Progresso schreef:Dan kom jij vol trots aanzetten dat Tesla het wat minder doet aan de hand van een artikel juli en dat het allemaal geluk is want de overheid doet weer iets om de markt te beinvloeden.
Ik doe niets meer als je zeer optimistisch bericht een beetje met de werkelijkheid nuanceren. Waar de situatie nu nog en zeker in Duitsland nog hetzelfde is als in juli. Er zijn wel voorbeelden te noemen in Europa waar ze het wat beter doen.
En ik heb ook geen vooroordelen t.o.v Tesla of welke andere electrisch voertuig. Als ze voor mij economisch interessant genoeg zijn en te betalen zal ik gewoon het interessantste voertuig kiezen ongeacht welk merk erop geplakt zit. Of Musk moet wel heel erg radicaal gaan worden, of er moet iets locaals beschikbaar komen waardoor je voor een beetje meer geld de locale ondernemer kan steunen. Ik ben niet zo radicaal of anderzijds principieel als dit teveel ten koste van mijn portemonnee gaat.
Progresso schreef:Maar dan is het toch raar dat de fabriek in Brandenburg wordt uitgebreid. Niet alleen wordt de productie van autos verdubbeld. Ook de productie van batterijen wordt verdubbeld. Daarboven komt er een complete vrachtwagenfabriek waar de Tesla Semi wordt gebouwd.
Wat is daar raar aan?
Om niet in dezelfde problemen als de autofabrikanten die alleen in China blijven momenteel hebben. Wordt er vast voor gesorteerd op het nieuwe beleid van de VS. Waar hij heel dicht bij het vuur zit en de waarschijnlijke consequenties van kent. En om de haast onvermijdelijke tegenmaatregelen voor te zijn begint hij de Europese productie volledig te verplaatsen naar Europa. Iets wat ook vele andere autofabrikanten al doen door hun auto's locaal te laten produceren. Iets wat je in Brazilië vaak aankondigd met geen waarde toevoegende assemblage hallen.
En daar horen batterijen ook bij en als een land het voor elkaar krijgt zelfs de grondstoffen voor de batterijen.
En wat de trucks betreft staat het zelfs nog allemaal in de kinderschoenen zeker de grote. Terwijl dit toch de voorspelde toekomst is. En als ik de beloftes en de werkelijke geproduceerde aantallen van Tesla in dit geval eens vergelijk, wordt het hoog tijd dat er eens begonnen wordt met productie op grote schaal.
Bij de vaak door de overheid gesponsorde bussen. Staat het wereldwijd geproduceerde percentage electrische voertuigen t.o.v het wagenpark al veel hoger.
Ik vind het allemaal wat tegenvallen met de verwachtingen. En had meer verwacht. En ik heb nog steeds hoge verwachtingen van de toekomst. En daar zal ook Tesla waarschijnlijk wel van profiteren. Ik deel alleen niet de mening dat Tesla nu zo goed bezig is en de concurrentie zo slecht, dat dit gepaard gaat zonder grote concurrentie. En dat Tesla alleen de automarkt gaat domineren in de toekomst.
Progresso schreef:
Afijn, nu er minimaal 20 miljoen views zijn, de staatszenders kunnen er alleen maar van dromen, is jouw nieuwe conclusie natuurlijk ook gewijzigd.
Geen idee of dit nu hoog of laag is. Ik heb geen X dus wanneer ik geïnteresseerd zou zijn en de moeite zou hebben genomen te kijken. Zou dit gebeuren doordat ik bij 1 van deze berichten door andere media op de bijgeleverde link zou klikken. En ik kan wel de wijsneus uithangen dat er regelmatig berichten opduiken dat die ijdeltuit zijn platform zo manipuleert dat hij de aandacht krijgt. Maar ook daar voel ik niet de behoefte of interesse om dit te verifiëren. Dus ook daar heb ik geen mening over.
Ik constateer alleen dat wel heel weinig mensen de moeite hebben genomen om er live voor te gaan zitten. En dat kan aan vanalles liggen. Maar de meest voor de hand liggende is de populariteit van of het platform of het onderwerp. En dat kan inderdaad veranderen als het achteraf wel boeiend bleek. Ik zie regelmatig dingen of stukjes van dingen waar iedereen het over heeft van een programma of andere media met een heel beperkt bereik.
Dus als jij zegt dat het veel is geloof ik je op je woord. Ook al zag ik er weinig nieuwswaarde in. Ik ben bovendien ook geen Duitser en hoef helemaal geen keuze te maken. Bij een interview met een Nederlandse politicus door een Musk waar hij overduidelijk zijn steun aan wil geven had ik vermoedelijk zelf wel live gekeken. Mits dit mogelijk te zijn zonder lidmaatschap van X. Daarom verbaasde ik me erom hoe weinig mensen in een groot land zoals Duitsland dit deden. Zeker voor geïnteresseerden die overwegen op het AFD te stemmen had ik meer animo verwacht. Maar misschien hebben ze gewacht op een wat toegankelijkere manier. En zal ik verbaasd worden over het aantal stemmen dat ze mede hierdoor gaan behalen.