Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » wo mar 08, 2023 00:09

quasimodo schreef:
di mar 07, 2023 22:26
Dat Fiocruz doorgeeft dat dode kinderen gestorven zijn waarvan ze weten dat die ook positief getest zijn op corona is waarschijnlijk net zulke overbodige informatie als dat het een kind betrof die geboren is met 4 vingers.
Dat is het hem juist. Men gebruikt de informatie om kinderen van 0 tot 5 jaar massaal en verplicht te vaccineren met een vaccin waarvan we bij volwassenen al moeten afvragen of de risico/voordeel verhouding wel ten voordele uitvalt voor vaccineren.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » wo mar 08, 2023 00:47

Niet verplicht al geef ik toe dat dit koppelen aan de sociale voorzieningen dit er voor groepen armen defacto er wel op neerkomt.

En er is nog geen enkele studie geweest dat er voor volwassenen minder risico's zijn om ongevacineerd je eerste corona besmetting door te maken. Waar je zelfs ziet dat er in landen met een hoge vaccinatiegraad minder doden zijn.

Dat er landen zijn die zeggen dat je jongeren niet hoeft te vaccineren is zeer begrijpelijk omdat er nagenoeg geen voordelen zijn en die groep hoogstwaarschijnlijk al een of meerdere besmettingen heeft doorgemaakt. De enigste groep die hier misschien baat bij hebben zijn kinderen die al in een gevaren categorie zitten. Maar er zijn ook geen aanwijzingen dat deze groep veel nadelen ondervindt als je ze wel vaccineerd. Maar elk nadeel is er 1 te veel als het geen voordeel oplevert.

Maar ik zie nog steeds niet wat gouverneurs hiermee te maken hebben? Dit is toch landelijk beleid. En volgens mij al heel lang beleid om de vaccinatie graad te verhogen om andere ziekten in te perken waar kinderen anders onnodig aan sterven.

Wat ik dan weer wel raar vindt voor een gelovig land als Brazilië is dat ze zulk progressief beleid voeren. Terwijl in Nederland elke zoveel jaar nog tientallen kinderen onnodig sterven omdat ze dit niet kunnen regelen en bovendien grote onrust laten veroorzaken in de kinderopvang.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » do mar 09, 2023 13:47

Vertrouw nimmer of nooit een overheid en haar dienaren, deel zoveel:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bdbfdc7e/



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Martinho » ma mar 13, 2023 00:50

Onrust zaaien en wantrouwen oproepen, samenzwerigstheorieen napraten, dat is alles wat je tegenwoordig nog kan.
Het is wel verdomd stil over de grootschalige stembusfraudes en stemmachines die gehact zouden zijn nu FOX door de mand is gevallen. Merkwaardig. Moet je maar niet geloven in een tijdreizend warhoofd die naar de wind heeft geluisterd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » ma mar 13, 2023 13:18

En de Duitse Hugo de Jonge zwaar in de problemen nu hij moet toegeven dat er zware vaccinatieschade is bij 1 op de 10.000 inentingen.

De man heeft een paar jaar lang mensen die sceptisch waren over de veiligheid beschimpt en weg gezet als wappies, complotdenkers en mensen die onrust zaaien.

Nu komen de eerste rechtzaken. De grote pharmabedrijven hebben hun verantwoordelijkheid uitgesloten bij de contractonderhandelingen met de domme overheden. Dit worden terechte miljardenclaims, waar uiteindelijk de belastingbetaler voor mag opdraaien.




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door borsjea » ma mar 13, 2023 15:08

Staan deze gegevens ook op The Lancet? Twitter is voor mijn niet echt een betrouwbare bron
In het tijdperk zonder vaccinaties had Brazilië een sterft van 4 op 100. Daarnaast een grote groep die een langetijd in het ziekenhuis lag en zelfs nog steeds een grote groep de maanden of jaren later nog de gevolgen merken. Velen bekenden verloren aan covid en die groep zal nog vele malen groter zijn geweest als er geen vaccinaties waren geweest of de president zijn zin had gekregen om het vaccinatie programma nog 3 maanden uit te stellen. Alleen al het langzaam op gang komen van het vaccinatie programma omdat de genocide leider geen propina kreeg aangeboden heeft ruim 400.000 onnodige extra dode gekost. Het vaccinatie programma is dankzij een gouverneur uiteindelijk gelukkig toch opgestart dit heeft duizenden vd dood gered.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door borsjea » ma mar 13, 2023 15:33

