Bolsonaro wel of niet naar inauguratie Trump
Bolsonaro wel of niet naar inauguratie Trump
De Braziliaanse justitie (op positie 80 wereldwijd gezien) en regering maken voor de zoveelste keer een lachnummer van zichzelf.
Naast dat ze natuurlijk diplomatiek voor het wereldtoneel zichzelf volledig te kijk zetten is het natuurlijk olie op het vuur gooien van de Bolsonaristen.
Of Bolsonaro nu wel of niet gaat, die hebben wederom punten gescoord.
Nu blijkt ook nog eens dat de diplomatieke dwerg Trump niet durft te bellen.
Wat een complete afgang voor Brazilië.
Naast dat ze natuurlijk diplomatiek voor het wereldtoneel zichzelf volledig te kijk zetten is het natuurlijk olie op het vuur gooien van de Bolsonaristen.
Re: Bolsonaro wel of niet naar inauguratie Trump
???????? Hoe kom je er weer allemaal bij?De Braziliaanse justitie (op positie 80 wereldwijd gezien) en regering maken voor de zoveelste keer een lachnummer van zichzelf.
Het is een afgang als Lula nog steeds niet met Trump heet gesproken.
Het is een afgang dat een rechter een onschuldige oud-president de mogelijkheid ontneemt om deel te nemen aan de inauguratie van Trump.
Kijk, over zeven dagen ziet de wereld er ietsjes anders uit. Wellicht is het dan handig om de dialoog open te houden in plats van een of ander super kinderachtig spelletje te spelen.
Het is een afgang dat een rechter een onschuldige oud-president de mogelijkheid ontneemt om deel te nemen aan de inauguratie van Trump.
Kijk, over zeven dagen ziet de wereld er ietsjes anders uit. Wellicht is het dan handig om de dialoog open te houden in plats van een of ander super kinderachtig spelletje te spelen.
Dat is natuurlijk van geen enkel belang! Betrekkingen gaan om handel en wederzijdse voor- en nadelen en niet om dit soort flauwekul!Het is een afgang als Lula nog steeds niet met Trump heet gesproken.
Afgang voor wie? Wie kan dat verder schelen???Het is een afgang dat een rechter een onschuldige oud-president de mogelijkheid ontneemt om deel te nemen aan de inauguratie van Trump.
De kinderachtige fantast hier ben jij wel. Business is business en niet dit soort kinderachtig shit in de 'marge'! Het is ook niet zo dat daar iets van afhangt of uit gewonnen kan worden.Kijk, over zeven dagen ziet de wereld er ietsjes anders uit. Wellicht is het dan handig om de dialoog open te houden in plats van een of ander super kinderachtig spelletje te spelen.
In de VS is het volgens mij ook heel normaal dat er paspoorten al dan niet tijdelijk worden ingenomen. Die zullen daar vast niet van opkijken.
En?Ik geloof niet dat er ooit in de VS van een ex-president een paspoort is ingehouden.
Quasi beweert dat dat normaal is?
Het is niet normaal dat een onschuldige ex-president niet aanwezig kan zijn bij de inauguratie van de president van het maxhtigste land ter wereld.
Maar Brazilië staat niet voor niets op plaats 80 van de index met slechtste rechtssystemen.
Het is niet normaal dat een onschuldige ex-president niet aanwezig kan zijn bij de inauguratie van de president van het maxhtigste land ter wereld.
Maar Brazilië staat niet voor niets op plaats 80 van de index met slechtste rechtssystemen.
De eerste met een strafblad moet nog beginnen. Al was in een goede rechtstaat dit niet zo uniek geweest. En ik kan me bijvoorbeeld bij Nixon ook niet herinneren dat die nog zoveel gevraagd is om zijn land te vertegenwoordigen. Al had die nog wel de mogelijkheid.Progresso schreef:Ik geloof niet dat er ooit in de VS van een ex-president een paspoort is ingehouden.
Zijn aanwezigheid daar dient geen enkel Braziliaans belang en hij is wel degelijk een verdachte.Het is niet normaal dat een onschuldige ex-president niet aanwezig kan zijn bij de inauguratie van de president van het maxhtigste land ter wereld.
Daar denkt Trump anders over. Die heeft hem uitgenodigd.
