digitaal spreekuur voor digd inlog problemen Nederlanders in het buitenland.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie

Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: digitaal spreekuur voor digd inlog problemen Nederlanders in het buitenland.

Bericht door Felix » wo mar 08, 2023 19:52

Ik zelf behoor bij diegenen die al 'eeuwenlang' op de brief met activeringscode van DigD wachten. Inmiddels heb ik wel per mail een aanmaning ontvangen waarin staat dat ik de activeringscode uit de brief onderhand moet invoeren... .



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: digitaal spreekuur voor digd inlog problemen Nederlanders in het buitenland.

Bericht door borsjea » do mar 09, 2023 13:46

Vandaag maar weer eens na maanden de app geopend, kreeg een melding dat ik hem moest actualiseren. Na het actualiseren blijkt de app niet meer geregistreerd te zijn. De Nederlandse overheid haalt zich zelf wel een hoop werk op zijn hals als je na een actualisatie je app niet meer geactiveerd is.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: digitaal spreekuur voor digd inlog problemen Nederlanders in het buitenland.

Bericht door borsjea » do mar 09, 2023 16:06

De DiggiD app lijkt ook een paspoort welke in 2017 is uitgegeven op Schiphol niet te herkennen.
Controle met de app NFCTools laat zien dat de NFC chip gewoon werkt.
Inloggen op de site werkt met mij wachtwoord maar kan nergens vinden waar ik me SMS nummer kan invoeren klikken op de knop SMS activeren levert een melding op dat dit voor mij niet mogelijk is omdat ik volgens de gegevens in het buitenland woon.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: digitaal spreekuur voor digd inlog problemen Nederlanders in het buitenland.

Bericht door Ajax » do mar 09, 2023 16:27

borsjea schreef:
do mar 09, 2023 16:06
Inloggen op de site werkt met mij wachtwoord maar kan nergens vinden waar ik me SMS nummer kan invoeren klikken op de knop SMS activeren levert een melding op dat dit voor mij niet mogelijk is omdat ik volgens de gegevens in het buitenland woon.
Overheid en ICT projecten....

Borsjea, misschien is een VPN een oplossing. Idee is dat je dan vanuit je locatie in het buitenland een site benaderd alsof je in NL bent. In veel gevallen werkt dit. Alhoewel het natuurlijk mogelijk is dat instanties deze ip adressen (reeksen) herkennen en dan toch moeilijk doen.

Maar blijft natuurlijk vreemd dat de overheid en/of NL-se tv zenders niet willen dat je in het buitenland bent. (En nee, hackers zijn niet de reden, want die zullen ongetwijfeld hun "werk" kunnen doen vanuit welk buitenland dan ook).



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: digitaal spreekuur voor digd inlog problemen Nederlanders in het buitenland.

Bericht door Felix » do mar 09, 2023 19:20

De DiggiD app lijkt ook een paspoort welke in 2017 is uitgegeven op Schiphol niet te herkennen.

Raar ook dat je een NLs paspoort (of indentiteitskaart) zou moeten hebben, een paspoort is niet bepalend voor je nationaliteit (een verklaring van Nederlanderschap is daarvoor voldoende) en ook al dat je verplicht bent een mobiele telefoon aan te schaffen (als je die al niet hebt) en de daaraan verbonden abonnementskosten.


*PS. Het forum geeft als tijdsverschil met NL 5 uur aan terwijl het maar 4 uur bedraagt.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: digitaal spreekuur voor digd inlog problemen Nederlanders in het buitenland.

Bericht door borsjea » do mar 09, 2023 19:37

Ajax schreef:
do mar 09, 2023 16:27
borsjea schreef:
do mar 09, 2023 16:06
Inloggen op de site werkt met mij wachtwoord maar kan nergens vinden waar ik me SMS nummer kan invoeren klikken op de knop SMS activeren levert een melding op dat dit voor mij niet mogelijk is omdat ik volgens de gegevens in het buitenland woon.
Overheid en ICT projecten....

Borsjea, misschien is een VPN een oplossing. Idee is dat je dan vanuit je locatie in het buitenland een site benaderd alsof je in NL bent. In veel gevallen werkt dit. Alhoewel het natuurlijk mogelijk is dat instanties deze ip adressen (reeksen) herkennen en dan toch moeilijk doen.

