Gijzelaars overleden

Felix

Re: Gijzelaars overleden

Bericht door Felix »

Nee, zullen we het er maar op houden dat ik het vreemd blijf vinden dat de beste inlichtingendienst ter wereld waarschuwingen van andere diensten in de wind sloeg en dat terwijl zij zelf ook mensen in Hamas ingefiltreerd hadden? Raar dat bv. jij dat niet vreemd vindt!
met een licht anti-semitisch ondertoontje.
De antisemitische kaart wordt maar al teveel oneigenlijk getrokken en dat leidt tot een inflatie van het begrip en waar het voor staat. Kritiek op Israel is niet per definitie antisemitisch alhoewel dat maar al te vaak zo wordt gespeeld.

Persoonlijk ben ik vanaf Sabra en Chatila met een steeds kritischer oog naar Israel gaan kijken, tevoren was ik een grote maar kritiekloze fan. Betekent oog hebben voor door Israel gepleegde misdaden en door Israel veroorzaakt leed antisemitisme?
Felix

Bericht door Felix »

@Progresso schreef: Voor Van Thillo en zijn vodjes heb ik weinig bewondering. Maar jij zal het wel prettig vinden dat de redactie van Nu.nl elk tegengeluid bij hun antisemitische broddelstukjes per definitie onmogelijk maken door de reacties op slot te zetten.
https://www.nu.nl/nujij/6343924/voortaa ... -gaza.html

Waarom speciale discussiemomenten?
Sinds juni 2024 is de reactiemogelijkheid onder artikelen en video's over de Midden-Oostenconflicten en de directe gevolgen daarvan standaard uitgeschakeld. De hevigheid van de discussies maakt goede moderatie lastig. Op woensdag- en zondagavonden vind je wel een Praat Mee op onze voorpagina. Daaronder kun je wel discussiëren.
Ajax

Bericht door Ajax »

Felix schreef: di jan 28, 2025 18:13Nee, zullen we het er maar op houden dat ik het vreemd blijf vinden dat de beste inlichtingendienst ter wereld waarschuwingen van andere diensten in de wind sloeg en dat terwijl zij zelf ook mensen in Hamas ingefiltreerd hadden?
Hier begeef je je op glad ijs, Felix. Je suggereert iets dat moeilijk te bewijzen is. Ook is het niet consequent, want er zijn veel meer voorbeelden waar dergelijk dingen worden beweerd, maar daar vindt je het niet vreemd. Sterker nog, daar zou je mensen zelfs bijna beschuldigen van nepnieuws :)

Dit conflict blijft naar mijn mening het heftigste en langstlopende conflict uit de huidige tijd. Met opmerkelijkste actuele ontwikkeling dat de duidelijke bubbels, over dit onderwerp ineens verdeeld zijn. Daarom zou dit onderwerp wel eens de aanleiding kunnen zijn voor veranderingen.

In NL zitten bijvoorbeeld heel veel mensen op jouw lijn, maar Palestina wordt hier nog steeds niet officieel erkend. En heel veel mensen zijn wereldwijd fan van de VS, maar die zijn weer heel duidelijk supporter van Israël. Het wordt dus tijd om te kiezen in deze tijd van geopolitieke verschuivingen. Maar door de verdeeldheid gebeurt dat niet en dat maakt het behoorlijk onzeker wat er de komende tijd gaat gebeuren.
Felix

Bericht door Felix »

Hier begeef je je op glad ijs, Felix. Je suggereert iets dat moeilijk te bewijzen is.
Ik blijf het vreemd vinden totdat er een goede geloofwaardige uitleg komt.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Felix schreef: wo jan 29, 2025 11:53 Ik blijf het vreemd vinden totdat er een goede geloofwaardige uitleg komt.
Dat is hét argument van iedere complotdenker.
Felix

Bericht door Felix »

Dat is hét argument van iedere complotdenker.
??? Vind jij het niet vreemd dan? Mag daar geen goede uitleg over gevraagd worden?
Felix

Bericht door Felix »

Vind jij het niet vreemd dan? Mag daar geen goede uitleg over gevraagd worden?
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Wat een beesten zijn het. En dan al die "onschuldige" Palestijnen die hier vrijwillig aan mee doen.

