voor sommige sectoren zijn gestegen onder Bolsonaro, en voor andere nog zullen moeten stijgen om nog iets van koopkracht te behouden voor ambtenaren, alsmede van bevolkongsgroepen die aangewezen zijn op uitkeringen van de regering. Zoals gepensioneerde en armen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door Progresso » ma feb 20, 2023 21:41

@Quasimodo Ik zie veel mensen zo redeneren. Volgens mij is het wensdenken.

De tijd zal het leren.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door quasimodo » di feb 21, 2023 00:06

Ik heb hier persoonlijk weinig belang bij. Voor mij is de situatie onder Bolsonaro alleen maar verbeterd. Als buitenlandse toerist is je koopkracht sterk verbeterd de laatste tijd. Het enigste negatieve waarmee je mee te maken krijgt is dat de sfeer wat negatiever geworden is.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door borsjea » wo feb 22, 2023 15:36

Wapens leveren of poging tot vredes onderhandelingen van China het laatste heeft China een aantal maanden geleden ook al laten horen. In het laatste geval zal een samenwerking met Brazilië wat meer druk op de ketel kunnen zetten.

https://www.hln.be/buitenland/china-wer ... ~abf6459e/



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door borsjea » vr feb 24, 2023 02:42




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door borsjea » vr feb 24, 2023 02:45




joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door joaninha » zo feb 26, 2023 02:06

borsjea schreef:
wo feb 22, 2023 15:36
Wapens leveren of poging tot vredes onderhandelingen van China het laatste heeft China een aantal maanden geleden ook al laten horen. In het laatste geval zal een samenwerking met Brazilië wat meer druk op de ketel kunnen zetten.

En India niet te vergeten. Scholz was nu daar op bezoek om steun te vragen tegen Rusland. Net als in Brazilië kreeg hij daar ook geen steun. Ook India wil onderhandelingen en een eind aan de oorlog. Dus China, India en Brazilië samen zijn geen lichtgewichten om hun voorstellen van tafel te schuiven. Maar Amerika zal een samenwerking van deze landen niet in hun straatje vinden passen denk ik.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door Felix » zo feb 26, 2023 13:00

Dus China, India en Brazilië samen zijn geen lichtgewichten om hun voorstellen van tafel te schuiven. Maar Amerika zal een samenwerking van deze landen niet in hun straatje vinden passen denk ik.

Ik denk niet dat de VS er een probleem mee zou hebben als er vrede kwam. Brazilië en misschien ook India zijn wel degelijk lichtgewichten in dit proces maar ze zouden poetin van een goed en 'eervol' excuus kunnen voorzien om het slagveld te verlaten.

@Joaninha, soms ben ik verbaasd om je reacties over dit conflict, je zei zoiets als
Die uitspraken van als we Rusland nu in Oekraïne niet tegenhouden anders staan ze morgen in Nederland op de stoep zijn nergens op gebaseerd.

Ik herinner me nog de Russische inval in Hongarije en later die in Tsjecho-Slowakije (waar jij dacht ik wortels hebt) en de zelfmoord van Jan Pallach in 1969 als protest tegen de bezetting door de Russen. Ook in Georgia - Zuid-Ossetië - zijn de Russen actief. Als wij geen solidariteit tonen, eventueel gewapend, zal poetin zich vrij voelen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door Progresso » zo feb 26, 2023 13:55

Felix schreef:
zo feb 26, 2023 13:00
Ik herinner me nog de Russische inval in Hongarije en later die in Tsjecho-Slowakije (waar jij dacht ik wortels hebt) en de zelfmoord van Jan Pallach in 1969 als protest tegen de bezetting door de Russen. Ook in Georgia - Zuid-Ossetië - zijn de Russen actief. Als wij geen solidariteit tonen, eventueel gewapend, zal poetin zich vrij voelen.
Noemde George Orwell dit in zijn "1984" niet gewoon "double speak".

Waar stond jij toen de Amerikanen Libië, Irak en Afghanistan binnenvielen?
Felix schreef:
zo feb 26, 2023 13:00
Ik denk niet dat de VS er een probleem mee zou hebben als er vrede kwam.
De oorlog kwam de corrupte Biden familie wel heel goed uit. In een ander draaadje (nieuwe Amerikaanse president) voorspelde ik het al. De belangen van Hunter Biden in Ukraine, 10% voor de big guy, het verhullen van de enorme binnenlandse problemen (illegale immigratie, tienduizenden drugsdoden, geweld in de grote steden, inflatie) en het oppeppen van de oorlogsindustrie door bondgenoten via hun 2% nato-bijdrage om zo weer spulletjes bij de Amerikaanse industrie te laten bestellen.

