Einde bankgeheim Brazilië/ Einde PIx
Re: Einde bankgeheim Brazilië/ Einde PIX?
En de Receita Federal probeert de brand te blussen.
Als dit vlam vat betekent het het einde van het uiterst succesvolle PIX systeem. Wat een extreem domme zet van deze regering.
https://g1.globo.com/economia/noticia/2 ... ampaign=g1
Als dit vlam vat betekent het het einde van het uiterst succesvolle PIX systeem. Wat een extreem domme zet van deze regering.
https://g1.globo.com/economia/noticia/2 ... ampaign=g1
Re: Einde bankgeheim Brazilië
De ondernemer zou zelfs zonder problemen meer korting kunnen geven en dan nog steeds beter af zijn.
Maar ja, vandaag zouden de nieuwe cryptoregels worden gecommuniceerd door de centrale bank. De vrijstelling voor aangifte was tot nu toe RS35.000 per maand. Maar om de een of andere reden :kkkk is er vandaag niets gecommuniceerd.
Op facebook wordt deze foto al voor tientallen verschillende locaties geclaimd.
De maaltijdbezorger vroeg gisteren expliciet om contant geld. Hoefde zelfs de bezorgkosten niet te betalen dus dat was een dikke fooi voor de motoboy.
En dat terwijl in het verleden ook de debet, credit en pix betaling gewoon op de bankrekening vielen en daarmee al bekend waren. Toen de optie kwam vd CPF op de rekening zag je ook een hele hoopt fake nieuws en nu gebeurt weer het zelfde.
En daar gaan we.
De-Pix.
De-Pix is een Braziliaanse stablecoin, wat inhoudt dat de digitale Real wordt gedekt door een echte real door middel van bijvoorbeeld staatsobligaties.
De-Pix kan worden gebruikt op de tweede laag van het Bitcoinprotocol.
Voor de gebruiker is dat allemaal irrelevant, die heeft gewoon een app waar hij een saldo in reais heeft die gewoon net zoals een Pix gebruikt kunnen worden.
Het grote voordeel. Geen Know your customer, geen bank, geen gezeik. Contant geld zoals contant geld albeeuwenlang bedoeld is.
https://x.com/BuildwBitcoin/status/1868 ... 9S45g&s=19
De-Pix.
De-Pix is een Braziliaanse stablecoin, wat inhoudt dat de digitale Real wordt gedekt door een echte real door middel van bijvoorbeeld staatsobligaties.
De-Pix kan worden gebruikt op de tweede laag van het Bitcoinprotocol.
Voor de gebruiker is dat allemaal irrelevant, die heeft gewoon een app waar hij een saldo in reais heeft die gewoon net zoals een Pix gebruikt kunnen worden.
Het grote voordeel. Geen Know your customer, geen bank, geen gezeik. Contant geld zoals contant geld albeeuwenlang bedoeld is.
https://x.com/BuildwBitcoin/status/1868 ... 9S45g&s=19
Re: Einde bankgeheim Brazilië/ Einde PIx
Titel even aangepast. De impact van deze beslissing om volledige controle over alle banktransacties te krijgen is enorm.
Het afgelopen weekend was gezellig met drie keer de mogelijkheid om met totaal verschillende mensen lekker ontspannen over allerlei zaken te ouwehoeren. Het onderwerp Pix kwam consistent ter sprake.
Vrijdag: goede vrienden en familie uit onze wijk in Maracanaú/Fortaleza. Ambtenaren, middenkader bedrijfsleven, Guardia Civil, gepensioneerden, caseiro. Ach je, hoe gaat seu Antônio dat doen van het lokale buurtsupertje en delegado Maria met een veel te dure autonen een te groot huis?
Pix. Geen enkel probleem. Nothing to hide. Beetje leedvermaak. Kom op, we nemen nog een duik.
Zaterdag.
Gezelschap ondernemers. Type Highlux, FordRanger, BMX X3 , Jet-ski etc.
Pix. Geweldige oplossing. Geen overvallen meer gehad sinds 2021, geen stelend personeel meer, sterk verbeterde cashflow en controle, minder kosten, minder druk op de loonkosten want het is tegenwoordig salario minimo PLUS Bolsa Familia als minimum salaris. Wat discussies over wie de goedkoopste payment processor is. Ja, wie er wat van gaat merken zijn de kleine krabbelaars met hun MEIs , politici en de handelaren op de Cease. Kom op, we gaan een rondje draaien met de jetski. Die vastgelopen X3 en FordRanger komen vanavond wel. Verder alleen maar lol gehad.
