Als ik zo de locatie zie betwijfel ik of die waterstof als grondstof gebruikt. Omdat er ook wordt gesproken over de productie van ureum (AdBlue) kun je er ook vanuit gaan dat Petrobras/Lula vasthoudt aan dieseltrucks.
Gemiste kansen. Aardgas moet geïmporteerd worden, terwijl het met H2 eenvoudig in Ceará en elders in het Noord-Oosten te produceren is. De vrachtwagens die de soja en maïs naar de havens brengen kunnen op de terugweg de kunstmest meenemen.
https://www.moneytimes.com.br/petrobras ... agoas-kda/
Nieuwe kunstmestfabriek Petrobras
Re: Nieuwe kunstmestfabriek Petrobras
De financiële markten vinden het ook al geen geweldig idee. Het gaat overigens om RS 3,5 miljard (reais) een niet om $ 3,5 miljard (dollars) wat ik elders schreef.
Het is dus een veel kleinere fabriek dan dat ik dacht. Dat maakt het argument van PTbras nog zwakker. Er hoeven dus gegarandeerd geen extra vrachtwagens te worden ingezet. De oogst gaat heen met de vrachtwagen naar de haven en in precies diezelfde haven kan nu een retourrit met kunstmest in plaats van een lege rit.
https://www.infomoney.com.br/mercados/p ... o-mercado/
Het is dus een veel kleinere fabriek dan dat ik dacht. Dat maakt het argument van PTbras nog zwakker. Er hoeven dus gegarandeerd geen extra vrachtwagens te worden ingezet. De oogst gaat heen met de vrachtwagen naar de haven en in precies diezelfde haven kan nu een retourrit met kunstmest in plaats van een lege rit.
https://www.infomoney.com.br/mercados/p ... o-mercado/
Re: Nieuwe kunstmestfabriek Petrobras
Is het niet een economische keuze, 3 miljard investeren om een bestaand bouw af te maken of kiezen voor een veelvoud daarvan in een nieuwe flte bouwen fabriek te stop met daar bovenop nog eens een stuk kapitaal verlies voor lief te nemen op de bestaande locatie.