Apothekersassistent: €400 per maand

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
quasimodo

Re: Apothekersassistent: €400 per maand

Bericht door quasimodo »

Met de nieuwe plannen van Lula gaat daar ook nog eens RS800 inkomstenbelasting af, maar het voordeel is wel dat je in de superdynamische stad Cariri mag werken.
Volgens dit artikel was dat gewoon een voortzetting van de oude realiteit? En zijn dit de nieuwe plannen om onderstaande belofte te realiseren:
Lula zijn verkiezingsbelofte was om geen belasting op inkomen te heffen tot RS 5000 per maand. Een uitstekend plan, simpelweg omdat de toekomstige vooruitzichten voor arbeid helemaal niet rooskleurig zijn.
Ik vermoed dat als dit lukt de gedaalde populariteit gezien in de recente locale verkiezingen, wel eens kan omkeren.

Waarbij je wel de vraag kan stellen of de 5000 reaal gehaald gaat worden. Daar ze er naar streven dat de opgehaalde belastingen bij de miljonairs, de kosten dienen te dekken van de vrijstelling.

https://nl.investing.com/news/economy-n ... 3CH-366715
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Brazilië overweegt nieuwe belasting op miljonairs in hervormingsplan
Die belastingplannen van Haddad zijn mij niet echt duidelijk. Als ik het artikel lees wordt het mij ook niet duidelijk.

Is het plan om een vermogensbelasting in te voeren? Dat lijkt mij niet slim, want ieder land die dat geprobeerd heeft ziet dat de netto-belastingopbrengsten terug vallen. De miljonairs verhuizen gewoon.

Ik zag zelfs dat ze in Nederland een exit-tax willen gaan introduceren, zeg maar een soort hotel California. Die is er overigens al gedeeltelijk voor pensioen vermogen en schenk- en sterfbelasting.

Maar in het artikel lees ik dat het gaat om belastingen op inkomsten. Dat zouden dan inkomsten uit vermogen moeten zijn en daar is wel iets voor te zeggen. Als "socio" van een onderneming kun je namelijk de winstverdeling belastingvrij uit laten keren. Je moet weliswaar jezelf een redelijk salaris toekennen waarover je premies en belastingen moet betalen, maar de rest komt netto binnen.

Stel dat Haddad de "sócios" vol gaat belasten dan stappen die toch per direct op het vliegtuig naar Portugal, Paraguay of Uruguay. Daar nemen ze hun tax residentie. In alle drie de landen zijn inkomsten uit buitenlandse bronnen vrijgesteld. Waarschijnlijk gaat Argentinië ook actief op zoek naar miljonairs en heb je een vierde mogelijkheid.

Ik denk dat het allemaal niet gaat werken.

Veel beter zou zijn om eens flink te snijden in het ambtenarenapparaat. Welk land kent 38 ministeries op federaal niveau? Zou het echt onmogelijk zijn om het aantal ambtenaren met de helft te reduceren?
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Inderdaad. Inkomen uit vermogen belasten.
This would be an alternative way to tax exempt incomes of the very wealthy in Brazil, including profits and dividends distributed to company shareholders, which are not subject to Income Tax.

In Brazil, the higher the individual's income, the lower the tendency to pay taxes. This is known as the regressivity of the Brazilian tax system
.
Bron: https://www1.folha.uol.com.br/internaci ... azil.shtml

Ik heb dit altijd al heel bijzonder gevonden in het Braziliaanse belastingsysteem.

Als je dus gewoon als dienstverlener je Europese activiteiten verplaatst naar Brazilië en je dus je klanten in de EU gewoon vanuit je Braziliaanse onderneming factureert kun je op een totale belastingdruk van ~10% komen.
borsjea

Bericht door borsjea »

Progresso schreef: do sep 05, 2024 13:44 Lula zijn verkiezingsbelofte was om geen belasting op inkomen te heffen tot RS 5000 per maand. Een uitstekend plan, simpelweg omdat de toekomstige vooruitzichten voor arbeid helemaal niet rooskleurig zijn.
Belofte maakt schuld zou je zeggen. Het lijkt er op dat Had vanavond op dat punt een uitspraak gaat doen.

https://www.infomoney.com.br/politica/h ... iz-jornal/
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Ik ben benieuwd hoe dat plan is.

Welke aftrekposten gaan vervallen? En, komt er weer een progressieve schaal oplopend van 0% naar 27,5. En blijft die 27,5%.

Ik vermoed dat het plan zwaar gaat tegenvallen. De aftrekpost "ziektekosten" gaat vervallen. Vanaf RS5000 wordt er direkt 27'5% geheven. Vanaf RS10.000 gaat het tarief naar 35%.

Vanavond weten we het.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Nou gisteren de aankondiging van Haddad. Ik kon er geen kaas van maken. Vaagheid troef.
Progresso schreef: wo nov 27, 2024 20:03 Vanaf RS5000 wordt er direkt 27,5% geheven. Vanaf RS10.000 gaat het tarief naar 35%.
Het eerste lijkt te kloppen. Direkt vanaf RS5000 (€800) de volle 27,5% betalen. En dan had Haddad het erover dat dit budgetneutraal zou gebeuren door de inkomens van RS50.000 per maand iets meer te laten betalen. Dat gaat dan om ongeveer 100.000 mensen waarvoor dan blijkbaar een extra schijf komt. Een andere mogelijkheid is dat hij aftrekposten schrapt.

Het gaat in ieder geval heel veel werk schelen bij de belastingdienst, de Brazilianen hebben nu de illusie dat ze weinig belasting betalen. De realiteit is echter dat ze met 27,5% vanaf RS5000 (€800) een van de hoogste tarieven wereldwijd hebben.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Die plannen van Haddad en Lula vielen niet echt goed in de markt.

Het was ook vaagheid troef. Iedereen die tot RS5000 per maand verdiend zou geen inkomstenbelasting meer hoeven te betalen. Dat gaat volgens Haddad budgetneutraal, omdat hij de inkomens van RS50.000 extra gaat belasten. Het zou volgens Phaddadbom een beetje meer belasting gaan.

Maar ja, er zijn maar 100.000 mensen die RS50.000 per maand verdienen. Die kunnen waarschijnlijk zeer goed rekenen en begrijpen ook dat als de belastinginkomsten van 50 miljoen Brazilianen gaat wegvallen en zij die rekening moeten oppakken dat dit niet om een beetje gaat.

Tja, en dan is het een kwestie van hoe mobiel die 100.000 mensen zijn. De stap naar Paraguay, 0% op buitenlandse inkomsten is niet groot en voor veel Brazilianen ook goed te doen.

Stel dat er van die 100.000 10% een dergelijke stap doen dan dondert het hele plan van Haddad in duigen.
Plaats reactie