Zondag
Met de buurtgenoten een kruiwagen oesters opgegeten. Taxi amigochauffeur, Bolsa Família ontvangers, pedreiro, eigenaar minirestaurantje, visser, cassiere supermarkt etc.
Man, de hele ochtend en middag over PIX gesproken. Alles kwam aan bod. Hoe behoud ik mijn Bolsa, hoe krijg ik een erfenis uit Rio hier, hoe kan ik met contant geld een nieuwe taxi kopen, ik ga geen Pix meer accepteren voor mijn quentinhos, hoe zit dat met mijn vis die ik zwart verkoop, etc, etc. Dat ging echt de hele tijd maar door.
Het afgelopen weekend was gezellig met drie keer de mogelijkheid om met totaal verschillende mensen lekker ontspannen over allerlei zaken te ouwehoeren. Het onderwerp Pix kwam consistent ter sprake.
Vrijdag: goede vrienden en familie uit onze wijk in Maracanaú/Fortaleza. Ambtenaren, middenkader bedrijfsleven, Guardia Civil, gepensioneerden, caseiro. Ach je, hoe gaat seu Antônio dat doen van het lokale buurtsupertje en delegado Maria met een veel te dure autonen een te groot huis?
Pix. Geen enkel probleem. Nothing to hide. Beetje leedvermaak. Kom op, we nemen nog een duik.
Zaterdag.
Gezelschap ondernemers. Type Highlux, FordRanger, BMX X3 , Jet-ski etc.
Pix. Geweldige oplossing. Geen overvallen meer gehad sinds 2021, geen stelend personeel meer, sterk verbeterde cashflow en controle, minder kosten, minder druk op de loonkosten want het is tegenwoordig salario minimo PLUS Bolsa Familia als minimum salaris. Wat discussies over wie de goedkoopste payment processor is. Ja, wie er wat van gaat merken zijn de kleine krabbelaars met hun MEIs , politici en de handelaren op de Cease. Kom op, we gaan een rondje draaien met de jetski. Die vastgelopen X3 en FordRanger komen vanavond wel. Verder alleen maar lol gehad.
Zondag
Met de buurtgenoten een kruiwagen oesters opgegeten. Taxi amigochauffeur, Bolsa Família ontvangers, pedreiro, eigenaar minirestaurantje, visser, cassiere supermarkt etc.
Man, de hele ochtend en middag over PIX gesproken. Alles kwam aan bod. Hoe behoud ik mijn Bolsa, hoe krijg ik een erfenis uit Rio hier, hoe kan ik met contant geld een nieuwe taxi kopen, ik ga geen Pix meer accepteren voor mijn quentinhos, hoe zit dat met mijn vis die ik zwart verkoop, etc, etc. Dat ging echt de hele tijd maar door.
Erg zwaar voor je en dan tegelijkertijd ook nog vrijwel het hele weekend lang online zijn!
In Nederland is die discussie al lang verloren. Ze maken het eerst extreem goedkoop en makkelijk voor de klanten zodat die door hun keuze van beschikbaarheid de verkopers in een heel lastig parket brengen qua concurrentie positie. Dan maken ze het storten en wisselen bij de banken extreem duur tot de spaarpot van de kinderen aan toe. En als iedereen het gebruikt gaan ze voorzichtig de pinkosten ook bij de klant introduceren.
Misschien heeft Brazilië geluk en is de weerstand dermate groot dat het daar niet zo goed lukt. In Duitsland ondervind digitaal geld ook veel meer weerstand. Maar die hebben dan wel als voordeel dat je niet zo vaak wordt geconfronteerd met een crimineel die je geld fysiek afpakt.
Misschien heeft Brazilië geluk en is de weerstand dermate groot dat het daar niet zo goed lukt. In Duitsland ondervind digitaal geld ook veel meer weerstand. Maar die hebben dan wel als voordeel dat je niet zo vaak wordt geconfronteerd met een crimineel die je geld fysiek afpakt.
Kreeg net een brief binnen van het Nederlandse consulaat met de volgende tekst:
Nu is bovenstaande informatie incorrect, maar wat in ieder geval niet mogelijk is dat je met contant geld betaalt.Lembrando que o pagamento poderá ser feito somente com cartão de crédito (visa ou mastercard) liberado para pagamentos internacionais (ou um cartão holandês), pois o sistema de pagamento é holandês. A taxa inclui o pedido do passaporte, o envio pelos correios e a taxa MVA do serviço.