Maar blijft natuurlijk vreemd dat de overheid en/of NL-se tv zenders niet willen dat je in het buitenland bent. (En nee, hackers zijn niet de reden, want die zullen ongetwijfeld hun "werk" kunnen doen vanuit welk buitenland dan ook).
Het is geen geoblok het is gebaseerd op je gegevens in de basis administratie men geeft ook aan dat als de adresinfo niet correct is in je in Nederland woont je bij de gemeente moet gaan melden. Ik begrijp dat na hier activeren je opnieuw via de post een brief met code ontvangt om de wijzigingen te activeren.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: digitaal spreekuur voor digd inlog problemen Nederlanders in het buitenland.

Bericht door borsjea » do mar 09, 2023 19:46

Felix schreef:
do mar 09, 2023 19:20
Raar ook dat je een NLs paspoort (of indentiteitskaart) zou moeten hebben, een paspoort is niet bepalend voor je nationaliteit (een verklaring van Nederlanderschap is daarvoor voldoende) en ook al dat je verplicht bent een mobiele telefoon aan te schaffen (als je die al niet hebt) en de daaraan verbonden abonnementskosten
En die telefoon moet dan ook een NFC reader hebben, er zijn heel wat modellen die dit niet ondersteunen. Zelf heb ik mijn minder jong model van 2018 die geen NFC ondersteunde begin dit jaar vervangen door een model waar bij toeval wel NFC op zit.
Bij de verklaring Nederlandschap zou je een QR code of mischien een NFC tag op het document kunnen overwegen.
Wat dat betreft zou men eens naar de Braziliaanse versie vd DigiD moeten kijken. De app herkent met de camera binnen enkele seconden. Het zelfde heb ik ook al bij de app van Nubank en ITAU mee gemaakt.

Ach ik heb nog zo'n 11 jaar te gaan voordat ik DigiD echt nodig hebt



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: digitaal spreekuur voor digd inlog problemen Nederlanders in het buitenland.

Bericht door Progresso » do mar 09, 2023 19:58

Felix schreef:
do mar 09, 2023 19:20
*PS. Het forum geeft als tijdsverschil met NL 5 uur aan terwijl het maar 4 uur bedraagt.
Aangemelde gebruikers stellen hun tijdzone in tijdens het registratieproces en kunnen dit wijzigen in hun gebruikerspaneel.

Bij mij klopt het. Het verschil bedraagt vier uur.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: digitaal spreekuur voor digd inlog problemen Nederlanders in het buitenland.

Bericht door Felix » do mar 09, 2023 20:46

Bij mij klopt het. Het verschil bedraagt vier uur.

Blijkbaar denkt men dat er in Brazilie nog sprake is van zomer- en wintertijd, ook in dat geval zou het in maart fout zijn. Maar, die had je in latere jaren niet meer in het Noordoosten waaronder Ceará. Het is hier in het DF momenteel 15:46 u.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: digitaal spreekuur voor digd inlog problemen Nederlanders in het buitenland.

Bericht door Progresso » do mar 09, 2023 22:58

De tijd boven je bericht is 19:46. Dat is toch 15.46 plus 4 uur?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: digitaal spreekuur voor digd inlog problemen Nederlanders in het buitenland.

Bericht door borsjea » vr mar 10, 2023 01:53

Progresso schreef:
do mar 09, 2023 22:58
De tijd boven je bericht is 19:46. Dat is toch 15.46 plus 4 uur?
Het ligt aan de persoonlijke settings, en niet aan het forum.
Gebruikers settings, forum voorkeur daar zijn de tijdzone instellingen



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: digitaal spreekuur voor digd inlog problemen Nederlanders in het buitenland.

Bericht door Felix » vr mar 10, 2023 02:14

De tijd boven je bericht is 19:46. Dat is toch 15.46 plus 4 uur?

Hier staat boven het bericht 20:46!



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: digitaal spreekuur voor digd inlog problemen Nederlanders in het buitenland.

Bericht door quasimodo » vr mar 10, 2023 05:28

Heb ik ook eens gehad. Kun je zelf aanpassen. Even rechtsboven op je naam klikken. Daar gebruikerspaneel aanklikken. Vervolgens forum voorkeuren aanklikken. Daar kun je dan elke tijdzone selecteren die je wil. Zoals Borsjea ook al zei.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: digitaal spreekuur voor digd inlog problemen Nederlanders in het buitenland.

Bericht door Felix » di mei 02, 2023 22:13

Na vier maanden heb ik dan e i n d e l ij k mijn DigiD weer in orde. Na een eerste poging moest ik weken later de procedure weer opnieuw beginnen en toen weer weken lang op een brief met activeringscode wachten.

Wat me opviel is hoe onvriendelijk (vind ik tenminste) het hele systeem in elkaar zit, maar hoe vriendelijk en bereidzaam dan wel weer de mensen van de helpdesk waren.



Plaats reactie