Einde bankgeheim Brazilië/ Einde PIx
Re: Einde bankgeheim Brazilië/ Einde PIx
Mocht ik met zwart geld betalen of andere illegale activiteiten er op na houden. Of net als nu regelmatig mijn vriendin ondersteunen, juist weten op welke criteria de overheid of banken selecteren wat wel en wat niet. Dan kun je proberen de kans zo klein mogelijk te maken.
Nu halen ze een harde grens weg waar de overheid het weliswaar een stuk makkelijker mee krijgt. Maar ook heel druk, en waar als je er verstandig mee omgaat best omheen kan werken. En gaan ze nu werken met dezelfde capaciteit met controles waar je niet weet welke gegevens ze gebruiken. En je hebt best kans waar je voorheen 1 uitgave die ze als verdacht bestempelde dient uit te leggen. Ze nu gewoon een verdacht persoon selecteren al dan niet willekeurig, en gewoon even alle beschikbare informatie naast elkaar gaan leggen. En je vervolgens vragen om uitleg.
Nu halen ze een harde grens weg waar de overheid het weliswaar een stuk makkelijker mee krijgt. Maar ook heel druk, en waar als je er verstandig mee omgaat best omheen kan werken. En gaan ze nu werken met dezelfde capaciteit met controles waar je niet weet welke gegevens ze gebruiken. En je hebt best kans waar je voorheen 1 uitgave die ze als verdacht bestempelde dient uit te leggen. Ze nu gewoon een verdacht persoon selecteren al dan niet willekeurig, en gewoon even alle beschikbare informatie naast elkaar gaan leggen. En je vervolgens vragen om uitleg.
Je vriendin moet gewoon aangifte doen van jouw schenkingen en mogelijk daar de schenkingsbelasting van de deelstaat Ceará over betalen. Als jij ook een CPF hebt ben je ook verplicht om die aangifte te doen, ook al woon je niet in Brazilië.
Een beetje afhankelijk van het bedrag wat je haar schenkt zal ze dan ook geen recht meer hebben op de Bolsa Família. Dat geld kan dan besteed worden aan mensen die het echt nodig hebben.
Een beetje afhankelijk van het bedrag wat je haar schenkt zal ze dan ook geen recht meer hebben op de Bolsa Família. Dat geld kan dan besteed worden aan mensen die het echt nodig hebben.
Mijn vriendin maakt geen aanspraak op Bolsa Familia dus daar heeft ze geen probleem.
Ze wordt ook nooit gevraagd om belasting aangifte te doen. Of dit dan toch moet weet ik niet.
En ik heb geen CPF.
Als ik het als schenking zou declareren dan zou ik als Nederland aangifte moeten doen. Maar ik geef altijd aan dat het voor uitgaven zijn voor de familie. En volgens mij mag ik gewoon huur, eten, gas, en licht laten betalen voor een huis waar ik zoals nu ook soms verblijf, door mijn vriendin of haar neef of zoon wanneer ze in Nederland is.
Zolang ik geen bezit creëer zoals een huis heb ik niets met de Braziliaanse belasting dienst te maken. En de Nederlandse overheid zal dit waarschijnlijk ook niet zien als giften. Of verstoppen van geld of bezittingen in het buitenland.
Ze wordt ook nooit gevraagd om belasting aangifte te doen. Of dit dan toch moet weet ik niet.
En ik heb geen CPF.
Als ik het als schenking zou declareren dan zou ik als Nederland aangifte moeten doen. Maar ik geef altijd aan dat het voor uitgaven zijn voor de familie. En volgens mij mag ik gewoon huur, eten, gas, en licht laten betalen voor een huis waar ik zoals nu ook soms verblijf, door mijn vriendin of haar neef of zoon wanneer ze in Nederland is.
Zolang ik geen bezit creëer zoals een huis heb ik niets met de Braziliaanse belasting dienst te maken. En de Nederlandse overheid zal dit waarschijnlijk ook niet zien als giften. Of verstoppen van geld of bezittingen in het buitenland.
Als jij geen CPF hebt en verder gewoon als toerist hier rondhangt kun je doen en laten wat je wilt.
Als ze verder geen aanspraak maakt op overheidsgeld kan ze gewoon net zo veel geld van jou ontvangen als wenselijk.