Hier de beestachtige wijze waarop de 80-jarige Gadi Mozes wordt vernederd.

https://x.com/LKuhr58640/status/1884939 ... 7mTmw&s=19

Het zal mij niet verbazen dat als de familie Bibas niet levend wordt uitgeleverd dat Israel met steun van Amerika en Saudi die hele Gazastrook plat bombardeert. Het sentiment is hard aan het draaien in de wereld en dit soort beelden versterken dat sentiment alleen maar.

Hopelijk nemen Jordanië en Egypte hun verantwoordelijkheid en openen zij hun grenzen om hun broeders en zusters die van goede wil zijn op te nemen als vluchteling.

Gelukkig is er nu een nieuwe president in de VS die ook de studenten die zich antisemitische hebben geuit en openlijk de terroristische organisatie Hamas hebben gesteund, te vervolgen.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Hopelijk nemen Jordanië en Egypte hun verantwoordelijkheid
Die hebben geen verantwoordelijkheid. Wanneer je genocide wil plegen zullen ze zeggen niet op ons grondgebied. En als je als alternatief beesten wil slachten, dan doe je het maar voor het oog van de gehele wereld op je eigen territorium. En dan kijk je maar waar de sympathie ligt.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

quasimodo schreef: vr jan 31, 2025 13:13 Die hebben geen verantwoordelijkheid.
Dat wordt mooi als alle landen in de wereld deze mentaliteit hebben en daar op acteren.

Als mensen zoals jou dan ook hun regeringen nog steunen dan is de vluchtelingencrisis in Nederland ook gelijk opgelost. Niet alleen de gelukszoekers komen er dan niet meer in, maar ook de echte vluchtelingen hebben dan geen plaats meer.

Noem mij maar een Proud boy, maar bij ons thuis is er tenminste ALTIJD plaats.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Bij mij is er alleen maar tijdelijk plaats. En dan nog alleen als ik er de financiële middelen voor heb. En wil ik weten wat ik binnen haal.

En zolang er geen hele harde garanties zijn over hoe lang het gaat duren, en de garantie dat ze allemaal terug kunnen. Zie ik Egypte de grens terecht potdicht houden.

En niet dat ze niets willen doen. Er staat al tijden een hele lange rij vrachtwagens met hulpgoederen. En ze hebben ook al lang geleden aangeboden om patiënten in ziekenhuizen te behandelen. Maar daar wil Israël dan maar mondjesmaat gebruik van maken. En dan nog alleen om niet alle goodwill in de wereld te verliezen.

En ik weet niet waarom mensen zoals ik niet altijd hun regering steunen? Ik betaal toch netjes mijn belasting, en geef als ik iemand zie met potentie toch netjes mijn mening via het stemhokje. En als het mij niet interesseert i.v.m geen goede keuze niet. En je zal mij er ook niet op betrappen dat ik via ondemocratische acties toch probeert mijn zin te krijgen als deze geen meerderheid krijgt.

En volgens mij hebben de meeste landen in de wereld tegenwoordig het beleid om te proberen te selecteren wie ze binnen laten. En stellen ze een maximum aan het aantal mensen die ze denken te kunnen helpen om humanitaire redenen. Waarom zou Egypte dit anders moeten gaan doen.

En dat dan 2 landen die en hun mond vol hebben van morele waarden. En zelf regelmatig zorgen voor grote vluchtelingen stromen. Dan in de problemen komen, is toch hun probleem. Heel misschien leren ze ervan al heb ik daar weinig fiducie in.

Bovendien had Trump toch zo'n geweldig plan met een 2 staten oplossing. Waar niemand zijn huidige woonplaats voor hoefde te verlaten?
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Yarden Bibas zonder vrouw en kinderen. De ingehouden woede is groot in Israël.

De grens naar Egypte open voor humanitaire hulp en gewonden.

Wordt spannend de komende uren en dagen.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Progresso schreef:Noem mij maar een Proud boy, maar bij ons thuis is er tenminste ALTIJD plaats.
Bij de geweldige leider Trump niet. En als ik zie waar die Maduro allemaal van beticht. Dan zouden de Palestijen zeker niets te vrezen moeten hebben bij Trump en Netanyahu die de moraal altijd verkondigen.

