De beest uithangen

Ajax

Re: De beest uithangen

Bericht door Ajax »

Felix schreef: di jan 02, 2024 16:26... ik probeer propaganda te ontlopen.

Hoe ga je dat doen? :) Ik denk dat jij meer propaganda binnen krijgt dan je misschien beseft.

@Pro: er zijn mensen die de holocaust ontkennen. Lijkt mij niet slim, maar ze zijn vrij om dat te mogen denken, toch?
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Ajax schreef: di jan 02, 2024 17:57 @Pro: er zijn mensen die de holocaust ontkennen. Lijkt mij niet slim, maar ze zijn vrij om dat te mogen denken, toch?
Ze mogen het denken en ze mogen het wat mij betreft ook zeggen. Graag zelfs want dan is het duidelijk met wat voor volk we van doen hebben. Datzelfde geldt overigens ook voor de pogrom van Hamas op 7 oktober.

Helaas stelt de wet nogal restricties aan wat wel en niet geuit kan worden (Ook op dit forum) met betrekking tot de holocaust en dergelijk pogroms. En als moderator van het forum staat de wet boven mijn persoonlijke opvattingen.
Op beledigende vormen van vergoelijking, ontkenning of bagatellisering van deze internationale misdrijven komt een maximum gevangenisstraf van 1 jaar te staan. Het verbod is onderdeel van het Wetsvoorstel herimplementatie Europees strafrecht.
@Felix begeeft zich hier op het randje van wat de wet toelaat.

Ik laat het nog even lopen, maar het kan dat ik als moderator moet ingrijpen.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Ik ken de casus niet goed genoeg. In een (echte) democratie is het volk natuurlijk de soeverein en niet de rechter.
En die hebben voor de oorlog al duidelijk laten merken dat ze en niet achter deze wet staan. En ook de president zelf was en is niet populair. En wordt eigenlijk alleen maar getolereerd door de oorlog.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

quasimodo schreef: di jan 02, 2024 19:37 En die hebben voor de oorlog al duidelijk laten merken dat ze en niet achter deze wet staan. En ook de president zelf was en is niet populair. En wordt eigenlijk alleen maar getolereerd door de oorlog.
Geen idee. Jij zegt het. Ik volg de Israëlische politiek niet op de voet. Wat ik er van mee krijg is dat het een zeer goed functionerende democratie is.
Felix

Bericht door Felix »

@Felix begeeft zich hier op het randje van wat de wet toelaat.

In welk opzicht???. Hoezo???

Ik ontken de holocoust niet heb dat ook in dit topic niet gedaan, in tegendeel, maar ben wel van mening dat die, en ook de kaart van het antisemitisme niet steeds te voorschijn kan worden gehaald als je het niet met handelingen van israel eens bent.

Ik laat het nog even lopen, maar het kan dat ik als moderator moet ingrijpen.

Dan heb je eindelijk een (verzonnen) excuus om van me af te komen.

Ik denk dat jij meer propaganda binnen krijgt dan je misschien beseft.

Ik vermoed dat dat voor ons allemaal geldt maar ik heb mijn mening langer dan vandaag, denk zelf na en trek zelf conclusies. Ik volg de kwestie al heel lang.

Sinds de door premier (toen minister van defensie) Sharon gesteunde bloedbaden in Sabra en Shatila ben ik het niet automatisch meer met israel eens.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbade ... en_Shatila
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Felix schreef: di jan 02, 2024 22:10 Dan heb je eindelijk een (verzonnen) excuus om van me af te komen.
Precies de reden dat ik het openbaar plaats zodat je me daar niet van kan beschuldigen. Want het was precies de reactie die ik verwachtte.

Op het forum heb ik ooit een vaste bezoeker een waarschuwing gegeven voor het feit dat er een regelrechte doodsbedreiging werd geuit. Kan gebeuren in de emotie. Maar het dreigen met geweld en dood is voor mij de limiet.

De Nederlandse wet is redelijk duidelijk over het ontkennen van de holocaust en soortgelijke schendingen van mensenrechten.

Zoals ik al aangaf, van mij mag jij gewoon de holocaust of de pogrom van 7 oktober ontkennen of bagatelliseren , alleen er zijn nu al lui die hier af en toe hun gal komen spuien dat het een extreem-rechts platforms is. Diezelfde lui zullen jouw uitingen gebruiken om een stok te hebben om het forum kapot te maken.

En als je denkt dat het onzin is, dan zal ik je de mails van advocaten laten zien van dagblad Trouw en een andere uitgave van de Beglische DPG nadat er hier iemand zonder opzet of kwade bedoelingen een paar keer hele artikelen op het forum zette.