Ik ben het zeer zelden eens met Lula, maar de enige weg uit deze oorlog is toch echt vredesonderhandelingen.

Je kunt natuurlijk ook door blijven vechten en er dan achter komen dat de kernwapens van Putin gewoon Rotterdam kunnen bereiken. Een kat in het nauw heeft namelijk weinig te verliezen.

Maar ja, als rechtgeaard pacifist zal ik nu wel een Putin-Versteher worden genoemd of een extreem rechtse nieuwe Nazi wappie zijn.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door Felix » zo feb 26, 2023 14:10

De oorlog kwam de corrupte Biden familie wel heel goed uit. In een ander draaadje (nieuwe Amerikaanse president) voorspelde ik het al.

Voorspellen is nou niet direct jouw sterkste punt. Mãe Dinah en Nostradamus waren meer succesvol en deden het ook al niet geweldig.

De belangen van Hunter Biden in Ukraine, 10% voor de big guy, het verhullen van de enorme binnenlandse problemen (illegale immigratie, tienduizenden drugsdoden, geweld in de grote steden, inflatie) en het oppeppen van de oorlogsindustrie door bondgenoten via hun 2% nato-bijdrage om zo weer spulletjes bij de Amerikaanse industrie te laten bestellen.

Heel West-Europa doet mee, niet alleen de VS. En veel landen, waaronder Brazilië, hebben de Russische invasie wel veroordeeld al nemen ze niet deel aan het leveren van bewapening.

Ik ben het zeer zelden eens met Lula, maar de enige weg uit deze oorlog is toch echt vredesonderhandelingen.

En die moet je vanuit een sterke positie kunnen voeren.
Je kunt natuurlijk ook door blijven vechten en er dan achter komen dat de kernwapens van Putin gewoon Rotterdam kunnen bereiken. Een kat in het nauw heeft namelijk weinig te verliezen.

Of zou het niet zo zijn dat poetin eerder door zijn eigen omgeving uit het zadel wordt gelicht?

Maar ja, als rechtgeaard pacifist zal ik nu wel een Putin-Versteher worden genoemd of een extreem rechtse nieuwe Nazi wappie zijn.

Ach ja, je vult het zelf in.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door Progresso » zo feb 26, 2023 14:21

Felix schreef:
zo feb 26, 2023 14:10
Voorspellen is nou niet direct jouw sterkste punt. Mãe Dinah en Nostradamus waren meer succesvol en deden het ook al niet geweldig.
Doe er je voordeel mee. Gewoon contrair je geld zetten op datgene wat ik zeg. Dat consistent over een periode van zeg 20 jaar doen en je bent vanzelf een rijk man.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door Felix » zo feb 26, 2023 14:27

Doe er je voordeel mee. Gewoon contrair je geld zetten op datgene wat ik zeg. Dat consistent over een periode van zeg 20 jaar doen en je bent vanzelf een rijk man.

Nee, ik heb thuis geleerd om niet te gokken, bovendien vermoed ik dat ook dit weer een van je verkeerde voorspellingen is.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door Progresso » zo feb 26, 2023 15:13

Doe vooral datgene waar jij je als persoon goed bij voelt.

Dan blijf ik hier lekker mijn analyses spuien en probeer die met wat feiten te onderbouwen.

Gelukkig maar dat niet alles uitkomt zoals ik dacht dat het zou gaan. Dat zou wel heel eng zijn.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door Progresso » ma feb 27, 2023 23:29

Er is helemaal geen vredesplan van Lula. Gewoon hete lucht.

Wat erg. Honderdduizenden doden zijn er al te betreuren en over die lijken strooit Lula zijn propagandapraat.


https://crusoe.uol.com.br/diario/plano- ... ao-existe/



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door joaninha » vr mar 03, 2023 08:36

Felix schreef:
zo feb 26, 2023 13:00

@Joaninha, soms ben ik verbaasd om je reacties over dit conflict, je zei zoiets als
Die uitspraken van als we Rusland nu in Oekraïne niet tegenhouden anders staan ze morgen in Nederland op de stoep zijn nergens op gebaseerd.

Ik herinner me nog de Russische inval in Hongarije en later die in Tsjecho-Slowakije (waar jij dacht ik wortels hebt) en de zelfmoord van Jan Pallach in 1969 als protest tegen de bezetting door de Russen. Ook in Georgia - Zuid-Ossetië - zijn de Russen actief. Als wij geen solidariteit tonen, eventueel gewapend, zal poetin zich vrij voelen.

