bendegeweld.
Re: bendegeweld.
De deelstatelijke Militaire Politie is niet zelden een door milities en bandieten geïnfiltreerde organisatie.
https://g1.globo.com/rr/roraima/noticia ... aima.ghtml
Commandant en deelstatelijk parlementslid zijn doelwit van de Federale Politie die illegale verkoop van vuurwapens en munitie in de deelstaat Roraima onderzoekt.
https://g1.globo.com/rr/roraima/noticia ... aima.ghtml
Commandant en deelstatelijk parlementslid zijn doelwit van de Federale Politie die illegale verkoop van vuurwapens en munitie in de deelstaat Roraima onderzoekt.
Niet alleen op deelstatelijk niveau. Ook op landelijk en gemeentelijk niveau speelt het. En, wat veel belangrijker is, ook de politiek en rechterlijke macht zijn geïnfiltreerd.
Je kunt dus nooit politie, ambtenaren of politici vertrouwen.
Vijf 2e Instantierechters uit Mato Grosso zijn uit hun functie gezet vanwege een onderzoek naar het verkopen van vonnissen.ook de politiek en rechterlijke macht zijn geïnfiltreerd.
https://g1.globo.com/ms/mato-grosso-do- ... a-ms.ghtml
20 jaar Lula. Geen enkel tastbaar resultaat dat de rechtstaat beter is gaan functioneren.
Het zijn dingen die absoluut niet met Lula of de federale regering te maken hebben.20 jaar Lula. Geen enkel tastbaar resultaat dat de rechtstaat beter is gaan functioneren.
O nee?
Als de federale regering de primeira Dame van de PCC met alle egards op een ministerie ontvangt.
Als de persoonlijke advocaat van Lula die ervoor heeft gezorgd dat hij nu op vrije voeten is opeens een van de hoogste rechters is.
Dream on.
O, en vandaag nog deze, maar ik kan iedere week wel zo'n berichtje plaatsen.
https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3573772
Quatro PMs são condenados à prisão e à exclusão da Polícia por integrar organização criminosa no CE
Hetgeen niets met de federale regering te maken heeft!
Niet dat ik dat goed vind van Lula, maar hij is slechts één enkele rechter van het hele college daar en hij is advocaat van Lula geweest maar heeft hem niet vrijgesproken (dat kan een advocaat ook niet). De senaat heeft zijn benoeming overigens goedgekeurd (dat is een vereiste anders gaat een benoeming gewoon niet door).Als de persoonlijke advocaat van Lula die ervoor heeft gezorgd dat hij nu op vrije voeten is opeens een van de hoogste rechters is.
En hoeveel geld is er naar die parlementariërs gevloeid?
Ach ja, natuurlijk. Dino Flavio, zijn minister van Justitie en goede vriend zat ook niet opeens op de stoel van de hoogste rechter.
En jouw favoriete rechter Xandão is ook geheel onafhankelijk.
Hoe haal ik het ook in mijn hoofd om zo slecht te denken. Alleen maar conspiracy theorieën.
Geen idee, ik weet helemaal niet óf er geld naar senatoren is gevloeid, jij weet dat evenmin.En hoeveel geld is er naar die parlementariërs gevloeid?Felix schreef: ↑do okt 24, 2024 19:11
De senaat heeft zijn benoeming overigens goedgekeurd (dat is een vereiste anders gaat een benoeming gewoon niet door).
Ook Flávio Dino is door de senaat goedgekeurd en zoals al eens eerder vermeld het is in Brazilië vrij gewoon dat ministers van justitie in een later stadium worden voorgedragen voor het ambt van hoogste rechter.Felix schreef: ↑do okt 24, 2024 19:11
maar hij is slechts één enkele rechter van het hele college
Ach ja, natuurlijk. Dino Flavio, zijn minister van Justitie en goede vriend zat ook niet opeens op de stoel van de hoogste rechter.
Ook hij was eerst minister van justitie, en inderdaad hij is een van mijn favoriete rechters omdat wij aan hem te danken hebben dat Brazilië op een gegeven moment toch een democratie is gebleven. Dat betekent overigens niet dat hij nu een vrijkaartje bij mij heeft.En jouw favoriete rechter Xandão is ook geheel onafhankelijk.
Ik denk meer aan geschreeuw, oogkleppen, paranoia en een overdreven angst voor onteigening van je kapitaal.Hoe haal ik het ook in mijn hoofd om zo slecht te denken. Alleen maar conspiracy theorieën.