First post, stukje geschiedenis van de stad Fortaleza in video's

Plaats reactie
mennie

First post, stukje geschiedenis van de stad Fortaleza in video's

Bericht door mennie »

Sinds een paar jaar verblijf ik in Fortaleza, je hoort wel eens over geschiedenis en de Nederlanders die hier waren dus ben daar eens naar gaan kijken.
Ik heb een paar filmpjes gemaakt op YouTube en ben soms actief op de Facebook groep Fortaleza Antiga waar oa de in Nederland wonende oude kaarten expert J Terto de Amorim actief is.

Het viel mij op dat er op Brazilie Forum niets besproken werd over geschiedenis dus ik heb gevraagd om dit forum aan te maken, dus dan moet ik er ook wel wat in zetten :D Hoop dat het niet alleen vermaak is maar ook leerzaam.

Hierbij mijn serie filmpjes over Fortaleza:

De (Nederlandse) geschiedenis van het huidige nep fort:
https://www.youtube.com/watch?v=H0UeDQDtwuI

Vanaf het fort liep ik door Praia de Iracema:
https://www.youtube.com/watch?v=1aDuMcDxDH4

Uiteindelijk naar de Beira Mar, de huidige trekpleister van de stad:
https://www.youtube.com/watch?v=unfEYpeSgm0
joaninha

Re: First post, stukje geschiedenis van de stad Fortaleza in video's

Bericht door joaninha »

Ik ben van plan om vandaag een bezoek te brengen aan het fort. Volgens Google is het kleine museum daarin vandaag geopend. Maar verder kun je weinig info vinden. Dus ik vraag mij af of die openingstijden kloppen. Toch wel raar dat er zo weinig aandacht en interesse is door met name de gemeente Fortaleza zelf. Het fort behoort tot het historisch erfgoed van Ceara/Brazilië. Het stond aan de wieg van het ontstaan van Fortaleza. En zoveel heeft Fortaleza op dat gebied nu ook weer niet te bieden voor toeristen. Eigenlijk een gemiste kans.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Gewoon aaan de soldaten die de wacht houden vragen. Binnen zitten dan een paar studenten die de rondleiding verzorgen.

Voor het net even een lange broek aan, alhoewel het niet noodzakelijk is op het toeristische deel van het fort.
joaninha

Bericht door joaninha »

Twee keer geweest. De eerste keer op vrijdagmiddag. Volgens de borden en internet moest het open zijn. Toen we ons meldden bij de soldaat van de wacht zei deze dat het gesloten was. De volgende dag (zaterdag) was het open werd ons gezegd. Volgens de borden klopte het ook. Dus de volgende dag weer geprobeerd. Een van de wachters bracht ons naar wat waarschijnlijk de ingang van het museum was. Daar konden even op een bankje wachten totdat iemand zich meldde. Na een tijdje kwam er een groepje schooljeugd naar buiten die er waarschijnlijk een rondleiding hadden gehad en met een busje werden opgehaald. Er werd gezegd dat het museum nu helaas niet te bezoeken was. Maar ik kon wel rondkijken op het buitenterrein. Daar stonden wat infoborden en met een halfuurtje had ik het wel gezien. Waarschijnlijk moet je vooraf telefonisch een afspraak maken of zo en misschien is het dan meer gericht op groepen. Jammer maar ik ga het niet meer opnieuw proberen.
Plaats reactie