Aantal politie doden in Sao Paulo stijgt opvallend snel sinds benoeming Gouverneur.

Plaats reactie
quasimodo

Aantal politie doden in Sao Paulo stijgt opvallend snel sinds benoeming Gouverneur.

Bericht door quasimodo »

Zou dan toch de Gouverneur over de politie inzet gaan en niet Lula?

https://g1.globo.com/sp/sao-paulo/notic ... 2024.ghtml
Progresso
Contacteer:

Re: Aantal politie doden in Sao Paulo stijgt opvallend snel sinds benoeming Gouverneur.

Bericht door Progresso »

Tarso had niet de moed om de politieagenten uit te rusten met bodycams.
quasimodo

Re: Aantal politie doden in Sao Paulo stijgt opvallend snel sinds benoeming Gouverneur.

Bericht door quasimodo »

Ik neem aan dat hij ze ook niet verwijderd heeft. En de 3 jaar daarvoor was er juist een scherpe daling. Bovendien zie ik Sao Paulo steevast ergens bovenaan staan, zowel in positieve zin met b.v de economie. Maar ook negatief zoals bij de criminaliteit. Dus ik neem aan dat criminaliteit een van zijn speerpunten is van het beleid.
borsjea

Bericht door borsjea »

Tarcísio gaf het bij zijn campagne al aan hij wilde af vd door zijn voorganger aangeschafte bodycams of een verzwakking dat deze alleen als de agent het wilt registreert. De effecten zien we nu, het aantal doden door toe doen van agenten stijgt weer.

https://noticias.uol.com.br/eleicoes/20 ... em-pan.htm
Felix

Bericht door Felix »

In minder dan een jaar worden er bij de politie van São Paulo 50 vuurwapens gestolen. Minder dan de helft werd opgespoord.
https://g1.globo.com/sp/sao-paulo/notic ... rada.ghtml
borsjea

Bericht door borsjea »

Tarcísio geeft zijn fout toe wat camera's betreft

https://www.cnnbrasil.com.br/nacional/e ... as-em-pms/
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Het is echt iets zeldzaams in Brazilië. Gouverneur Tarcírsio bekent dat hij fout zat en belooft verbetering.

Meestal ligt het aan iets of iemand anders in Brazilië.

Ik vind het getuigen van leiderschap.
Felix

Bericht door Felix »

Het is echt iets zeldzaams in Brazilië. Gouverneur Tarcírsio bekent dat hij fout zat en belooft verbetering.
Nog zeldzamer zou het zijn indien hij inderdaad iets aan verbetering gaat doen. Zijn minister voor veiligheid Derrite blijft in ieder geval aan en diezelfde Derrite is in het verleden uit de polícia militar van São Paulo gezet omdat hij buitensporig geweld toepaste. Tot op dit moment geloof ik dat de bekentenis van Tarcísio meer make up is dan realiteit. Het aanblijven van Derrite wijs niet op een echte koersverandering.

https://apublica.org/2023/08/as-narrati ... o-derrite/
Guilherme Derrite, um ex-PM que chegou a ser afastado da Rota – a mais violenta força policial do estado – por excesso de homicídios
borsjea

Bericht door borsjea »

Alleen als gouverneur zeggen dat het een fout van hem was is wellicht niet voldoende. Het afscheid nemen van het camera systeem wat zijn voorganger had ingevoerd was een zeer belangrijk item in de verkiezingen het neer leggen van zijn functie lijkt mij toepasselijker.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Ik volg het gebeuren in Sao Paulo zijdelings. Maar ik heb nu al een paar keer gehoord dat hij een potentiële presidentskandidaat is.

Al ik zie hoe relatief weinig moorden er in deelstaat Sao Paulo plaatsvinden, zeker tot wat hier per maand wordt afgeslacht, dan denk ik dat niemand het hem kwalijk zal nemen dat de politiemacht niet tot de zachtzinnigste behoort.
Felix

Bericht door Felix »

dan denk ik dat niemand het hem kwalijk zal nemen dat de politiemacht niet tot de zachtzinnigste behoort.
Het is de meest geweldadige en moordende politie van Brazilië en dat wordt hem wel degelijk kwalijk genomen. Zijn deelstaatsminister is zelfs uit de politie geschopt waar hij in de al als zeer geweldadig bekend staande 'Rota' diende omdat hij zelfs daar teveel moorden op zijn geweten had.
borsjea

Bericht door borsjea »

Progresso schreef: ma dec 09, 2024 22:55 Ik volg het gebeuren in Sao Paulo zijdelings. Maar ik heb nu al een paar keer gehoord dat hij een potentiële presidentskandidaat is.
Hij is een vd 5 potentiële kandidaten, het is maar net hoe de pet van Mito er bij staat. 3 gouverneurs en twee familieleden staan op de kandidatenlijst.
Gezien de reacties uit Kamp Bolsonaro op de sociale media mbt een uitspraak van het STF en het gebruik van camera's zal zijn uitspraak zeker niet welkom zijn ontvangen. Zou mij ook niets verbazen dat zijn campagne mede werdt gesteund daar Bolso vanwegen zijn houding tegen de camera's. Nu begaat Tarcísio opnieuw een blunder en kiest men voor een halfbakken systeem van opnemen als het uit komt en niet continu, dit systeem voldoet daardoor niet aan de voorwaarden die het STF heeft opgelegd. Dit gaat te samen met nieuwe testprocedures terwijl de rapport mits ze niet in het ronde archief zijn beland er gewoon al zijn. Tijdens de pandemie onder de vorige gouverneur is het systeem uitgebreid getest en toen aangeschaft volledig conform de specificaties die de STF nu eist.
Plaats reactie