Link2Brazil 8 januari 2023: geen vandalisme, maar een poging tot staatsgreep

Progresso
Contacteer:

Re: Link2Brazil 8 januari 2023: geen vandalisme, maar een poging tot staatsgreep

Bericht door Progresso »

Felix schreef: di nov 26, 2024 16:09 En dat ondergraaft wat je steeds over Globo zegt. Is Globo nu toonaangevend of juist niet meer?
Het was ooit eens één van de betere nieuwszenders. Net zoals CNN of BBC dat was. Of op kranten gebied NRC.

Al die media zijn overgegaan op "verhaaltjes" vertellen met het juiste narratief in plaats van actualiteiten te duiden en van twee kanten te belichten.

Het grote voordeel van X. Extreem veel kennis, geconcentreerd op één app, waarbij er alle ruimte is om kennis te nemen van veel meer gezichtspunten.

Bij GloboLixo weet ik bij ieder item al van te voren welk verhaaltje er vertelt gaat worden. Weinig verrassend, weinig informatief.

En dat zie ik niet alleen. De kijkers lopen gewoon weg. Wat blijft zijn wat onbeduidende bejaarden die hun aansluitende novella niet willen missen.
Felix schreef: di nov 26, 2024 16:09 Blijkbaar kijk je niet goed of is de samenvatting gemanipuleerd.
geen idee of GloboLixo die samenvattingen op X manipuleert.
borsjea

Re: Link2Brazil 8 januari 2023: geen vandalisme, maar een poging tot staatsgreep

Bericht door borsjea »

Progresso schreef: ma nov 25, 2024 19:07 Nee, ik zat er niet bij. Maar de wet is volgens mij duidelijk. Dit soort overleggen dient in de "democratie" van Brazilië te worden gepubliceerd. Het parlement moet de regering kunnen controleren.
En dit soort bijeenkomsten hebben ook onder de vorige president plaats gevonden volgens de media.
Moeten we ons niet veel meer zorgen maken om de geheime bijeenkomsten waar een staatsgreep en mogelijk meervoudige moord werdt beraamd? Of waar een rechter de uit is op promotie precies aangeeft aan de aanklager hoe hij zijn zaak moet presenteren?
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

borsjea schreef: di nov 26, 2024 18:45 En dit soort bijeenkomsten hebben ook onder de vorige president plaats gevonden volgens de media.
Stop nou eens met die Whataboutism. Dat de ene eikel iets niet goed doet maakt hetzelfde feit van een ander niet beter.
borsjea schreef: di nov 26, 2024 18:45 Moeten we ons niet veel meer zorgen maken om de geheime bijeenkomsten waar een staatsgreep en mogelijk meervoudige moord werdt beraamd? Of waar een rechter de uit is op promotie precies aangeeft aan de aanklager hoe hij zijn zaak moet presenteren?
Ik zou wat minder GloboLlixo kijken.
Felix

Bericht door Felix »

Ik zou wat minder GloboLlixo kijken.
Als ik jou was zou ik daar, maar ook naar andere kanalen, eens écht naar gaan kijken. Je zult er veel nuttige informatie vinden. Je liet in het verleden al weten dat het nieuws je weinig interesseerde en dat is goed te merken. Hier schreeuw je vaak alleen maar na en lijk je geen eigen en onafhankelijke meningen te kunnen opbouwen. Zelfs de kinderachtige kretologie van de overjarige pubers imiteer je.

Maar, voor mij allemaal prima hoor. Ik vind het allemaal best. Ik ben niet meer dan een toeschouwer.
Felix

Bericht door Felix »

Het politieonderzoek waarmee figuren zoals o.a. bolsonaro worden aangeklaagd n.a.v. het voorbereiden van een staatsgreep is door rechter Alexandre de Moraes vrijgegeven zodat elke geïnteresseerde er kennis van kan nemen.
borsjea

Bericht door borsjea »

Progresso schreef: di nov 26, 2024 18:51 Ik zou wat minder GloboLlixo kijken.
Globolixo dat riepen de PTisten zo'n 8 jaar geleden ook. Schandalen verkopen beter dan positief nieuws wat dat betreft heeft dat niets met een politiek voorkeur te maken. Het is niet alleen Globo die er over bericht maar ook de andere media. Weet niet hoe de propaganda zender Jovempan hier op reageert of dat men het item censureert. Op X/Twitter zal je ongetwijfeld als men echt de vrijheid van meningsuiting respecteert en geen selectief censuur toepast ook wel het een en ander lezen.
Er ligt duidelijk meer bewijs materiaal dan bij het proces van Lula waar eigenlijk het grootste gedeelte was gebasseerd op basis van een kroongetuige. Dat met name WhatsApp zolang toch nog met berichten kan komt zullen velen niet leuk vinden.
Hopelijk is Moraes zo verstandig de functie van Juiz de garantia op te treden en zich niet bemoeien met de daadwerkelijke veroordeling.
borsjea

Bericht door borsjea »

Benieuwd of Jovempan straks ook als lixo wordt gezien.

https://jovempan.com.br/noticias/politi ... golpe.html
Felix

Bericht door Felix »

Hopelijk is Moraes zo verstandig de functie van Juiz de garantia op te treden en zich niet bemoeien met de daadwerkelijke veroordeling.
Moraes is 'rapporteur' van dit proces en hij zal uiteindelijk de eerste zijn die zijn stem uitbrengt als mensen inderdaad in staat van beschuldiging worden gesteld (op dit moment zijn ze slechts aangeklaagd). Maar hij zal met een college van rechters gaan oordelen en die volgen niet altijd de mening van de rapporteur.
borsjea

Bericht door borsjea »

En was de Minuta do golpe dan toch ondertekend? Nu maar hopen dat er nog ergens een exemplaar opduikt.

https://www.cnnbrasil.com.br/politica/m ... s-pela-pf/
Plaats reactie