Dit jaar zeker geen KLM vluchten Fortaleza

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Contacteer:

Dit jaar zeker geen KLM vluchten Fortaleza

Bericht door Progresso »

Gebrek aan vliegtuigen.

Het lijkt mij een stug excuus. Volgens mij is het gewoon wachten op wie TAP overneemt, of Azul en GOL het gaan overleven en wat KLM wel of niet mag aanvliegen van Parijs.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3512482
joaninha

Re: Dit jaar zeker geen KLM vluchten Fortaleza

Bericht door joaninha »

En AF gaat vanaf het najaar naar Salvador de Bahia vliegen en GOL gaat voor aansluitende vluchten zorgen. Ik ben benieuwd of dit ook gevolgen voor Fortaleza gaat hebben.
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... ter-bekend
joaninha

Bericht door joaninha »

Als zowel Fortaleza een AF hub blijft naast een nieuwe hub in Salvador, dan komt er in Fortaleza ruimte om die samen met KLM uit te voeren zoals voorheen. We zullen zien welke ontwikkelingen er komen. Er is ook veel meer beroepsmatig reisverkeer te verwachten naar Fortaleza door de investeringen van Europese bedrijven in energieprojecten in Ceara denk ik. Om een volgens mij redelijk goedlopende lijndienst naar Fortaleza te vervangen door een nieuwe naar Salvador lijkt mij niet logisch. Eerder ziet AF verdere groei in NO Brazilië mogelijk denk ik. We zullen het gaan zien. Maar ik hoop dat AF op Fortaleza blijft vliegen. En in combinatie met KLM zou helemaal mooi zijn.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Beetje rare analyse.

KLM/AirFrance hebben aangegeven niet te gaan bieden op TAP. Dus om het continent Zuid-Amerika goed te bedienen moeten ze het aantal bestemmingen uitbreiden.

Wat KLM/AirFrance doet is gewoon vanuit de twee Europese hubs, Parijs en Amsterdam, het aantal rechtstreekse verbindingen naar Zuid-Amerika opvoeren.

In ieder geval heeft het nu al een zeer positief effect op de prijzen. Ik zie nu weer aanbiedingen van €700 retour in economy. Vorig jaar kon je nauwelijks een vlucht boeken onder de €1000.
Xadrez

Bericht door Xadrez »

Ja, klopt! Ik heb twee weken geleden nog een vlucht geboekt van Amsterdam naar Fortaleza, (heen 26 mei, terug 16 juni( allemaal voor minder dan 900 euro met Air France.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Hm, KLM/AirFrance doet toch mee aan de biedingen strijd om TAP.
Daarnaast heeft hij nog steeds zeer veel interesse in TAP Air Portugal, dat door de Portugese regering geprivatiseerd gaat worden. Voor Air France-KLM zijn het sterke netwerk in Zuid-Amerika en de geografische positie van de hub in Lissabon zeer interessant.
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... ta-airways
Felix

Bericht door Felix »

Hm, KLM/AirFrance doet toch mee aan de biedingen strijd om TAP.
Het duurt wel erg lang allemaal!
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

En dan heb je nog de illegale staatssteun voor zowel TAP als AirFrance/KLM.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Ik heb zo'n vermoeden dat de staatsteun wel met een sisser gaat aflopen. Daar hebben zoveel maatschappijen en overheden aan meegewerkt, dat hier wel een geitenpaadje gevonden gaat worden. Al zal Ryanair hier wel tegen blijven procederen en je het nooit weet.
Plaats reactie