Een verhaal van het RIVM. Opvallend is dat bepaalde ernstige afwijkingen men vaker ziet voorkomen bij patiënten die in het verleden Covid hebben gehad. De vraag is dan is het probleem veroorzaakt door de Covid, het vaccin of een combinatie van deze twee.
Het vaak genoemde hartzakje probleem komt overigens normaal al voor bij 1 tot 10 op de 100.000 personen. Mogelijk dat het meer monitoren van personen nu ook meer aan het licht brengt.


https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... jwerkingen



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » ma mar 13, 2023 16:49

borsjea schreef:
ma mar 13, 2023 15:08
Staan deze gegevens ook op The Lancet? Twitter is voor mijn niet echt een betrouwbare bron
Het stukje is van de Tweede Duitse staatszender (ZDF) en de man die aan het woord is de de Duitse bondsminister voor volksgezondheid.

Net zoals we in Nederland het RIVM hebben bestaat er zo'n organisatie ook in Duitsland. Ik vermoed dat hij zijn informatie daarvan haalt.

Een cijfer wat overigens behoorlijk stuk lager liggen dan wat in de peer-reviewed onderzoeken zijn aangetoond (1 op de 800).



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » ma mar 13, 2023 16:56

"Myocarditis en pericarditis komen elk jaar voor bij 1 tot 10 op de 100.000 mensen."

Bron: RIVM

Het risico voor jonge mensen om te sterven of in het ziekenhuis te belanden door Covid is veel lager.

Waarom dan toch vaccineren?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » ma mar 13, 2023 17:29

Het risico voor jonge mensen om te sterven of in het ziekenhuis te belanden door Covid is veel lager.

Is het mogelijk het betreffende RIVM artikel a.u.b. hier te laten zien?

Het probleem van het hartzakje zou inderdaad soms voorkomen maar altijd genezen kunnen worden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » ma mar 13, 2023 18:49

Felix schreef:
ma mar 13, 2023 17:29
Is het mogelijk het betreffende RIVM artikel a.u.b. hier te laten zien?
Staat letterlijk in het artikel van @Borsjea.

Wat mij weer opvalt is dat men zo brede range neemt. Ik vermoed dat 1 op de 10.000 bij jong volwassenen is en 1 op de 100.000 bij ouderen.

1 op de 10.000 na een vaccinatie is niet soms. Dat is vaak, veel te vaak zelfs.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Ajax » ma mar 13, 2023 19:22

Martinho schreef:
ma mar 13, 2023 00:50
Onrust zaaien en wantrouwen oproepen, samenzwerigstheorieen napraten, dat is alles wat je tegenwoordig nog kan.
Moet toegeven dat Pro de laatste tijd wat bot uit de hoek kan komen, maar ook wel weer scherp is op de diverse "dossiers" :) .

Misschien gaat het helpen als we "samenzweringstheoriëen" wat concreter maken. Ik denk namelijk niet dat Pro gelooft dat er een mondiaal complot is van bloeddrinkende reptielen die de wereld over willen nemen. Maar het is opvallend dat er regelmatig over "complot theorieën" wordt gesproken, zonder de theorie waar het over gaat expliciet te benoemen. Dan lijkt het of Pro in alle "complot theoriëen" gelooft en dat lijken we steeds vaker te zien. Opmerkelijk voorbeeld daarvan was de lezing enige tijd geleden van onze minister van Justitie, die het daar ook nog had over "onwelriekende reuzel".

Dus laat de "complot denker" (en niet iemand anders) het complot benoemen. En kijk dan (over een langere periode) of die theorie enigzins hout snijdt.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » ma mar 13, 2023 20:02

maar ook wel weer scherp is op de diverse "dossiers"

Het valt me juist op dat ze vaak niet goed gelezen zijn.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » ma mar 13, 2023 20:11

Felix schreef: ↑ma mar 13, 2023 16:29
Is het mogelijk het betreffende RIVM artikel a.u.b. hier te laten zien?
Staat letterlijk in het artikel van @Borsjea.

Bron: RIVM

Het risico voor jonge mensen om te sterven of in het ziekenhuis te belanden door Covid is veel lager.

Waarom dan toch vaccineren?

Ik lees er misschien overheen, ik kan het in ieder geval niet vinden.