Voor het doen vannaangifte wordt je niet uitgenodigd overigens. Zo'n feest is het niet. Je moet zelf aangifte doen.
Je vriendin kan ook niks doen. Geen idee hoeveel je schenkt aan haar. Ik ken er bij die RS 10.000 per maand overnaken en anderen die RS1500 per maand overmaken. Als je het niet aangeeft en je komt in de controle dan moet ze aantonen dat het een schenking was. Anders is het gewoon inkomen, en inkomen wordt belast met 27%. Voor schenkingen is er een hoge vrijstelling, maar dan moet je wel de schenking melden.
Als ze verder geen aanspraak maakt op overheidsgeld kan ze gewoon net zo veel geld van jou ontvangen als wenselijk.
Voor het doen vannaangifte wordt je niet uitgenodigd overigens. Zo'n feest is het niet. Je moet zelf aangifte doen.
Je vriendin kan ook niks doen. Geen idee hoeveel je schenkt aan haar. Ik ken er bij die RS 10.000 per maand overnaken en anderen die RS1500 per maand overmaken. Als je het niet aangeeft en je komt in de controle dan moet ze aantonen dat het een schenking was. Anders is het gewoon inkomen, en inkomen wordt belast met 27%. Voor schenkingen is er een hoge vrijstelling, maar dan moet je wel de schenking melden.
Ze heeft dat probleem tegenwoordig al een stuk minder. De dagelijkse boodschappen doet ze tegenwoordig met een wise kaart op mijn naam. Waardoor ik in feite de boodschappen doe. En als ze bij mij is gebruikt ze hem in Nederland. Voor de rest van de uitgaven die ze betaald met pix komt ze eigenlijk nooit boven de 1500 reaal totaal in de maand. Dus ze heeft maar heel weinig uitgaven in Brazilië en ook geen legale inkomsten. En geen enkele hulp van de overheid. Dus ik verwacht geen problemen aan die kant.
En aan mijn kant alleen problemen eventueel met Wise, voor schenden van de voorwaarden van het uitlenen van het fysieke pasje. Waar de kans ook minimaal is.
En aan mijn kant alleen problemen eventueel met Wise, voor schenden van de voorwaarden van het uitlenen van het fysieke pasje. Waar de kans ook minimaal is.
Die problemen kunnen inderdaad wel komen. Banken moeten het gedrag van hun klanten op witwassen controleren. Zo kreeg ik problemen met Knab na vragen over de uitgaven in Brazilië. Mijn tweede pasje werd ingetrokken.
Tegenwoordig doe ik het anders. Mijn vriendin heeft nu 3 pasjes van mij gekregen. ( Wise , Revolut en N26) Ze gebruikt daar maar 1 tegelijk van. Ieder kwartaal wisselt ze van pasje. Ik heb ook de pasjes in mijn Google Wallet. In de periode dat zij de pasjes niet gebruikt betaal of pin ik via de Wallet in Europa. Om niet teveel op te vallen.
Hoelang dit allemaal goed gaat weet ik niet. Je privacy wordt door AI steeds verder beperkt. Via oa gezichtsherkenning bij pinnen, je lokatie via de app te bepalen kunnen ze makkelijk zien dat er oneigenlijk gebruik van je pasje wordt gemaakt.
Brazilianen kunnen tegenwoordig ook zelf een wise rekening openen. Dat wordt de volgende stap. En mijn vriendin is bijna net zo vaak in Nederland dan in Brazilië waar ze in Nederland het pasje ook gewoon gebruikt, en ik verder geen gebruik maak van de rekening verwacht ik geen problemen.