Ja, precies daarom daalt Brazilië ook in die index van rechtstatelijkheid.
In een echte rechtstaat heb je het begrip onschuldpresumptie.
Hij is officeel in staat van beschuldiging gezet door de procureur-generaal maar mag hier nog vrij rondlopen.In een echte rechtstaat heb je het begrip onschuldpresumptie.
E.e.a. voldoet aan de wetgeving hier en dat is het enige wat hier telt.Wat is er moeilijk aan het begrip onschuldpresumptie.
Het dient hoogstens het belang van Trump.Felix schreef: ↑ma jan 13, 2025 22:16
Zijn aanwezigheid daar dient geen enkel Braziliaans belangDaar denkt Trump anders over. Die heeft hem uitgenodigd.
Ja, precies. Wetgeving en rechters die Brazilië op positie 80 van de rule of law index hebben gebracht. Niet iets om trots op te zijn.
Ja, hij speelt het spel mooi. Bolsonaro is natuurlijk een gewillig slachtoffer en zijn achterban krijgt genoeg munitie om het martelaarschap uit te vergroten. Dat lukt ze uitstekend.
We staan twee jaar voor de verkiezingen en de populariteit van Lula is hard tanende. Bolsonaro zal wel niet verkiesbaar zijn dus komt er iemand anders die de boze Braziliaan gaat vertegenwoordigen. Wie is mij nog niet duidelijk.
Een interview met een Amerikaanse ondernemer van Zuid-Afrikaanse afkomst is genoeg om de vrouw in enkele uren landelijke bekendheid te geven.
Ik heb je wel eens anders horen oreren over de wenselijkheid van buitenlandse inmenging in een soevereine staat. En van de Amerikaanse bemoeienis in Zuid-Amerika in het bijzonder. Principes zijn schijnbaar alleen van toepassing en belangrijk voor degene die niet tot jou politieke voorkeur behoren.Progresso schreef:Ja, hij speelt het spel mooi.
'Zijn' achterban distantieert zich steeds meer van Bolsonaro en er is tot op dit moment tenminste weinig sprake van martelaarsschap, men is niet zó overweldigend geïnteresseerd. Het zou waarschijnlijk al voldoende zijn indien de Amerkaanse ambassade de uitnodiging zou bekrachtigen maar tot op dit moment wordt dit heel makkelijke pad ook al niet gebruikt. (Niet dat dit het paspoort automatisch zou garanderen).zijn achterban krijgt genoeg munitie om het martelaarschap uit te vergroten. Dat lukt ze uitstekend.
Op links is weinig sprake van vernieuwing om over het midden al helemaal niet te spreken, maar op extreem-rechts staan voortdurend nieuwe figuren op die bolsonaro met gemak achter zich laten.
Niet bij die ik tegen kom. Ze hebben al lang hun mond gehouden. En nu zie ik ze weer veelvuldig over Bolsonaro praten. Vaak wel in relatie bij problemen in Ceara specifiek, waar zowel Bolsonaro en Lula niet direct over gaan. En ze beter naar de burgemeesters of de gouverneur kunnen refereren. Maar onwetendheid of valse voorlichting kunnen danwel de oorzaak zijn, maar het het sentiment blijft toch leidend voor de aankomende verkiezingsuitslag van de landelijke verkiezingen.Felix schreef:Zijn' achterban distantieert zich steeds meer van Bolsonaro
Af en toe denk ik.dat je echt onder een steen leeft. De hardcore aanhangers, ik had een er afgelopen week weer een topdag mee, hoor je niet niet of nauwelijks maar hun afkeer van Lula is extreem.
En denk je echt dat de 75 miljoen evangelisten opeens allemaal Lula gaan stemmen.
En de mensen trappen echtbniet meer in de propaganda van O Globo. O Globo die beweert dat de nieuwe monitoring van de PIX betalingen geen belastingverhoging is. De Brazilianen mogen dan wel een gemiddeld IQ van 90 hebben,.dat betekent nog niet dat ze zelfstandig kunnen nadenken en zich realiseren dat de volledige dagelijkse controle over hun bankgegevens inhoudt dat ze meer belasting moeten gaan betalen.
Echt, je hebt geen idee wat er speelt. En dat verbaast me ook helemaal niets.