Het zijn allemaal gebieden met een grote Russische minder- of meerderheid. De achtertuin van Rusland. De Baltische staten Estland, Letland en Litouwen lopen een risico omdat die ook een aanzienlijke Russische minderheid hebben. Maar die zijn bij de Nato en die aanvallen betekent direkte oorlog met het Westen dat zowel militair als economisch veel en veel sterker is dan Rusland. Inzetten op vredesonderhandelingen geeft helemaal geen risico dat de Russen morgen in Nederland, Tsjechië, Polen etc op de stoep staan. Oekraïne heeft met steun van het Westen de Russen al tegengehouden. Dus die solidariteit tegen Poetin is allang succesvol getoond. Een land als Polen doet militair niet onder voor Oekraïne, waarvan Rusland niet eens kan winnen.
Meer wapens sturen en escalatie vergroot alleen de kans dat we morgen in Nederland een Rus in de vorm van een atoombom op de stoep hebben. En de terug verovering van gebieden met een Russisch talige meerderheid in Oekraïne gaat niet lukken of een hele lange taaie strijd worden met nog meer honderduizenden slachtoffers dan nu al gevallen zijn aan beide zijden. Een soort Korea oorlog 2.0.
En in mijn ogen gaan die Leopards ook niet het verschil maken. De oorlog verloopt heel anders dan die in de koude oorlogs boekjes stond met grote snelle tankslagen op uitgestrekte akkers. Door de komst van drones, enorme mijnenvelden, moderne antitankwapens en geleide wapens hebben tanks maar een beperkte waarde. Leopards en andere moderne tanks hebben een goede actieve bepantsering, maar ook zwakke plekken zoals de rupsbanden. En in het natte voor-en najaar lopen de zware tanks vast in de beruchte modder van Oekraïne en Rusland. Ook de Abrahams konden uitgeschakeld worden met simpele ongeleide antitankwapens bleek in Jemen en Irak.
Dus inzetten op een wapenstilstand vergroot echt niet de kans dat de Russen morgen in een van de Nato Landen op stoep staan. Daarna kan over een vrede gesproken worden waarbij de Minsk accoorden als basis zouden kunnen dienen. En waarbij ook de veiligheid van landen als Georgië betrokken wordt.
Ik heb een collega die getrouwd is met een Oekraïense. Hij heeft onlangs zijn 80 jarige schoonmoeder uit de Zaporicia regio gehaald. Zijn Russisch talige Oekraïense schoonfamilie hoopt ook op een wapenstilstand en vrede zodat zijn schoonmoeder weer terug kan keren naar Oekraïne en het leven van zijn zwager in het Oekraïense leger gespaard blijft. De meest gemotiveerde Oekrainers en Russen zijn al naar het front vertrokken, gevallen of gewond. Nu worden minder gemotiveerde rekruten met tegenzin van de straat of uit hun huis getrokken en in busjes geduwd, is te zien in honderden filmpjes op Telegram. Daar gaan ze de oorlog ook niet mee winnen. Elke dag langer oorlog betekent meer slachtoffers.

[Edit Progresso: om het iets leesbaarder te maken heb ik de quotaties juist gezet]



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula stuurt geen tanks en wapens naar Ukraine

Bericht door Felix » vr mar 03, 2023 14:22

Het zijn allemaal gebieden met een grote Russische minder- of meerderheid. De achtertuin van Rusland. De Baltische staten Estland, Letland en Litouwen lopen een risico omdat die ook een aanzienlijke Russische minderheid hebben.

Die minderheden zijn nu natuurlijk een feit, maar we mogen niet vergeten dat zij er in het verleden bewust zijn neergezet juist om het gebied te verrussen.

En in mijn ogen gaan die Leopards ook niet het verschil maken.

Dan zou je ze dus ook gewoon kunnen leveren.

Ik heb een collega die getrouwd is met een Oekraïense. Hij heeft onlangs zijn 80 jarige schoonmoeder uit de Zaporicia regio gehaald. Zijn Russisch talige Oekraïense schoonfamilie hoopt ook op een wapenstilstand en vrede zodat zijn schoonmoeder weer terug kan keren naar Oekraïne en het leven van zijn zwager in het Oekraïense leger gespaard blijft

Ik denk dat iedereen daarop hoopt. Elke bom die er valt, elk schot dat gelost wordt, zaait naast fysieke vernietiging vooral haat en die overschrijdt generaties. ik vraag me dan ook af wat Rusland wérkelijk denkt te bereiken.

Daar komt nog bij dat gebieden met een aanzienlijke Russische bevolking die volgens de Russen al grotendeels in handen waren van pro-Russiche milities (en aanvankelijk onafhankelijk zouden worden verklaard), helemaal niet zo pro-Russisch zijn als werd beweerd. Na een jaar is het de Russen nl. nog steeds niet gelukt om zelfs die gebieden helemaal in te nemen.



Plaats reactie