SUS functioneert

Felix

Re: SUS functioneert

Bericht door Felix »

Die wachtlijsten zijn weggewerkt.
Heb je daar bronnen voor? Ik heb er naar gezocht maar niets kunnen vinden.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

De oude wachtlijsten voor de facultatieve operaties zijn grotendeels weggewerkt. Ik heb velen mensen hier in onze buurt gezien die allerlei operaties hebben ondergaan. Ik kan de huidige lijst ook niet zo snel vinden en het zou mij niet verbazen als ook die weer groeit. Dat heb je nu eenmaal als zaken gratis zijn.

Maar het volgende probleem dient zich aan. De wachtlijst "kankerbehandeling" bij HGF. Ook dat is een wachtlijst die zich vanzelf oplost als je maar lang genoeg wacht.
Felix

Bericht door Felix »

Maar het volgende probleem dient zich aan. De wachtlijst "kankerbehandeling" bij HGF [Hospital Geral de Fortaleza]. Ook dat is een wachtlijst die zich vanzelf oplost als je maar lang genoeg wacht.
De kankerwachtlijsten hebben als bijkomend nadeel dat de behandeling vaak aanzienlijk duurder en langduriger wordt als de patiënten lang op chemo's en/of medicijnen of bestraling moeten wachten.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Felix schreef: wo dec 04, 2024 22:16 De kankerwachtlijsten hebben als bijkomend nadeel dat de behandeling vaak aanzienlijk duurder en langduriger wordt als de patiënten lang op chemo's en/of medicijnen of bestraling moeten wachten.
Dat zelfde begint al met obesitas, waarvan je met 100% zekerheid weet dat een groot percentage diabetes gaat krijgen.

Met een fractie van het geld wat nu besteed moet worden aan diabetes patiënten kun je middels goede voorlichting en het fysiek activeren van de bevolking met veel minder kosten veel meer voor elkaar krijgen.

Maar goed, dat principe geld voor alles wat je aanraakt in Brazilië. De horizon is niet bepaald wijd.
Felix

Bericht door Felix »

Dat zelfde begint al met obesitas, waarvan je met 100% zekerheid weet dat een groot percentage diabetes gaat krijgen.

Met een fractie van het geld wat nu besteed moet worden aan diabetes patiënten kun je middels goede voorlichting en het fysiek activeren van de bevolking met veel minder kosten veel meer voor elkaar krijgen.

Maar goed, dat principe geld voor alles wat je aanraakt in Brazilië. De horizon is niet bepaald wijd.
Ik heb daar twijfels over. In de hele wereld neemt obesitas ondanks campagnes en voorlichting heel erg toe. Het is nog vrij kort geleden dat mensen zoveel mogelijk moesten eten om eventuele magere tijden wanneer voedsel schaars was te doorstaan. Teveel (en te vettig) eten is iets instinctiefs en dat bestrijden is een eind moeilijker.

Misschien moet daar dan juist ook gemikt gaan worden op medicijnen als ozempic.
Ajax

Bericht door Ajax »

Felix schreef: wo dec 04, 2024 23:32Misschien moet daar dan juist ook gemikt gaan worden op medicijnen als ozempic.
Klopt inderdaad dat de tijden zijn veranderd. Maar ik geloof niet dat te veel eten iets instinctiefs is. Dus niet dat het iets is wat het lichaam vraagt, maar eerder een mentaal probleem. Stress enzo.

Zo zagen we bijvoorbeeld veel corona kilo's ontstaan een aantal jaar geleden (logisch, als je alleen maar thuis zit, niets doet en je druk maakt). Het is wel van deze tijd om het dan in "medicijnen" te zoeken. BR is een goed voorbeeld van alles (willen) oplossen met pharmaceutische producten. Dat verklaart ook de enorme populariteit van de corona vaccins.
Plaats reactie