Verkiezingen Nederland

quasimodo

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door quasimodo »

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Je kunt het artikel gewoon in de/het NRC lezen. Uiteraard zonder paywall. Zo kennen we onze pappenheimers weer.

Mooie kans voor Plasterk om zijn naam te zuiveren voor de rechter. Krijgt hij gelijk dan ligt een civiele zaak tegen het NRC voor hand. De financiële en reputatieschade is zeer groot.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Meestal wordt er geschikt. Maar het zou goed zijn ongeacht de uitkomst dat in deze politieke zaken gewoon een rechtzaak komt met een uitspraak.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Wel, NRC heeft al vaker fors geblunderd. Ik denk alleen maar aan die canard met Pieter Omtzigt. Een schadevergoeding van enkele tientallen miljoenen lijkt mij volledig gerechtvaardigd om de woke journalisten van die krant weer in het gareel te krijgen.

Multimiljardair Thillo, met een zeer onaangename invloed op de Nederlandse democratie moet dat in zijn eigen zakken voelen.
Ajax

Bericht door Ajax »

quasimodo schreef: do mei 16, 2024 18:10Ik zie niet waar in dit verhaal Sywert wordt vrijgepleit van oplichting.
Nog even geduld, Q :)
https://www.ad.nl/binnenland/hij-werd-z ... ~af47e42f/

De grootste crimineel in NL ivm corona, door iedereen verguisd stond deze week voor de rechter. En nu krijgt Sywert opeens steun uit onverwachte hoek? Hij hield miljoenen over aan de mondkapjes deal, maar daar werd een stokje voor gestoken. Hij raakte aan de bedelstaf, maar gaat nu misschien tóch miljoenen overhouden aan dit verhaal?

Het verhaal van een falende overheid die 5 miljard aan uitgaven niet kon verantwoorden en daarom keihard optrad tegen Sywert, die daarmee het symbool werd van "corona graaien". Weer een mooi voorbeeld van beeldvorming in de media.

We gaan zien hoe dit gaat aflopen.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

De enigste manieren dat deze trieste figuur miljoenen overhoudt is als de stichting die de zaak heeft gewonnen niet het onderste uit de kan weten te halen bij de volgende zitting.

Of als hij geld verdiend aan media interesse zoals een boek of een film.

De enigste groep oplichters die met deze uitspraak hun miljoenen mag houden zijn de andere die miljoenen aan deze crisis situatie hebben verdiend. Zoals diverse OMT leden. En dan op basis dat de overheid sowieso beter had moeten weten en waarschijnlijk wist. En zij geen stichting bedonderd hebben door voor te doen dat dit zonder winstoogmerk of voor het goede doel was.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Dit is gewoon een bliksemafleider voor de €5 miljard die Hugo de Jonge/Rutte zijn kwijtgeraakt en waar niemand verantwoording over wil afleggen.

Het wordt tijd dat in Nederland/EU eens hetzelfde gaat gebeuren als in Argentinië/VS/El Salvador.

De hele zwijnenstal uitmesten.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Progresso schreef:Het wordt tijd dat in Nederland/EU eens hetzelfde gaat gebeuren als in Argentinië/VS/El Salvador.
Is gelukkig geen meerderheid voor. En voor Nederlanders die liever onder zulke regimes willen leven, is er meestal wel de mogelijkheid om te emigreren.
Ajax

Bericht door Ajax »

Q, dit (jouw reactie 2 posts terug :) ) klopt volledig als je het reguliere nieuws volgt.

Het punt is juist dat er nu nieuw nieuws volgt, zelfs uit een bron (AD) die eerder heel anders rapporteerde. Wil het best voor je opzoeken, maar je kent die oude berichten.

Ander punt is dat Sywert misschien toch 10 miljoen gaat overhouden aan deze zaak. Hoe erg mensen dat ook vinden, er is in totaal 5 miljard aan "sywert-achtige" deals geweest. De Sywert-deal is een fractie daarvan, waarom is er geen ophef over die 5 miljard?

Btw deze uitspraak toont juist aan dat de overheid op de hoogte was van het commerciële bedrijf dat de deal sloot en dus op de hoogte was dat het niet ging om de stichting die zonder winstoogmerk opereerde. Maar dat is wel wat de media steeds meldde en dus het beeld is.

Ben benieuwd naar de volgende zitting waar je het over hebt.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Dan hoor je meteen wat Sywert en zijn compagnons aan de stichting moeten gaan betalen. En afhankelijk hoeveel kosten ze kunnen verdedigen en hoe hard de stichting het speelt hoeveel ze overhouden.

En diverse mensen hadden al toegegeven dat ze op de hoogte waren. Was voor mij geen nieuws.
Ajax

Bericht door Ajax »

Progresso schreef: do feb 06, 2025 22:17Dit is gewoon een bliksemafleider voor de €5 miljard die Hugo de Jonge/Rutte zijn kwijtgeraakt en waar niemand verantwoording over wil afleggen.
Dat zou zo maar kunnen. Werpt een heel ander licht op het handelen van de overheid. Kunnen ze gelijk mooi meenemen in de parlementaire enquête.

Maar Sywert en zijn vrienden gaan na de volgende zitting 20 miljoen betalen aan de stichting en houden dan toch nog 10 miljoen met zijn drieën over. Eind goed al goed?

