Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
Ja, piloten werden ook gedwongen, op straffe van ontslag, de mRNA therapie te ondergaan.
Zie hier de resultaten. Het wachten is gewoon op de groot klap waar beide piloten tijdens de vlucht onderuit gaan. Hoe groot is die kans. Best wel groot.
https://www.conservativewoman.co.uk/pil ... -vaccines/
Zie hier de resultaten. Het wachten is gewoon op de groot klap waar beide piloten tijdens de vlucht onderuit gaan. Hoe groot is die kans. Best wel groot.
https://www.conservativewoman.co.uk/pil ... -vaccines/
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
Als je al de reclames mag geloven de loterij winnen ook. Hopelijk vallen mijn loten eerder dan mijn vluchten.
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
Zegt de man die altijd zo tegen 'speculeren' is.
Ja en als de automatische piloot ook juist die dag kapot blijkt...
Blijft wel nog de vraag waarom deze ramp zich niet na vorige rna vaccinaties heeft voltrokken, en niet in Brazilië waar in april jl. al werd gevaccineerd.
Ja en als de automatische piloot ook juist die dag kapot blijkt...
Blijft wel nog de vraag waarom deze ramp zich niet na vorige rna vaccinaties heeft voltrokken, en niet in Brazilië waar in april jl. al werd gevaccineerd.
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
Speculatie.
Op een willekeurige dag zijn er rond de 100.000 vluchten. Iedere vlucht heeft minimaal 2 piloten. Per maand kom je op 3 miljoen vluchten.
De afgelopen 9 maanden zijn er tijdens actieve dienst minimaal 26 piloten opeens voor, tijdens of net na hun vlucht plots overleden, 3 per maand. Daarnaast zijn er nog minimaal 4 piloten buiten dienst plots omgevallen. Dit zijn alleen de bekende gevallen die het nieuws hebben gehaald. Ik denk niet dat de vliegmaatschappijen ieder overlijden van een piloot aan de grote klok hangen, dus in werkelijkheid zal het cijfer fors hoger liggen.
https://thewhiterose.uk/sudden-death-an ... ng-pilots/
Statistisch kom je dus met 3 plotse doden per 3 miljoen vluchten uit op 1 op miljoen. Dat lijkt een kleine kans, maar in de zeer veilige luchtvaartindustrie kom je dan al heel snel in de buurt van onacceptabel.
Reken maar dat het een punt van grote zorg is bij de grote maatschappijen.
Op een willekeurige dag zijn er rond de 100.000 vluchten. Iedere vlucht heeft minimaal 2 piloten. Per maand kom je op 3 miljoen vluchten.
De afgelopen 9 maanden zijn er tijdens actieve dienst minimaal 26 piloten opeens voor, tijdens of net na hun vlucht plots overleden, 3 per maand. Daarnaast zijn er nog minimaal 4 piloten buiten dienst plots omgevallen. Dit zijn alleen de bekende gevallen die het nieuws hebben gehaald. Ik denk niet dat de vliegmaatschappijen ieder overlijden van een piloot aan de grote klok hangen, dus in werkelijkheid zal het cijfer fors hoger liggen.
https://thewhiterose.uk/sudden-death-an ... ng-pilots/
Statistisch kom je dus met 3 plotse doden per 3 miljoen vluchten uit op 1 op miljoen. Dat lijkt een kleine kans, maar in de zeer veilige luchtvaartindustrie kom je dan al heel snel in de buurt van onacceptabel.
Reken maar dat het een punt van grote zorg is bij de grote maatschappijen.
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
Bij een vlucht met passagiers van de grote luchtvaartmaatschappijen heb je normaal 2 piloten. En deze vluchten zijn goed voor ongeveer de helft van het totaal aantal vliegbewegingen. En laten we jou cijfers erbij nemen alhoewel ik niet snap wat gebeurtenissen vlak voor of na de vlucht ermee te maken zouden hebben. Heb je een kans van 1 op de miljoen dat er met de 1e piloot wat gebeurt en dan weer 1 op de miljoen dat het ook gebeurt met de 2e piloot. Dan kom je op 1 op de biljoen. Deel je dit door het aantal vluchten dan kom je op iets meer dan eens in de 50 jaar dat zoiets zou gebeuren.
En het klopt dat luchtvaartmaatschappijen het gevaar al gauw veel te groot vinden. Daarom hebben ze nog allerlei veiligheids installaties ingebouwd waaronder de automatische piloot. Dit omdat de kans vele malen groter is dat de piloten door andere omstandigheden onwel worden en dat ze regelmatig fouten maken. En de systemen zijn dermate goed tegenwoordig dat er een gerede kans bestaat dat een leek het vliegtuig kan landen m.b.v. de verkeerstoren en al de automatische systemen. En ik sluit niet uit dat piloten in de zeer nabijgelegen toekomst alleen maar in het vliegtuig zitten om in noodgevallen de automatische systemen te vervangen en alles op de automatische piloot gebeurt.
