In Nederland komen de ongevaccineerde volgens het CBS er procentueel slecht vanaf. En bij de groep waar veel overlijdens zijn is het advies om te vaccineren nog steeds van kracht.Minder dan 17%. Hele verstandige mensen die Brazilianen.
En ik denk dat onder risico groepen de vaccinatie bereidheid een stuk hoger is als 17% als je de criteria van Nederland aanhoud.
En als ik zie dat het virus weer oplaait aan de gemeten virusdeeltjes en de toenemende aantallen in het ziekenhuis. Dan zal de oversterfte wel hoog blijven. Alhoewel het aantal corona doden maar een heel klein gedeelte van de oversterftes zou bedragen volgens dezelfde onderzoekers. Ik zag overigens ook een bericht dat na de Spaanse griep ook nog 4 jaar oversterfte was waarvan gedacht werd dat dit veroorzaakt werdt doordat het virus het immuunsysteem had aangetast en dat dit lang duurde voordat dit herstelt werdt. Misschien dat dit verklaart waarom er de laatste tijd wereldwijd steeds meer ziekenhuisopnames zijn van diverse luchtwegen ziekten. Ook onder groepen die niet gevaccineerd zijn zoals kinderen.De logische conclusie zal zijn dat de oversterfte de komende maanden ook terug zal vallen.