Maar zoals gezegd, je kunt gewoon doorgaan met je pro-Palestijjnse verhalen. Net zoals op het jouw gehate platform X kan ook dat geluid gehoord worden, alhoewel de EU juist wil dat de op antisemitische gelijkende geluiden de mond worden gesnoerd.

Elon Musk heeft echter wat diepere zakken als ik.
Felix

Bericht door Felix »

De Nederlandse wet is redelijk duidelijk over het ontkennen van de holocaust en soortgelijke schendingen van mensenrechten.

Zoals ik al aangaf, van mij mag jij gewoon de holocaust of de pogrom van 7 oktober ontkennen of bagatelliseren , alleen er zijn nu al lui die hier af en toe hun gal komen spuien dat het een extreem-rechts platforms is. Diezelfde lui zullen jouw uitingen gebruiken om een stok te hebben om het forum kapot te maken.

Dat is dus iets wat ik nooit gedaan heb. Maar als je dat hard genoeg blijft schreeuwen ga je het misschien geloven.

De aanval van Hamas is een heel ander verhaal, het gevolg van jarenlange onderdrukking door diegenen die in hun visie hun land hebben gestolen en bezet. De Palestijnen zijn, en worden, ook op de West Bank, nog steeds gediscrimineerd en van land beroofd.

Diezelfde lui zullen jouw uitingen gebruiken om een stok te hebben om het forum kapot te maken.

Wat valt er kapot te maken? Je hebt hier misschien zo'n vier tot zeven mensen die posten! Maar dan zou je me dus bannen omdat anderen zich storen, niet omdat ik echt iets verkeerds zou doen. De tijd van fora is voorbij, dat zie je overal.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Felix schreef: wo jan 03, 2024 01:03 De aanval van Hamas is een heel ander verhaal
Ik hoor jou de holocaust niet ontkennen, maar inderdaad wel de pogrom van Hamas. Jij hebt er een andere visie op dan ik. Dat is ook prima. En daar heb je voorlopig ook alle ruimte voor om jouw mening hier te uiten.

Maar de wet gaat niet over wat jij en ik er over vinden. Die zegt gewoon dat het ontkennen of bagatelliseren van pogroms en andere mensenrechtschendingen strafbaar is. Uiteindelijk zal daar wel een rechter over gaan oordelen, maar ik heb geen zien om daar kosten en energie namens jou in te moeten steken mocht het zover komen.
Felix schreef: wo jan 03, 2024 01:03
Wat valt er kapot te maken? Je hebt hier misschien zo'n vier tot zeven mensen die posten!
Wel, jouw meetlint is het aantal mensen wat regelmatig post.mijn meetlint is hoeveel mensen dagelijks kijken, hoeveel tijd ze besteden op het forum en hoeveel onderwerpen ze per bezoek bekijken. Nu heb ik de wat professionelere SEO marketing rotzooi van het forum gegooid, maar de statistieken van de PHPbb software geven een aardige indicatie.het zal je nog verbazen. Het zijn er iets meer dan 10 :D .

Maar stel dat het er inderdaad maar 7 of 8 mensen zijn die regelmatig iets posten en daar plezier aan beleven. Dan kan zo'n legale actie de boel nog steeds kapot maken.
Felix

Bericht door Felix »

Ik hoor jou de holocaust niet ontkennen, maar inderdaad wel de pogrom van Hamas. Jij hebt er een andere visie op dan ik. Dat is ook prima. En daar heb je voorlopig ook alle ruimte voor om jouw mening hier te uiten.

Ik beweer hoogstens dat ik denk te begrijpen waarom het zover heeft kunnen komen.

Maar de wet gaat niet over wat jij en ik er over vinden. Die zegt gewoon dat het ontkennen of bagatelliseren van pogroms en andere mensenrechtschendingen strafbaar is.

Dat lijkt mij een sterk verhaal want hier wordt niets ontkend of gebagatelliseerd, maar zoals men vroeger zei: Wie een hond wil slaan vindt altijd wel een stok.

Ik zou overigens betreffende wetsartikelen best wel eens willen zien. Het komt mij voor dat het meer een vergezochte interpretatie betreft.

Ik vraag me wel nog steeds af in hoeverre de Mossad echt niets wist, maar ik was niet de enige. Dat onderwerp is echter ondergesneeuwd door de oorlogsgebeurtenissen zelf.

Maar stel dat het er inderdaad maar 7 of 8 mensen zijn die regelmatig iets posten en daar plezier aan beleven. Dan kan zo'n legale actie de boel nog steeds kapot maken.

Als het al waar is dat er mensen met een legale actie dreigen dan vermoed ik dat het personen zijn die internet afstruinen om elke kritiek op israel met een rechtszaak te bedreigen. Het lijkt mij dat ze op dit forum geen enkele kans van slagen zouden hebben.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Felix schreef: wo jan 03, 2024 04:04 Als het al waar is dat er mensen met een legale actie dreigen dan vermoed ik dat het personen zijn die internet afstruinen om elke kritiek op israel met een rechtszaak te bedreigen. Het lijkt mij dat ze op dit forum geen enkele kans van slagen zouden hebben.
Je zal verbaast staan.