Ik kan me voorstellen dat je jonge mensen toch vaccineert zodat ook het lagere risico dat ze in het ziekenhuis belanden nog geringer wordt. Het voorkomt misschien ook dat ze mogelijk een week lang ziek zijn als ze Covid krijgen en verhindert dat ze daar, zoals regelmatig lijkt te gebeuren, lange termijn gevolgen van ondervinden. Dat laatste gebeurt ook wel bij mensen die lichte symptomen hadden.

In elk geval, jongeren worden nu in ieder geval nog maar heel beperkt gevaccineerd dat lijkt dus niet het punt. Het is een dynamische situatie.

Vast blijft staan dat de vaccins de verspreiding van de ziekte enorm hebben afgeremd en beperkt en het aantal dodelijke slachtoffers aanzienlijk hebben doen dalen.
Laatst gewijzigd door Felix op ma mar 13, 2023 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » ma mar 13, 2023 20:22

RIVM schreef:Myocarditis en pericarditis komen elk jaar voor bij 1 tot 10 op de 100.000 mensen. Het risico op bijwerkingen is mede afhankelijk van de leeftijd van de persoon en het vaccin. Het wordt het vaakst gezien bij jongens en jongere mannen tussen 12 en 30 jaar. Hoewel nog steeds zeldzaam, geeft Moderna een iets hogere kans dan Pfizer op deze bijwerkingen. Myocarditis boven de 12 jaar komt vaker voor na een COVID-19-infectie. Het kan ook voorkomen na een andere virale infectie of bij een immuunziekte. Myocarditis na een mRNA-vaccinatie gaat meestal (> 90%) binnen een aantal dagen over, spontaan of met behandeling. Bij signalen van myocarditis is het nodig om contact op te nemen met een arts.
Meer is te lezen op de websites van het CBG en Lareb.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » ma mar 13, 2023 20:27

borsjea schreef:
ma mar 13, 2023 15:08
Staan deze gegevens ook op The Lancet? Twitter is voor mijn niet echt een betrouwbare bron
Of The Lancet nog een betrouwbare bron is?
The Lancet schreef:We stand together to strongly condemn conspiracy theories suggesting that COVID-19 does not have a natural origin.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » ma mar 13, 2023 20:32

Het risico voor jonge mensen om te sterven of in het ziekenhuis te belanden door Covid is veel lager.

Waarom dan toch vaccineren?

Dit was wat ik niet kon vinden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » ma mar 13, 2023 21:01

Dat quote ik toch ook niet.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » di mar 14, 2023 00:52

Dat quote ik toch ook niet.
Jawel om 15:56.

En intussen is het rivm min of meer tot dezelfde conclusie gekomen en raad vaccinatie alleen maar aan voor risico groepen die nog helemaal niet gevaccineerd zijn.

Waar naar mijns inziens beter eerst een test kunnen uitvoeren om te zien of iemand geen antistoffen heeft. Want dit zou duiden op een eerdere besmetting dat net zo goed werkt als vaccinatie en tevens aantoont dat je eigen lichaam de corona besmetting kan verwerken.

Het is alleen te hopen dat er geen meer agressieve variant de kop op steekt zoals bij de gewone griep ook wel eens het geval is. Dan kan zomaar het hele circus opnieuw opgetuigd worden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » di mar 14, 2023 04:02

Het is alleen te hopen dat er geen meer agressieve variant de kop op steekt zoals bij de gewone griep ook wel eens het geval is. Dan kan zomaar het hele circus opnieuw opgetuigd worden.

Dat kan dan waarschijnlijk veel sneller omdat het basisvaccin al bestaat en je het dan moet aanpassen aan de variant net zoals dat nu bij griep gebeurt en veranderingen in het Covid virus worden op de voet gevolgd. De oude vaccins geven nog enige bescherming bij nieuwe varianten. Bij griep loopt het vaccin ook altijd achter op het virus.

En, hier in Brazilië tenminste, denkt men dat het vaccin misschien jaarlijks gegeven gaat worden, iedere keer aangepast en dan voor de doelgroepen, bv. 60 jr en ouder, mensen met immuniteitsproblemen, enz. (Net zoals nu met griep het geval is).

De vaccins zijn overigens niet in de handel verkrijgbaar, dat is nog steeds verboden. Ik vraag me af of dat nog zal veranderen maar misschien is de belangstelling van de commerciële inenters ook wel verminderd. Vaccinaties tegen griep en andere ziekten zijn ook commercieel te verkrijgen.



Plaats reactie