Oversterfte

Ajax

Re: Oversterfte

Bericht door Ajax »

comulder schreef: wo feb 28, 2024 11:21Je kunt me niet wijs maken dat er door de minister van VWS letterlijk gezegd is dat het vaccin absoluut veilig was in de zin dat het vaccin voor 100% veilig is.

Het is letterlijk gezegd. Iedereen moest de prik gaan halen. Je doet het voor een ander. Zelfs een hoofdredacteur van een grote krant zei dat we niet kritisch moesten zijn (waardoor andere geluiden feitelijk werden onderdrukt). Het is allemaal gebeurd. Jullie waren er allemaal bij :)

Alvast ter herinnering:

https://www.ad.nl/politiek/de-jonge-vac ... ~a19ef05a/

Overigens bedankt voor de reactie, want dit hoor ik inderdaad vaker: "Je wil me toch niet vertellen dat, .....". Al diverse keren werd later duidelijk dat "wat we niet willen vertellen dat" tóch waar bleek te zijn.

En daarom dus mijn eerdere stelling dat later ineens de herinneringen zijn veranderd. Blijkbaar mee veranderd met wat er nu door de reguliere media wordt gebracht. Dus zoeken we gewoon wat dingen terug :)
Felix

Bericht door Felix »

Deze minister (die binnenkort via het old boys circuit wel ergens ongekozen burgemeester of senator zal worden) zegt dat het vaccin veilig is en dat ís het ook. Over de bijwerkingen heeft hij het inderdaad mis.

Hij (geen arts overigens) stelt verder dat er een vinger aan de pols gehouden zal worden. Het gaat hier over het Astra-Zeneca vaccin.
comulder

Bericht door comulder »

Felix schreef: wo feb 28, 2024 14:05 Deze minister (die binnenkort via het old boys circuit wel ergens ongekozen burgemeester of senator zal worden) zegt dat het vaccin veilig is en dat ís het ook. Over de bijwerkingen heeft hij het inderdaad mis.

Hij (geen arts overigens) stelt verder dat er een vinger aan de pols gehouden zal worden. Het gaat hier over het Astra-Zeneca vaccin.
Precies dit bedoelde ik 😉 In aanvulling daarop😉 Dat een vaccin veilig is wil nog niet zeggen dat er geen bijwerkingen kunnen zijn 😉. Het eerste vaccin waarbij bijwerkingen volkomen uitgesloten zijn, moet nog ontwikkeld worden 😉
Ajax

Bericht door Ajax »

comulder schreef: wo feb 28, 2024 15:17Het gaat hier over het Astra-Zeneca vaccin.

Dat was niet het punt Co. Maar een vaccin zou ik niet veilig willen noemen als myocarditis een bijwerking kan zijn. Het gaat mij er om dat veel mensen zich iets anders herinneren. Misschien deze dan:

https://www.youtube.com/watch?v=yn7_9fH6wfQ

Tuurlijk, het was in het begin van de crisis (en ik ben ook niet eens een fanatieke tegenstander van vaccins). Het gaat erom dat deze minister keihard beweerde dat het vaccin veilig was en dat er al heel snel berichten naar buiten kwam dat dit eigenlijk niet klopte. Hij was ervan overtuigd dat iedereen ingeënt moest worden, want op die manier zouden we ons "uit de crisis vaccineren". En deze mening werd dus door de strot gedrukt en terechte bedenkingen werden belachelijk gemaakt en onderdrukt (bv. op social media).

@Felix: mij zal je niet horen zeggen dat het vaccin (Astra Zenica of Pfizer) veilig is, alleen al om te voorkomen dat we er naast zitten als er toch slachtoffers zijn. Hoeveel? Dat blijven we volgen.
Felix

Bericht door Felix »

Maar een vaccin zou ik niet veilig willen noemen als myocarditis een bijwerking kan zijn.

Myocarditis pleegt vrij onschuldig te zijn. Trouwens, in dit verhaal van de minister (in AD) gaat het niet om Pfizer maar om Astra-Zeneca.

alleen al om te voorkomen dat we er naast zitten als er toch slachtoffers zijn. Hoeveel? Dat blijven we volgen.

Wat raar dat er nog steeds geen golf van slachtoffers gevonden is (hoe graag jullie dat ook zouden willen hebben).
borsjea

Bericht door borsjea »

en niet alleen een vaccinatie, ook een verdoving of het afnemen van bloed heeft een risico. Tijdens de vaccinatie periode is ook de kans op trombose als risico genoemd waarbij men dat vergeleek met een vlucht met een vliegtuig van 4 uur of meer en het pil gebruik bij vrouwen.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Waar zou dat wantrouwen tegen de overheid nou vandaan komen?

https://nieuwrechts.nl/97229-d66-minist ... -te-voeren
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

De nieuwe RIVM oversterfte cijfers zijn binnen.