Dat klopt. Mijn vriendin heeft die ook. Maar dat is hetzelfde als ze gewoon een Braziliaanse bankrekening opent. Via Wise kun je ook daar eenvoudig geld naar overmaken. En een Wise rekening is snel en tamelijk eenvoudig online te maken en gratis/goedkoop. Maar dan wordt het wel geregistreerd en kan het in Brazilië als inkomsten worden gezien. Maar tot nu toe ook geen problemen gehad met Wise en Revolut gehad. De Nederlandse banken zijn naar mijn ervaring strenger in het controleren van je uitgaven. Zeker als je bijvoorbeeld alleen in Brazilië geld opneemt krijg je geheid vragen waarom daarover en mogelijk problemen. Vroeger stuurde ik ook wel via WU, maar dat is veel duurder en de transacties worden ook in Brazilië geregistreerd. Ik heb ook al eens meegemaakt dat een pasje beschadigd raakte of door verkeerde pincode werd geblokkeerd. Dan is het makkelijk om naar een ander pasje over te schakelen. Ik heb eens geprobeerd om een pasje (aangetekend) naar Brazilië op te sturen. Maar blijkbaar wordt dat goed gecontroleerd. Na vele weken kreeg ik de brief retour uit Brazilië met de aantekening dat dat niet toegestaan was. Ik had als inhoud opgegeven " documenten". Misschien maakte ik slapende honden wakker en was er niets gebeurd als ik het pasje via gewone post tussen een dikke kerstkaart had opgestuurd.
Als de informatie van Wise klopt is het overmaken van Wise naar Wise gratis. En kun je verschillende valuta aanhouden en pas wisselkoers verschil betalen wanneer je gaat betalen. Of afwachten tot de koers je gunstig lijkt en het omzetten naar een andere munteenheid. Maar ik weet niet of de Braziliaanse Wise rekening dat ook allemaal kan.
Ja, dat klopt. Je kunt apparte potjes met valuta aanmaken. Bijvoorbeeld als de koers gunstig is. Wise heeft over de hele wereld bankrekeningen. Als je geld naar een ander land stuurt, dan gaat dat via deze rekeningen. Ook geld dat je in zo'n valuta potje stopt wordt daar dan lokaal geparkeerd denk ik. Dan kun je het later lokaal in die valuta opnemen. Zonder wisselkosten. Die heb je immers al betaald bij het storten van geld in zo'n potje.
Overbelasting, hoge kosten, onredelijkheid en willekeur, privacy wetgeving die in de weg zit. En een VVD politicus die desondanks deze absurde privatisering van het opsporen van criminelen en belasting ontduiken toch door wil zetten. Door maar wat privacy op te geven of andere rechten te schenden.
Terwijl als je zoals normaal is, de banken gewoon kunt dwingen om de gegevens die gewenst zijn aan te leveren. Eventueel met gewenste triggers. En een financiële bijdrage. En de overheid uit al de andere bronnen die ze tot hun beschikking hebben het profiel opmaakt waar wel en waar geen controle gewenst is. En dit zelf uitvoert zodat de privacy gewaarborgd blijft. En de banken hun kerntaken kan uitvoeren en concurrerend blijven.
https://nos.nl/l/2552508
Terwijl als je zoals normaal is, de banken gewoon kunt dwingen om de gegevens die gewenst zijn aan te leveren. Eventueel met gewenste triggers. En een financiële bijdrage. En de overheid uit al de andere bronnen die ze tot hun beschikking hebben het profiel opmaakt waar wel en waar geen controle gewenst is. En dit zelf uitvoert zodat de privacy gewaarborgd blijft. En de banken hun kerntaken kan uitvoeren en concurrerend blijven.
https://nos.nl/l/2552508
Eindelijk eentje die het licht ziet.
Maar het zijn dus niet de banken die € 1,4 MILJARD aan kosten moeten dragen. Dat betalen de consumenten en bedrijven gewoon.
En de consument moet daarnaast ook nog eens extreem veel tijd besteden en kosten maken om de gewenste informatie uit de verhoren aan te leveren. Die verhoren worden dan uitgevoerd door volstrekte idioten met een duidelijk hoorbaar accent dat duidt op een achtergrond in een ideologie waar ik nul vertrouwen in heb, zeker niet als het gaat om mijn financiele doen en laten. Met pijn en moeite een Nederlandse mevrouw gekregen, wederom uitzendkracht, zonder enige binding met de bank. Ja, bankierseed was nu wel afgelegd, maar ja, wat voor waarde heeft dat bij een uitzendkracht.
Maar ja, dat was mijn Nederlandse bank, daarna kwam mijn Deense Broker waar ik nog wat oude personeelsaandelen en opties heb gestald, mijn Zwitserse pensioenfonds (die zijn stukken professioneler, die begrijpen wat bankieren is), mijn UBS account in New York van mijn oude werkgever, Wise die een overboeking niet kon voltooien en ten slotte de Braziliaanse bank die het ook allemaal moest opvragen voor de dienst waar @Felix het eerder over had.