En volgens mij (Kan het mij vaag herinneren, dus ik kan het fout hebben) was er in de tijd dat het forum door jou en @Martinho werd gemodeerd ook een casus met @Trouw. Dat was toen nog niet in handen van monopolist @DPG. Ik heb destijds de oude eigenaar van dit forum geinformeeerd dat ik garant zou staan voor de kosten die gemoeid zouden zijn met zo'n rechtszaak.

En in de loop der jaren heb ik er nog wel een paar gehad. Ook nog eentje van Trouw en nog een andere uitgave vsn @DPG. Of het nu ging over "weldoeners" in Rio, mensen die zich met primaten bezig houden, strenggelovigen ongevsccineerde dubbelgangers die zwaar besmettelijke ziektes oplopen of andere Reizigers. Ik heb ze allemaal gehad.

Dus zoals mijn grote roerganger zegt "FUCK YOU". Niet jou natuurlijk, maar een ieder die het nodig vond "stampij" te maken.

Maak er zelf van wat je er van maken wil. Als je denkt dat ik een excuus zoek om jouw mond te snoeren dan vind ik dat prima. We zijn het over veel dingen niet eens, maar van mij mag je het allemaal zeggen. Af en toe vliegen we allebei weleens uit de bocht, toch. Ook prima eventjes tot tien tellen.
Felix

Bericht door Felix »

En volgens mij (Kan het mij vaag herinneren, dus ik kan het fout hebben) was er in de tijd dat het forum door jou en @Martinho werd gemodeerd ook een casus met @Trouw. Dat was toen nog niet in handen van monopolist @DPG. Ik heb destijds de oude eigenaar van dit forum geinformeeerd dat ik garant zou staan voor de kosten die gemoeid zouden zijn met zo'n rechtszaak.

Ik meen dat het forum toen van Rudolph of Rudolf, uit Emmen was. Een ICT man of zoiets. Vriendelijke persoon, met een Braziliaanse getrouwd. Ik denk dat dit al zo'n 20 jaar (+/-) terug was.

Van de zaak Trouw heb ik geen actieve (noch inactieve!) herinneringen. Maar, ik heb die post toen ook maar voor korte tijd bekleed.
Felix

Bericht door Felix »

Volgens een VN rapport zou Israel zich schuldig maken aan misdaden tegen de mensheid:
https://www.msn.com/pt-br/noticias/mund ... c6d8&ei=42
Felix

Bericht door Felix »

Italië protesteert tegen Israelische aanvallen op of rond VN Unifiltroepen in Libanon waarin ook meer dan 1000 Italiaanse militairen dienen. Vreemd trouwens dat men nu pas over die VN vredesmacht gaat spreken, de wereld was al vergeten dát ze er waren en het lijkt eigenlijk dat ze er volstrekt nutteloos zijn.
https://www.msn.com/pt-br/noticias/mund ... cb00&ei=10
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Op 100 meter afstand van de Unifail observatiepost. Tunnels, wapenopslag etc.

Zelfs de BBC reporter staat toch enigszins met zijn oren te klapperen.

Tijd om die hele United Nations te reorganiseren.

https://x.com/Osint613/status/184582956 ... p_42A&s=19
quasimodo

Bericht door quasimodo »

volstrekt nutteloos zijn
Dat zijn ze ook. Ze moeten observeren en mogen wat mijnen opruimen. Waarbij een goede relatie met Hezbollah belangrijk is om geen problemen te krijgen, dus er wordt weinig gezien dat Hezbollah niet bekend wil hebben. En als Israël weer eens binnenvalt schieten ze eerst de camera's eraf zodat hun posities niet kunnen worden doorgegeven. Dus meestal is het gewoon raketten turven en waar ze vanaf komen en landen. Dat krijgen ze met satellieten ook wel voor elkaar. Een beetje zoals de Nederlandse missie in Joegoslavië destijds.
Felix

Bericht door Felix »

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

En er wordt steeds meer duidelijk over de Unifail operatie in Libanon. Whistleblowers blazen op hun fluit.
IMG_20241021_075904.jpg
https://www.bt.dk/udland/michael-var-fn ... -hizbollah
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Zieke burgers als menselijk schild gebruiken zodat de pali-knuffelaars weer schande kunnen roepen en dat Israel de beest uithangt.

In ieder geval is de buit wel aardig dit keer. Daar kan de Iron Dome mee gefinancierd worden.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_ ... -and-cash/
Felix

Bericht door Felix »

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Zijn die gegijzelden al vrij?
Gesloten