En wat zien we:
IMG_20241016_103330.jpg
Bron: x
Felix

Bericht door Felix »

De levensverwachting in in 2023 gestegen tot 76,4 jaar, dat is hoger dan voor de pandemie.
https://g1.globo.com/saude/noticia/2024 ... ibge.ghtml
Expectativa de vida do brasileiro sobe para 76,4 anos e supera índice pré-pandemia
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Er gebeuren wonderen in Brazilië.

Levensverwachtingen dalen of stijgen hooguit met enkele weken, hooguit maanden per jaar. Overal ter wereld is de levensverwachting door de pandemie met enkele weken verkort en de tot nu toe zeer hoge oversterfte die ook overal ter wereld waar gevaccineerd is te zien is doet daar nog een paar weken bij. Resultaat is dat in bijvoorbeeld de verhoging van de AOW leeftijd tot stilstand is gekomen en men voor de volgende cyclus verwacht dat die AOW-leeftijd gaat dalen (ik ga mijn €200, tegen die tijd RS3000 eerder krijgen:)).

Maar nu Brazilië.

Levensverwachting 2021: 72,8
Levensverwachting 2023: 76,4

3,5 jaar extra levensverwachting in 2 jaar tijd.

Dat kan alleen maar als de 40.000 moorden per jaar gestopt zijn, er geen obesitas crisis meer is, Brazilie als enige land ter wereld geen oversterfte kent en het SUS systeem in twee jaar getransformeerd is tot het meest effectieve gezondheidssysteem ter wereld.

Geloof je hetzelf?
Felix

Bericht door Felix »

Er zijn in Brazilië meer dan 700.000 mensen overleden aan covid. Nadat er met inenten werd begonnen daalden de cijfers drastisch.

Ja. ik geloof het zelf!
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Felix schreef: vr nov 29, 2024 17:49 Er zijn in Brazilië meer dan 700.000 mensen overleden aan covid.
Niet aan maar met. Volgens de openbare cijfers op de diverse SUS websites kon je makkelijk zien dat de meeste mensen overleden op zijn minst één, maar vaak meerdere combidades hadden.

Er komt steeds meer data vrij en keer op keer worden de cijfers fors naar beneden bijgesteld.
Felix schreef: vr nov 29, 2024 17:49 Nadat er met inenten werd begonnen daalden de cijfers drastisch.
Nee hoor, zonder de beschikbaarheid van de vaccins zijn er 350.000 mensen aan en met Covid doodgegaan. Daarna begon men met inenten en hetzelfde aantal ging dood. De vaccins bleken niet zo heel goed te beschermen. Als we deze cijfers mogen geloven dan beleeft Brazilië een enorme ondersterfte die ertoe leidt dat de levensverwachting in 2 jaar tijd met 3,5 jaar is toegenomen.

Prima hoor, als je het gelooft maar dit soort wonderbaarlijke verschuivingen in extra levensverwachting in zo een korte tijd zijn nog nooit beschreven in de literatuur.
Felix

Bericht door Felix »

Niet aan maar met.
Aan
De vaccins bleken niet zo heel goed te beschermen.

Toen er met vaccinatie begonnen werd trad er meteen een scherpe daling van het aantal dodelijke covidslachtoffers in.
Prima hoor, als je het gelooft maar dit soort wonderbaarlijke verschuivingen in extra levensverwachting in zo een korte tijd zijn nog nooit beschreven in de literatuur.
Cijfers van het IBGE en ja ik geloof er in.
Ajax

Bericht door Ajax »

Felix schreef: vr nov 29, 2024 17:49Ja. ik geloof het zelf!
Hou dat vast, Felix! :)

Het feit dat jij het gelooft en altijd al geloofd hebt wil nog niet zeggen dat het ook zo is. Er zijn nog steeds ontwikkelingen en het zou zo maar kunnen dat na nog een lange tijd het ineens toch anders blijk te liggen dan jij nu denkt.

Toevallig afgelopen week een kijkje kunnen nemen in de huidige vaccinatie ronde in NL. Er is niemand meer die de prik komt halen en alleen 60+ ers krijgen nog een oproep. Wel een beetje geschrokken van de GGD-medewerker die vertelde dat er nog steeds "hulpverleners" zijn die de prik komen halen. Dus mantelzorgers en andere mensen die in aanraking komen met ouderen of mensen met zwakke gezondheid.

Het is inmiddels allang heel duidelijk dat je met het nemen van het vaccin niet anderen beschermt (je kan het virus namelijk nog steeds overdragen). Dit was een grote misvatting tijdens de epidemie die blijkbaar nog steeds bij sommige mensen leeft. Zo lang dat besef niet bij iedereen duidelijk is snap ik wel dat we nog even moeten wachten op "nieuwe ontwikkelingen" in de grote media.

