Als je vanuit Fortaleza naar Canoa Quebrado wil ontkom je er niet aan om de brug over de rivier Jaguaribe te nemen, net voordat je langs Aracati rijdt.
Degenen die er vaker over rijden weten dat het wegdek extreem golvend is. Als er een vrachrltwagen naast je rijdt voel je het wegdek bewegen.
Hoe ziet die brug er aan de onderkant uit. Schrik niet. Bedenk daarbij dat het zeewater is wat er tegen de pijlers staat..
Gelukkig zijn het twee bruggen. Mocht er een onverhoopt instorten dan kunnen we zonder problemen over de andere brug. Of die al het verkeer aan kan is een tweede.
https://www.opovo.com.br/noticias/ceara ... ceara.html
Brug naar Canoa Quabrada op instorten
Re: Brug naar Canoa Quabrada op instorten
Wachten tot het misgaat. En dat is al eens ergens anders gebeurd. In Duitsland zijn onlangs een aantal bruggen afgesloten nadat een brug van spanbeton in Dresden was ingestort. Gelukkig midden in de nacht toen er geen gebruik van werd gemaakt. Door goed onderhoud en inspecties was dit te voorkomen geweest.
Re: Brug naar Canoa Quabrada op instorten
In Brazilië is het ook al misgegaan en dat zal nog wel vaker gebeuren. En de meeste van de bruggen in slechte staat bevinden zich in Ceara.
https://clickpetroleoegas.com.br/alerta ... m-desabar/
https://clickpetroleoegas.com.br/alerta ... m-desabar/
Re: Brug naar Canoa Quabrada op instorten
En wederom doet de overheid niets. Om de levensduur van die brug bij Aracati te verlengen zou men kunnen beginnen met een forse snelheidsbeperking voor de vrachtwagens. 50-ton combinatie rijden nu gewoon met 90km/h over die brug en dat lijkt ook precies de eigenfrequentie van die brug. Als je achter een zware vrachtwagen rijdt voel je de brug meezwiepen.
Als je na de brug rechtsaf slaat richting Fortaleza kom je op de weg van de deelstaat, de CE-040. Daar staat bij de politiepost de Detran van Ceará bijna altijd te controleren met een balans. Geen chauffeur haalt het in zijn hoofd om met overgewicht de kortere en snellere route naar Fortaleza te nemen. Die rijden allemaal door over de federale rijkswege die door Lula wordt gecontroleerd. Het resultaat zie je bij de divisie tussen Ceará en Natal. Wel een Federale politiepost, en ja met een balans, maar die balans ligt weg te roesten van het vele gebruik.
Als je na de brug rechtsaf slaat richting Fortaleza kom je op de weg van de deelstaat, de CE-040. Daar staat bij de politiepost de Detran van Ceará bijna altijd te controleren met een balans. Geen chauffeur haalt het in zijn hoofd om met overgewicht de kortere en snellere route naar Fortaleza te nemen. Die rijden allemaal door over de federale rijkswege die door Lula wordt gecontroleerd. Het resultaat zie je bij de divisie tussen Ceará en Natal. Wel een Federale politiepost, en ja met een balans, maar die balans ligt weg te roesten van het vele gebruik.
Re: Brug naar Canoa Quabrada op instorten
Inderdaad. Dat hadden ze allang moeten doen. En versmallen naar 1 rijbaan. Ik zie in Duitsland waar ze ook door slechte staat van bruggen de snelheid hebben beperkt en de naar 1 rijbaan terug hebben gebracht. Maar als je daar de boel al voelt golven dan is er meer aan de hand dan alleen aangevreten peilers in het water. Hoewel dat al niet erg genoeg is.
Re: Brug naar Canoa Quabrada op instorten
Uitgebreide reportage met meer detailbeelden.
6 maanden aan hetvouwehoeren en nog niemand is op het idee gekomen om per direkt maatregelen te nemen.
Het wachten is gewoon op een zwaar ongeluk.
Pontes em situação crítica no Ceará têm ferros expostos e rachaduras | Ceará | G1 https://g1.globo.com/ce/ceara/noticia/2 ... uras.ghtml
6 maanden aan hetvouwehoeren en nog niemand is op het idee gekomen om per direkt maatregelen te nemen.
Het wachten is gewoon op een zwaar ongeluk.
Pontes em situação crítica no Ceará têm ferros expostos e rachaduras | Ceará | G1 https://g1.globo.com/ce/ceara/noticia/2 ... uras.ghtml
Re: Brug naar Canoa Quabrada op instorten
Ik zou niet de verantwoordelijkheid voor een ramp op mijn geweten willen hebben. Hier slapen ze blijkbaar rustig verder. Dood door schuld en de bak in voor dit soort incompetente figuren wanneer het misgaat. En eigenlijk nu al oppakken voor het bewust in gevaar brengen van mensenlevens.
Re: Brug naar Canoa Quabrada op instorten
Na een maand zijn ze bij de Braziliaanse Rijkswaterstaat ook tot inzicht gekomen.
Nu uitsluitend nog vrachtwagens van 40 ton. Maximum snelheid 40km/uur.
https://diariodonordeste-verdesmares-co ... #webview=1
Nu uitsluitend nog vrachtwagens van 40 ton. Maximum snelheid 40km/uur.
https://diariodonordeste-verdesmares-co ... #webview=1