Ik ben sinds kort afhankelijk van de traditionele kranten. Nu lukt het mij niet om vanuit Brazilië me te abonneren op die kranten, dus ik kan niet het hele bericht lezen. Ik moet het doen met de koppen.
Nu lees ik dat de gijzelaars zijn overleden. Geen idee waaraan. Covid-vaccinatie? Hartstilstand? Kanker?
Hoeveel gijzelaars en allemaal tegelijkertijd. Het zal toch geen polio zijn?
Heeft iemand een bron met meer informatie.
[attachment=0]IMG_20240901_134414.jpg[/attachment]
Gijzelaars overleden
Re: Gijzelaars overleden
O, wacht. Die gijzelaars waren door strijders meegenomen.
Ik dacht dat ik vorige week op X las dat de terroristische organisatie Hammas op 7 oktober een pogrom op een kibboets en een festivalterrein hadden uitgeoefend.
Maar dat zal dan wel misinformatie zijn. Het waren strijders, net zoals die Duitsers die in 1943 netjes bij de buren van mijn opa en oma aankloppen in Rotterdam en vriendelijk verzochten of de mensen meer wilden met een gratis NS dagtochtje naar Westerbork.
Ik zat er weer helemaal naast. Blij dat we goede kwaliteitskrant en hebben.
Ik dacht dat ik vorige week op X las dat de terroristische organisatie Hammas op 7 oktober een pogrom op een kibboets en een festivalterrein hadden uitgeoefend.
Maar dat zal dan wel misinformatie zijn. Het waren strijders, net zoals die Duitsers die in 1943 netjes bij de buren van mijn opa en oma aankloppen in Rotterdam en vriendelijk verzochten of de mensen meer wilden met een gratis NS dagtochtje naar Westerbork.
Ik zat er weer helemaal naast. Blij dat we goede kwaliteitskrant en hebben.
Ik heb heel stiekem in de kelderkast geluisterd naar Radio Oranje, eh X. Ik herkende het nog van de verhalen van mijn vader, moeder, opa en oma. Best wel eng, want als je de radio te hard zette kon de buurman je natuurlijk verlinken.
Maar jeetje, wat ik nu te horen kreeg deden mijn oren wel klapperen. Het beroemde en onberispelijke CNN krijgt zomaar een community notes op dat verschrikkelijke platform X. Die Elon Musk manipuleert dus echt de waarheid.
Nou, ik ga maar lekker vroeg slapen. Ik hoorde wel iets van mijn Duitse vrienden over verkiezingen in Duitsland. Dat O Globo staat toch voor wereldnieuws. Nou, die melden helemaal niets, dus die vriend zal wel weer uit zijn nek lullen.
Hoe laat is morgenochtend trouwens de voedertijd voor schapen?
Maar jeetje, wat ik nu te horen kreeg deden mijn oren wel klapperen. Het beroemde en onberispelijke CNN krijgt zomaar een community notes op dat verschrikkelijke platform X. Die Elon Musk manipuleert dus echt de waarheid.
Nou, ik ga maar lekker vroeg slapen. Ik hoorde wel iets van mijn Duitse vrienden over verkiezingen in Duitsland. Dat O Globo staat toch voor wereldnieuws. Nou, die melden helemaal niets, dus die vriend zal wel weer uit zijn nek lullen.
Hoe laat is morgenochtend trouwens de voedertijd voor schapen?
Maakt het iets uit?
Netanyahu zou ze wel even gaan bevrijden.
Resultaat 7 levend en heel wat lijkzakken.
Strategie Hamas. Goodwill kweken in de regio en de Palestijnse zaak weer in de belangstelling.
Na onderhandelingen:
5 vrijgelaten.
100+ tegen wat wisselgeld.
Resultaat zelfs in Israël massale protesten om toch nog maar eens te gaan praten voor de paar gijzelaars die nog resteren. En de gehele regio in rep en roer, en aandacht uit de rest van de wereld.
En laat nu bijna de gehele wereld dit al voorspeld hebben.
Maar laten we vooral onszelf druk maken hoe de daders genoemd worden.
De leden van Hamas kijken inderdaad niet op een paar of heel veel doden. En voor de echte fanatieke is het zelfs hun levensdoel om als strijder te sterven. En dat je er zoveel mogelijk wil doden en met wortel en tak wil uitroeien is best begrijpelijk.
Maar zou het niet verstandig zijn om eerst te proberen een goede strategie te verzinnen om zoveel mogelijk gijzelaars vrij te krijgen?
En zou het niet verstandig zijn dat je een fatsoenlijk plan hebt, om samen te kunnen leven met de overgebleven Palestijnen?
Of denk je dat je ze allemaal om kunt brengen?
En zou Hamas of gelieerde groepen nu kleiner of groter zijn geworden, nu je er al een 40.000 hebt omgebracht?
Netanyahu zou ze wel even gaan bevrijden.
Resultaat 7 levend en heel wat lijkzakken.
Strategie Hamas. Goodwill kweken in de regio en de Palestijnse zaak weer in de belangstelling.
Na onderhandelingen:
5 vrijgelaten.
100+ tegen wat wisselgeld.
Resultaat zelfs in Israël massale protesten om toch nog maar eens te gaan praten voor de paar gijzelaars die nog resteren. En de gehele regio in rep en roer, en aandacht uit de rest van de wereld.
En laat nu bijna de gehele wereld dit al voorspeld hebben.
Maar laten we vooral onszelf druk maken hoe de daders genoemd worden.
De leden van Hamas kijken inderdaad niet op een paar of heel veel doden. En voor de echte fanatieke is het zelfs hun levensdoel om als strijder te sterven. En dat je er zoveel mogelijk wil doden en met wortel en tak wil uitroeien is best begrijpelijk.
Maar zou het niet verstandig zijn om eerst te proberen een goede strategie te verzinnen om zoveel mogelijk gijzelaars vrij te krijgen?
En zou het niet verstandig zijn dat je een fatsoenlijk plan hebt, om samen te kunnen leven met de overgebleven Palestijnen?
Of denk je dat je ze allemaal om kunt brengen?
En zou Hamas of gelieerde groepen nu kleiner of groter zijn geworden, nu je er al een 40.000 hebt omgebracht?