(Overigens kon ik volgens de GGD-medewerker ook gewoon een prik krijgen, ze hadden er blijkbaar nog genoeg. BSN nummer was voldoende).
Felix

Bericht door Felix »

Het is inmiddels allang heel duidelijk dat je met het nemen van het vaccin niet anderen beschermt
Je beschermde in ieder geval jezelf en ik dacht dat dát hét motief was waarom dat velen het namen en ja waar ingeënt werd, werd ook meteen een scherpe daling van het aantal covid-doden geconstateerd.
Het feit dat jij het gelooft en altijd al geloofd hebt wil nog niet zeggen dat het ook zo is. Er zijn nog steeds ontwikkelingen en het zou zo maar kunnen dat na nog een lange tijd het ineens toch anders blijk te liggen dan jij nu denkt.
Zou kunnen, maar tot nu toe is dat niet bewezen. Natuurlijk moet men oog hebben voor verdere studies ook al omdat die ons bij de volgende pandemie van pas kunnen komen. Het moet een leertraject zijn. Maar, ik zie nergens de rampzalige gevolgen die met name RNA vaccins zouden veroorzaken en er zijn inmiddels al een aantal jaren voorbij.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Er is niemand meer die de prik komt halen en alleen 60+ ers krijgen nog een oproep.
Van degene waarvoor in Nederland de prik bedoeld is de 60+ komt een groot deel deze halen. En net zoals bij de griepprik hoe ouder en zwakker de gezondheid, hoe verstandiger ze het blijkbaar vinden aan de vaccinatie graad te zien. En ik geef ze geen ongelijk.

En als je geen oproep wil zou ik niet naar Brazilië vliegen. De piloot roept nog steeds om hoe belangrijk de regering vaccineren vindt. Heb het donderdag nog mee mogen maken.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

quasimodo schreef: za nov 30, 2024 19:07 Van degene waarvoor in Nederland de prik bedoeld is de 60+ komt een groot deel deze halen. En net zoals bij de griepprik hoe ouder en zwakker de gezondheid, hoe verstandiger ze het blijkbaar vinden aan de vaccinatie graad te zien. En ik geef ze geen ongelijk.
Grappig dat jij al deze informatie al hebt. Het triggerde mij omdat juist uit de tot nu toe bekende studies het tegenovergestelde is gebleken. Veel van die observationeel studie laten duidelijk een bias zien voor het zogenaamde "healthy vaccin effect", eigenlijk het tegenovergestelde wat jij hier zegt.

En in die leeftijdsgroep die je noemt zijn er iedere maand iets van 12.000 mensen in hun terminale fase. Die gaan echt geen griepprik meer halen, laat staan dat een dokter een dergelijke onnodige handeling nog gaat uitvoeren.

Waar heb je die data vandaan? Ik kan noch bij het CBS, noch bij RIVM dergelijke data vinden?
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Ajax

Bericht door Ajax »

Felix schreef: za nov 30, 2024 13:43Je beschermde in ieder geval jezelf en ik dacht dat dát hét motief was waarom dat velen het namen en ja waar ingeënt werd, werd ook meteen een scherpe daling van het aantal covid-doden geconstateerd.
Bedankt dat het je het allemaal nog even terughaalt, Felix. Het eerste punt was meer van toepassing in BR, in NL was dat minder. Zo werd er bijvoorbeeld lang getreuzeld over het sluiten van de scholen. Door ze te sluiten hebben alle kinderen, toch al geen top-generatie, behoorlijk wat onderwijs gemist.

Tweede punt is een statistische discussie. Elke corona golf had een scherpe daling, deels door het vaccin, deels door andere oorzaken. En vrijwel dagelijks is Maurice bijvoorbeeld nu nog bezig met het fact-checken van het recente Nivel onderzoek:

https://www.maurice.nl/2024/09/07/de-en ... l-rapport/

Dit constateerde hij al in september en sindsdien zijn er in dit onderzoek, dat gebaseerd is op nieuwere vrijgekomen data, fouten ontdekt die gek genoeg maar niet worden gecorrigeerd. Het is zelfs een oneindig verhaal van bezwaar procedures en duiken geworden, dat ook maar niet de reguliere media wil halen. Volgens mij is dit een voorbeeld van dat we nog even moeten wachten op de "nieuwe" ontwikkelingen in de media.

Een punt van Maurice, even samengevat: de telling van gevaccineerden versus ongevaccineerden is aantoonbaar onjuist (en dat zorgt ervoor dat je foute conclusies trekt over de bescherming door het vaccin). Ook zoiets wat we hier wel eens besproken hebben.
Plaats reactie