En als de VS al niet de nodige financiën hebben om 1 miljoen Venezuelanen te kunnen huisvesten en dit een legitieme reden vinden ze te deporteren. Hoe moet Egypte met maar 2% van de middelen van de VS en zonder dat er net als in de VS gouden tijden aanbreken de opvang van dubbel zoveel Gazanen gaan bekostigen?

Gelukkig is Lula zijn communicatie met Maduro naar de achtergrond verdwenen. En kan Maduro op de nationale tv koketeren met zijn hernieuwde banden met de VS. Die vinden het alleen maar belangrijk om te kunnen zeggen dat ze iets heel erg vinden, maar doen ondertussen prima zaken. Terwijl Lula wel probeert de communicatie open te houden, maar ondertussen allemaal lastige oppositie onderdak verleend, en militaire naar de grens stuurt.

Ik denk dat je nog wat moet veranderen om geaccepteerd te worden bij de Proud Boys. Die hebben het sowieso niet zo op buitenlanders ook al ben je blank. Behalve als je heel veel geld doneert zoals Musk dan wordt je gedoogd. Maar ze zeggen er dan wel bij dat je geen president kunt worden en altijd met een stroman moet werken wil je macht willen uitoefenen.

https://www.cbsnews.com/news/trump-admi ... venezuela/

https://www.bbc.com/news/articles/cjw4yejwlpeo
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Al Jazeera meldt via hun Telegram kanaal dat Hamas heeft ingestemd met het overhandigen van de lichamen van Kfir, Ariel en Shiri Bibas. De baby Kfir, z'n zusje Ariel en z'n moeder zijn dus in gevangenschap vermoord door Hamas.

Ik ben benieuwd hoe de Israëlische bevolking hier op gaat reageren.
20250206_085204.jpg
20250206_085213.jpg
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Weer drie gijzelaars vrij. Nog 76 te gaan.
20250208_110812.jpg
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Werden de gijzelaars maar zo goed behandeld als de terroristen in Israëlische gevangenissen.

Kijk, @quasimodo, de Geneefse Conventies zijn extreem duidelijk over de behandeling van krijgsgevangen. De Palestijnse Autoriteiten hebben die verdragen geratificeerd dus het is nu aan de internationale gemeenschap om de Hamas top voor het Internationale Strafhof te krijgen.

https://www.israelnieuws.nl/post/presid ... verklaring
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Volgens mij is er zelfs door een Israëlische militaire rechtbank eergisteren nog een bewaker van Palestijnse gevangenen veroordeeld. Dus zelfs die geven aan dat ze niet goed behandeld worden wat jij blijkbaar wel concludeert.

De algemene consensus was dat iedereen er slecht uitzag die gelukkig nog kon profiteren van deze ruil.

En ik denk dat de gijzelaars die nog over zijn er langzaam steeds slechter uit gaan zien. Ze zullen degene die het er het beste vanaf gebracht hebben wel als eerste geruild hebben. Geeft weinig hoop voor de toekomst.

En hoewel het in Israël en de VS sterk onderdrukt wordt kritiek te hebben op de fantastische leiders. Klinkt ook daar de kritiek dat en Trump zijn uitspraken over Gaza, en Netanyahu zijn aanpak niet gunstig zijn voor de overlevingskansen van de gijzelaars. En ik ben het er mee eens dat dit de verantwoordelijkheid van Hamas in deze niet kleiner maakt. Maar het geluid vanuit dit kamp wel een beetje hypocriet.

En de internationale gemeenschap heeft al diverse malen geprobeerd om Hamas leiders te berechten en sanctioneren. Valt alleen een beetje moeilijk te realiseren wanneer ze niet lang genoeg blijven leven.
Felix

Bericht door Felix »

Ze zullen degene die het er het beste vanaf gebracht hebben wel als eerste geruild hebben. Geeft weinig hoop voor de toekomst.
Het lijkt mij juist waarschijnlijk dat de zwaksten het eerst geruild worden, die leven dan tenminste nog en de anderen kunnen er misschien nog even tegen.
Plaats reactie