Uitbreiding van de Oorlog met deelname van Hezbollah en Iran?

Progresso
Contacteer:

Re: Uitbreiding van de Oorlog met deelname van Hezbollah en Iran?

Bericht door Progresso »

Nou, Harris en Biden waren extreem duidelijk over een Iraanse aanval op Israël:

DON'T

We wachten af.

https://youtu.be/f5GLqHn5uAE?si=L_ZnYTytvr1icbVe
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Zolang de verkiezingen lopen is het politieke zelfmoord om Israël niet te steunen, en Netanyahu weet dit en ook Iran.
Felix

Bericht door Felix »

Misschien tijd dat Biden het regime in Theeran aanvalt.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Felix schreef: di okt 01, 2024 22:44 Misschien tijd dat Biden het regime in Theeran aanvalt.
Tja, eerst miljarden naar Iran sturen om nucleaire technologie te ontwikkelen en er nu achter komen dat dat toch niet zo'n goed idee was.

Na de dramatische terugtrekking uit Afghanistan de zoveelste blamage.

Zwakke leiders maken stinkende wonden
Felix

Bericht door Felix »

Na de dramatische terugtrekking uit Afghanistan de zoveelste blamage.
Ik zie de blamage deze keer niet, veel is op vreedzame wijze geprobeerd en dat is geen blamage. Ja, en dan had je trump die verdragen opzei en dat ondermijnt natuurlijk elk vertrouwen.

Maar misschien is nu wel tijd gekomen om er een basta aan te geven. Ik zie Iran trouwens niet gretig in deze oorlog stappen, het is min of meer dat ze na het vele dreigen ook daden moeten stellen. Of ze nu wel met volle kracht hebben aangevallen? De eerste keer was dat tenminste duidelijk niet het geval. Afwachten hoe e.e.a. zich ontwikkelt.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Felix schreef: di okt 01, 2024 23:53 Ik zie de blamage deze keer niet
https://youtu.be/JkwKg1TPZNM?si=qmthg88HZYVxtWiW
Felix

Bericht door Felix »

Ik had het over deze keer (en dat staat er ook) en niet over de schandalige manier waarop de Amerikanen Afghanistan verlieten en daar veel mensen in de steek lieten.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Bedoel je dan de $100 miljard Amerikaans belastinggeld dat naar Iran is gegaan met als resultaat deze immense aanval op Israël?

Is dat volgens jou geen blamage?
Felix

Bericht door Felix »

Bedoel je dan de $100 miljard Amerikaans belastinggeld dat naar Iran is gegaan met als resultaat deze immense aanval op Israël?
Nee, ik zie het verband niet.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Er zijn dus enorme sommen geld van de Amerikaanse belastingbetaler in Iran gepompt. Biden heeft de "nucleair deal" met Iran goedgekeurd.

En het resultaat is dat Iran, niet eens een buurland van Israël, zich genoodzaakt voelt om Israël aan te vallen.

Ja, dat is een blamage van het Amerikaanse beleid van de afgelopen 3 en half jaar.
Felix

Bericht door Felix »

Er zijn dus enorme sommen geld van de Amerikaanse belastingbetaler in Iran gepompt. Biden heeft de "nucleair deal" met Iran goedgekeurd.

En het resultaat is dat Iran, niet eens een buurland van Israël, zich genoodzaakt voelt om Israël aan te vallen.
Een deal die later unilateraal is opgezegd en nogmaals toonde hoe onbetrouwbaar dit soort deals met het westen plegen te zijn.

Die sommen geld werden niet bij de aanval van gisteren gebruikt ik zie geen verband. Ik zie de aanvallen van Iran gisteren maar ook een tijdje geleden meer als een gebaar van Iran naar zijn eigen publiek en zijn gealieerden en niet als een serieuze aanval op Israel. Dit omdat ze in Iran ook heus wel weten dat hun raketten en drones niet door de Israelische/Amerikaanse luchtverdediging heen komen.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Het toont maar weer aan hoe belangrijk het is om zo snel als mogelijk al die olie producerende landen droog te leggen. Om dat te bereiken moet er zo snel mogelijk worden geïnvesteerd in hernieuwbare energie.

Het zal een hoop rust in de wereld brengen.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

De opvolger van de opvolger van de opvolger van de Proud Boys is ook niet meer.
IMG_20241004_072402.jpg
Felix

Bericht door Felix »

Voor mij blijft het vreemd dat Israel precies weet waar die hezbollah kopstukken zich ophouden en meestal op de hoogte is van de meest kleine details, maar ze vorig jaar ondanks waarschuwingen van o.a. Egypte niet wisten dat Hamas een aanval was aan het voorbereiden.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Felix schreef: vr okt 04, 2024 13:51 Voor mij blijft het vreemd dat Israel precies weet waar die hezbollah kopstukken zich ophouden en meestal op de hoogte is van de meest kleine details, maar vorig jaar ondanks waarschuwingen van o.a. Egypte niet wisten dat Hamas een aanval was aan het voorbereiden.
Ik denk dat men het gevaar Hamas volledig hebben onderschat. Dat ze nu precies weten wat er bij Hezbollah gebeurt kan alleen maar als de Mossad een jarenlange operatie heeft uitgevoerd om in de hoogste Iraanse kringen te infiltreren.

Een andere mogelijkheid is gewoon dat de pogrom van Hammas, nu een jaar geleden, een volledig ongecoördineerd actie was en Iran daar geen weet van had.

Maar ja, ik denk niet dat we het ooit te weten gaan komen.

Voor nu is het Hamas, Houthies, Hezbollah en de Iraanse geestelijkheid volledig trachten te elimineren. En gezien de redelijk passieve houding van Qatar, Saudi en Amerika denk ik dat er een vrijbrief ligt voor Israël.

Het is nu alleen wachten op een presidentsoverwinning voor Trump zodat iedereen weer binnen de lijntjes gaat kleuren.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Gelukkig hebben we de Nederlandse staatsomroep nog:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1030332 ... ongelukkig
Plaats reactie