En het klopt dat luchtvaartmaatschappijen het gevaar al gauw veel te groot vinden. Daarom hebben ze nog allerlei veiligheids installaties ingebouwd waaronder de automatische piloot. Dit omdat de kans vele malen groter is dat de piloten door andere omstandigheden onwel worden en dat ze regelmatig fouten maken. En de systemen zijn dermate goed tegenwoordig dat er een gerede kans bestaat dat een leek het vliegtuig kan landen m.b.v. de verkeerstoren en al de automatische systemen. En ik sluit niet uit dat piloten in de zeer nabijgelegen toekomst alleen maar in het vliegtuig zitten om in noodgevallen de automatische systemen te vervangen en alles op de automatische piloot gebeurt.
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
Aantal vliegtuigen in nood (squawk 7700) verdrievoudigd na de verplichte vaccinatierondes voor piloten in de VS (de oranje lijn). Zal wel toeval zijn.
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
1 op de 10.000 piloten zijn dit jaar "plots dood gegaan.
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
Nog maar een piloot die tijdens de vlucht onderuit ging:
Pilot Incapacitation - Ryanair Flight FR-3472 (LTN-RZE) from London Luton, UK to Rzeszow (Poland) on Nov.26, 2023, one of the pilots became incapacitated, plane diverted to Krakow and landed safely
Pilot collapsed inflight - the aircraft was awaited by an ambulance. The pilot received medical assistance. No more details available at this time.
Pilot Incapacitation - Ryanair Flight FR-3472 (LTN-RZE) from London Luton, UK to Rzeszow (Poland) on Nov.26, 2023, one of the pilots became incapacitated, plane diverted to Krakow and landed safely
Pilot collapsed inflight - the aircraft was awaited by an ambulance. The pilot received medical assistance. No more details available at this time.
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
En het gaat maar door:
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
Er is schijnbaar toch niet een grote angst dat piloten massaal omvallen. Of ze proberen vast in te spelen op een tekort aan piloten in de toekomst.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/331556/d ... iet-veilig
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/331556/d ... iet-veilig
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
Het gevaar van energiedrankjes.
https://ge.globo.com/eu-atleta/nutricao ... acao.ghtml
https://veja.abril.com.br/coluna/veja-g ... -carnaval/
O lado obscuro pode ser testemunhado nas emergências médicas. Cada vez mais pessoas procuram este tipo de serviço, após uma ingesta robusta e apresentando sintomas eminentemente cardiovasculares e neu...
https://ge.globo.com/eu-atleta/nutricao ... acao.ghtml
https://veja.abril.com.br/coluna/veja-g ... -carnaval/
O lado obscuro pode ser testemunhado nas emergências médicas. Cada vez mais pessoas procuram este tipo de serviço, após uma ingesta robusta e apresentando sintomas eminentemente cardiovasculares e neu...
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
En bij hoeveel van deze squawk 7700 codes betrof het onwel wording personeel? Alle meldingen na kijken of het een gezondheids of technische probleem betrof moet niet zo moeilijk zijn. Dit over de laatste 10 jaar zal ons ook duidelijkheid geven of er een groei is met gezondheidszaken. Daarbij ook de leeftijd en de eventuele werkdruk mee nemen.
We hebben de laatste tijd ook nog al wat zaken gehad waar diverse modellen vliegtuigen noodgedwongen aan de grond moesten blijven. Wat is het effect van vliegtuigen die maandenlang stil aan de grond hebben gestaan? Veel luchtvaartmaatschappijen die in de rode cijfers staan, voeren die nog trouw al het onderhoud uit of beperkt men zich tot de verplichte zaken.
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
Ach ja, de energiedrankjes hadden we nog niet gehad.
Niet hier nee.
Het zijn producten die door piloten en sporters veelvuldig gebruikt worden. Het zijn allebei ongezonde beroepen/activiteiten. Piloten met hun onregelmatige werktijden tijdszones die zich in het verleden volpropten met koffie en guaraná em pó om maar scherp en onvermoeid te blijven en sporters die voortdurend het uiterste van hun lichaam eisen.
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
Ach ja, natuurlijk. Dat gebeurde voor 2021 natuurlijk niet.
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
Ach ja, natuurlijk. Dat gebeurde voor 2021 natuurlijk niet.
Hoezo niet? Natuurlijk ook wel.
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
Steeds vaker dood? Het is eigenlijk een vrij zeldzaam iets en het gebeurde vroeger ook af en toe. Het is bekend dat piloot nou niet bepaald een gezond beroep is.
En in dit specifieke geval kwam er nog bovenop:
Local media reports revealed that Adas was in his late thirties and unmarried. He had been experiencing health issues related to obesity.
En in dit specifieke geval kwam er nog bovenop:
Local media reports revealed that Adas was in his late thirties and unmarried. He had been experiencing health issues related to obesity.
Re: Piloten gaan ook steeds vaker onderuit
Nog eentje dan. Zoveel piloten zijn er niet wereldwijd. Wel een van de eerste beroepsgroepen die door hun werkgevers werden verplicht om de Covid vaccinatie te nemen.
https://abc11.com/duke-professor-joseph ... /14636400/
https://abc11.com/duke-professor-joseph ... /14636400/