En waar ging het nou helemaal over. Het was een class action rechtszaak tegen mijn voormalige werkgever die de beleggers volgens de Amerikaanse wet onjuist had geïnformeerd. Dat leverde een zeer leuk bedrag op. Dat ging via UBS naar de broker en het pensioenfonds, van de broker naar Rabo, van Rabo naar Wise, van Wise naar hun correspondent bank en van de correspondent bank eindelijk naar mijn eigen Braziliaanse bankrekening en vandaar naar de rekening van de autodealer.
Ik heb ze letterlijk allemaal gehad.
Maar het zijn dus niet de banken die € 1,4 MILJARD aan kosten moeten dragen. Dat betalen de consumenten en bedrijven gewoon.
En de consument moet daarnaast ook nog eens extreem veel tijd besteden en kosten maken om de gewenste informatie uit de verhoren aan te leveren. Die verhoren worden dan uitgevoerd door volstrekte idioten met een duidelijk hoorbaar accent dat duidt op een achtergrond in een ideologie waar ik nul vertrouwen in heb, zeker niet als het gaat om mijn financiele doen en laten. Met pijn en moeite een Nederlandse mevrouw gekregen, wederom uitzendkracht, zonder enige binding met de bank. Ja, bankierseed was nu wel afgelegd, maar ja, wat voor waarde heeft dat bij een uitzendkracht.
Maar ja, dat was mijn Nederlandse bank, daarna kwam mijn Deense Broker waar ik nog wat oude personeelsaandelen en opties heb gestald, mijn Zwitserse pensioenfonds (die zijn stukken professioneler, die begrijpen wat bankieren is), mijn UBS account in New York van mijn oude werkgever, Wise die een overboeking niet kon voltooien en ten slotte de Braziliaanse bank die het ook allemaal moest opvragen voor de dienst waar @Felix het eerder over had.
En waar ging het nou helemaal over. Het was een class action rechtszaak tegen mijn voormalige werkgever die de beleggers volgens de Amerikaanse wet onjuist had geïnformeerd. Dat leverde een zeer leuk bedrag op. Dat ging via UBS naar de broker en het pensioenfonds, van de broker naar Rabo, van Rabo naar Wise, van Wise naar hun correspondent bank en van de correspondent bank eindelijk naar mijn eigen Braziliaanse bankrekening en vandaar naar de rekening van de autodealer.
Ik heb ze letterlijk allemaal gehad.
Goed gezien, Q! Op de een of andere manier is de controle op criminele financiële transacties een gigantische taak geworden voor de banken. Er zijn dagelijks duizenden medewerkers bezig met deze KYC en andere compliance controles. Maar wat/waar is dit dan misgegaan?
Zijn het liberale regeringen geweest die dit aan de markt hebben overgelaten of misschien zelfs de verantwoordelijkheid hiervoor in de markt hebben belegd? Dan zouden de banken misschien moeten stoppen, maar daardoor zouden de illegale transacties gigantisch gaan toenemen! En als dat niet gebeurd dan is de vraag waarom de overheden dit "probleem" bij de banken hebben gelegd.
Lijkt me linksom of rechtsom toch weer een voorbeeld van wanbeleid, of zie je dat anders?
Heb jij wel eens gekeken hoeveel banken aan boetes hebben moeten betalen in binnen en buitenland omdat ze deze controle niet naar tevredenheid van de Nederlandse en Europese beleidsmakers uitvoerden. Dus of ze doen het of ze moeten de bank opdoeken.
En ik vind dat inderdaad een politieke fout. En een taak die ze zelf moeten uitvoeren.
En ik vind dat inderdaad een politieke fout. En een taak die ze zelf moeten uitvoeren.
Ja, de banken staan tegen de muur wat dat betreft. Maar deze politietaak moet de overheid uitvoeren.quasimodo schreef: ↑di jan 21, 2025 00:00 Heb jij wel eens gekeken hoeveel banken aan boetes hebben moeten betalen in binnen en buitenland omdat ze deze controle niet naar tevredenheid van de Nederlandse en Europese beleidsmakers uitvoerden. Dus of ze doen het of ze moeten de bank opdoeken.
