Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
Re: Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
Mooie technologie. Hopelijk iets betrouwbaarder dan hun huidige vliegtuigen die nu noodgedwongen aan de grond staan. Ja, dan heb je niet zo veel aan automatische take-offs.
Maar, mooi hoor, dat de tiende economie ter wereld kan shinen met zo'n mooie innovatie die weer een stukje extra veiligheid brengt in het vliegverkeer.
Als al die beloftes die Embrear maakt waargemaakt kunnen worden dan kunnen we binnenkort met één piloot vliegen. Zelfs een plotse dood, iets wat tegenwoordig iets vaker voorkomt bij piloten geeft dan geen problemen mee. Een beetje extra geschoolde stewardess kan de benodigde knopjes ook wel bedienen.
Maar, mooi hoor, dat de tiende economie ter wereld kan shinen met zo'n mooie innovatie die weer een stukje extra veiligheid brengt in het vliegverkeer.
Als al die beloftes die Embrear maakt waargemaakt kunnen worden dan kunnen we binnenkort met één piloot vliegen. Zelfs een plotse dood, iets wat tegenwoordig iets vaker voorkomt bij piloten geeft dan geen problemen mee. Een beetje extra geschoolde stewardess kan de benodigde knopjes ook wel bedienen.
Re: Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
Halve waarheden? Fake news?Mooie technologie. Hopelijk iets betrouwbaarder dan hun huidige vliegtuigen die nu noodgedwongen aan de grond staan.
Re: Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
En voor de rest vliegt er nog een hele Embraer vloot gewoon verder. Bij de 2 KLM toestellen gaat het om Pratt & Whitney 1000G motoren - geen Embraer technologie.Mooie technologie. Hopelijk iets betrouwbaarder dan hun huidige vliegtuigen die nu noodgedwongen aan de grond staan.
Re: Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
De Embrear Take-off software draait met Nvidia. Het zal de klant echt worst zijn of de motor van Pietje of Klaasje komt, de software van Nvidea of Avgo, de vliegtuig handen van Michelin of Goodyear.
De klant wil maar één ding, en dat is vliegen.
Re: Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
En terecht toch dat jij als klant geen boodschap hebt wie het probleem veroorzaakt. Begrip is al veelgevraagd. Al heb je als klant tegenwoordig weinig alternatieven, en zul je moeten kiezen met de leverancier met de minste problemen of de beste kans dat het verbeterd.
Re: Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
Natuurlijk maar jij doet laagdunkend over de technologie van Embraer.De Embrear Take-off software draait met Nvidia. Het zal de klant echt worst zijn of de motor van Pietje of Klaasje komt, de software van Nvidea of Avgo, de vliegtuig handen van Michelin of Goodyear.
Re: Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
Ik zou gaan met Boeiing, dan weet je tenminste zeker dat je eens naar beneden valt. Op welke plek stond de USA ook alweer qua kennis?
Re: Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
Waarschijnlijk niet. Volgens mij heeft deze president de Airbus aangeschaft omdat hij destijds al niet geïnteresseerd was in Boeing. En nu er mogelijkheden zijn in eigen land, zal hij vermoedelijk mijmeren om deze te vervangen voor 1 van eigen makelij.
Re: Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
Er zijn ook al Embraer 190 jets voor de president beschikbaar voor korte vluchten. Uitdaging is dat er nog meer in moet dan alleen de president.
Zo is Nederlands G650 is uitgerust met Direct Infrared Counter Measures (DIRCM) system en een airborne Electronic Warfare (EW) van het Israëlische Elbit Systems.
Zoiets zal de Airbus A319 van Lula ook hebben en beperkt de keuze.
Zo is Nederlands G650 is uitgerust met Direct Infrared Counter Measures (DIRCM) system en een airborne Electronic Warfare (EW) van het Israëlische Elbit Systems.
Zoiets zal de Airbus A319 van Lula ook hebben en beperkt de keuze.
Re: Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
En ik vermoed dat deze Airbus nog niet is afgeschreven zoals begroot. Geeft gezeik om eerder als gepland een nieuwe aan te schaffen.
Re: Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
Prima ding voor Brazilië. Dat beperkte bereik lijkt mij een uitstekende rem voor Janja.
Re: Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
https://www.ad.nl/economie/italiaanse-b ... ~a365a12d/Ik zou gaan met Boeiing, dan weet je tenminste zeker dat je eens naar beneden valt.
Re: Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
In dit artikel gaat het om Leonardo, een toeleverancier. Die ook bijvoorbeeld aan Nederlands NH90 en F-35 meewerkt.
Dat zou net zo goed bij Embraer kunnen gebeuren, net als de huidige problemen met de P&W motoren.
Het NG Flight Management System waar ze gebruik van maken is van Honeywell.
Wat Embraer heeft gedaan is de berekening (formule) achter het automatische systeem, hoe je de meest efficiënte take-off doet.
En samen met regulator ANAC hebben ze dat getest.
Dat zou net zo goed bij Embraer kunnen gebeuren, net als de huidige problemen met de P&W motoren.
Het NG Flight Management System waar ze gebruik van maken is van Honeywell.
Wat Embraer heeft gedaan is de berekening (formule) achter het automatische systeem, hoe je de meest efficiënte take-off doet.
En samen met regulator ANAC hebben ze dat getest.
Re: Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
Dat zou net zo goed bij Embraer kunnen gebeuren
Een goede ingangscontrole is in deze cruciaal voor je goede naam. De klanten kopen niet bij je toeleveranciers maar bij jou. En Boeing faalt al jaren om hier controle op te krijgen. En heeft zelfs al bedrijven overgenomen om juist de kwaliteit weer gegarandeerd te krijgen. En concurrenten hebben hier ongetwijfeld ook last van.hebben ze dat getest
Re: Oei het volk van boeren en koempels wordt weer geroemd om zijn kenniseconomie.
De twee grootste falen bij Boeiing waren de twee fatale crashes met de MAX, die werden veroorzaakt door software in de besturing. Dat was dus niet de fout van een toeleverancier.
De laaste faal was een deur die er uit vloog tijdens de vlucht, veroorzaakt door foutieve montage (bouten vergeten)
Verder schijnen er weer problemen te zijn bij de 787 programma, maar ik ken de details niet. Al met al verliest Boeiing (terecht lijkt het) het vertrouwen van de klanten, die overstappen naar de nieuwe A350 in plaats van het (vertraagde) nieuwe 777
De laaste faal was een deur die er uit vloog tijdens de vlucht, veroorzaakt door foutieve montage (bouten vergeten)
Verder schijnen er weer problemen te zijn bij de 787 programma, maar ik ken de details niet. Al met al verliest Boeiing (terecht lijkt het) het vertrouwen van de klanten, die overstappen naar de nieuwe A350 in plaats van het (vertraagde) nieuwe 777