Het is me wat dat X.
Een video van Erika Hilton, deputada federal voor de extreem linkse PSOL wordt tot de grond toe afgebrand.
In de video verdedigt Erika Hilton het Pix systeem en de maatregelen van de Receita Federal. Alleen ze verspreidt in de video daar nogal wat fakenews.ja, dat wordt op X gelijk afgestraft.
Maar nu, de legacy media. Die ontkomen er ook niet aan om dit fakenews van een zeer activistische politica/politicus te adresseren.
Volgens Folha gaat het om "onnauwkeurigheden".
Kkkkkkkkk.
https://www1.folha.uol.com.br/mercado/2 ... gn=twfolha
Het filmpje:
https://x.com/ErikakHilton/status/18806 ... eQbzw&s=19
De "onnauwkeurigheden":
https://x.com/TheGabrielCesar/status/18 ... GEaQQ&s=19
Tja, erg zuur dat politici geen fakenews meer kunnen verspreiden.
Een video van Erika Hilton, deputada federal voor de extreem linkse PSOL wordt tot de grond toe afgebrand.
In de video verdedigt Erika Hilton het Pix systeem en de maatregelen van de Receita Federal. Alleen ze verspreidt in de video daar nogal wat fakenews.ja, dat wordt op X gelijk afgestraft.
Maar nu, de legacy media. Die ontkomen er ook niet aan om dit fakenews van een zeer activistische politica/politicus te adresseren.
Volgens Folha gaat het om "onnauwkeurigheden".
Kkkkkkkkk.
https://www1.folha.uol.com.br/mercado/2 ... gn=twfolha
Het filmpje:
https://x.com/ErikakHilton/status/18806 ... eQbzw&s=19
De "onnauwkeurigheden":
https://x.com/TheGabrielCesar/status/18 ... GEaQQ&s=19
Tja, erg zuur dat politici geen fakenews meer kunnen verspreiden.
Waarom niet ze doen het voortdurend. En er zijn ondanks dat er fake nieuws waarschuwingen zijn legio personen die het gewoon voor waarheid aannemen en gewoon blijven herhalen. Internet staat nu bijvoorbeeld vol met filmpjes over de aanstaande importheffingen waarover Trump beweert dat de fabrikanten die betalen. De dienstdoende verslaggever legt een T-shirt verkoper die Chinese makelij met de beeltenis van Trump erop hierdoor duurder wordt. Hij geeft aan dat het Fake news is dat de fabrikant de heffing krijgt. Wordt niet gelooft. Legt zelf maar uit dat de fabrikant dezelfde prijs blijft vragen en deze importeur zodra hij deze gaat invoeren daar dan de heffing erover moet betalen. En krijgt dit ook de verkoper aan het verstand gebracht. Dus het loont gewoon om Fake news te verspreiden bij grote groepen.Tja, erg zuur dat politici geen fakenews meer kunnen verspreiden.
Ik zag personen, media en politici, links en rechts, regelmatig fors gecorrigeerd worden op X. Het werkt. Enerzijds omdat meldingen met community notes snel uit je tijdlijn gaan, anderzijds tellen politici en media wel tot 10 tot ze hun grote mond open doen.
Het verbaast mij ook helemaal niets dat met name linkse media en politici afscheid van X nemen. Hun onzin krijgt daar geen ruimte.
Dat komt de discussie flink ten goede.
Jouw voorbeeld op X. Ik deed één search op mijn tijdlijn:
TARIFFS 101
American company imports shirts for $20, and sells them for $40.
Trump puts a 50% tariff on imports.
American company now pays $30 to import the same shirts and sells them for $50.
The consumer is simply TAXED MORE. That's it.
TARIFFS 101
American company imports shirts for $20, and sells them for $40.
Trump puts a 50% tariff on imports.
American company now pays $30 to import the same shirts and sells them for $50.
The consumer is simply TAXED MORE. That's it.
Misschien dat ze dit systeem wel verkocht kunnen krijgen, om zwart geld terug te dringen:
https://www.bndestem.nl/buitenland/milj ... ~aa39f2d9/
https://www.bndestem.nl/buitenland/milj ... ~aa39f2d9/