Of toch niet? Als de belangrijkste reden waarom er zoveel ophef over deze deal ontstond vervalt (jij wist het al, Q. Maar dan ben je één van de weinigen :) ) wat gaan we dan doen? Rehabilitatie?

Ook hier zie ik dus een patroon (Er is allerlei beeldvorming. Er wordt door een minderheid geconstateerd dat het onzin is. Jaren later komt de aap uit de mouw, maar de meerderheid is het al lang vergeten). Vandaar dat ik dit onderwerp even terughaal.

Zien we inmiddels allemaal toch?
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Rehabilitatie
?

Waarom Sywert is toch gewoon veroordeeld. Alleen de benadeelde partij is de stichting. En het Nederlandse volk is nog steeds slachtoffer van misleiding door hem. En dat de overheid dit ook had moeten communiceren, maakt toch geen enkele reden tot rehabilitatie. Eerder tot meer veroordelingen in de toekomst.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Eindelijk lost de NSC i.p.v. dwarsliggen ook eens een verkiezingsbelofte in. Al heb ik die woorden al vaker gehoord ook van andere ministers die het te heet onder de voeten werd, en toen ging het gewoon door op wat kleine acties na, omdat aan de uitvoering dan maar geen prioriteit gegeven werd:

https://www.nu.nl/economie/6345472/hard ... uiten.html

Musk doet een gelijkaardige beschuldiging, als wat Plasterk voor de voeten geworpen werd in zijn poging om president te worden. Vermarkten van onderzoek wat eigenlijk aan de maatschappij zou moeten toevallen. Hier door non profit afspraken, bij Plasterk aan een umc.

https://nos.nl/artikel/2555367-musk-bie ... men-openai
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Je vergelijkingen gaan mank en zijn zeer ver gezocht.
NOS schreef:Altman wil OpenAI omvormen tot een winstgevende onderneming, iets waar Musk het niet mee eens is. Hij stelt dat hiermee contractueel vastgelegde afspraken uit de beginperiode worden geschonden en wil dat OpenAI een non-profit onderzoekslab blijft.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Waarom?

Bij beide gevallen er eerst geen ophef als iemand alleen verder gaat. En als er later blijkt geld mee te verdienen gaat worden. Willen ze weer terug naar het uitgangspunt dat dan de baten voor het bedrijf danwel het UMC zijn. Die grotendeels niet voor de winst gaan, maar meer bedoeld zijn voor de samenleving. En bij beide moet nog blijken of dit allemaal wel zo in beton gegoten is als de eiser claimt.

Ik zou zelfs de vergelijking met Sywert kunnen maken. Door de beweringen dat het zonder winstoogmerk zou gebeuren. En nu blijkbaar niet meer.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

quasimodo schreef: di feb 11, 2025 14:17Waarom?
Ik zou je willen aanraden om je te verdiepen in de materie.

Het consortium achter Elon Musk wil juist dat OpenAI non-for-profit open source wordt, een publiek goed. Sam Atman wil van OpenAI een for-profit maken.

CNBC heeft een uitstekende reportage gemaakt over wat er speelt in de AI-industrie. Het is even 40 minuten goed opletten.

https://x.com/FinanceLancelot/status/18 ... abr9g&s=19

Overigens, het is wel aardig om te zien hoe geopolitiek hier een extreem belangrijke rol speelt. Laat Hadad/Lula het nog moeilijker en duurder maken om technologie te importeren. En de EU, druk bezig om er voor te zorgen dat de doppen van flessen aan de flessen blijven hangen. Het enige wapen wat ze in handen hebben is ASML, een sleutelspeler in AI. En juist die speler krijgt te maken met allerlei volstrekt onzinnige wetgeving. De uitbreiding van de fabriek in Brabant loopt vertraging op, want stikstof. Extreem hoogopgeleid, of beter gezegd extreem slimme mensen kunnen met hun gezin Nederland niet binnenkomen, want asielproblematiek en belachelijk hoge inkomstenbelasting.

Ja, zo grijpt alles in elkaar. China en de VS begrijpen het spel. Brazilië heeft geen idee wat er gebeurt en Van der Leugen is druk bezig met dopjes op flessen en Pietertje Omtzigt wil eerst een paar maanden gaan kijken of alles wel staatsrechterlijk is.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Het consortium achter Elon Musk wil juist dat OpenAI non-for-profit open source wordt, een publiek goed.
Dat is toch ongeveer wat het UMC ook wil. In ieder geval een gedeelte terug naar het ziekenhuis zodat ze ook daar weer onderzoek kunnen doen voor het publiek goed. En wat ik hier ook meld dat Musk zich hier sterk maakt voor het publiek goed.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Nou, we zullen het broodje aap verhaal van DPG vod NRC over Plasterk gaan vergelijken met het geopolitieke geweld rondom AI.

Wat is het volgende waar je mee aan komt zetten? Het parkeerbeleid van de gemeente Amsterdam om aan te tonen dat de Robotaxis van Tesla uitbuiting zijn van de Palestijnse Lgbtqi# Hamas vrijheidsstrijders.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Je vooroordelen zitten schijnbaar zo hoog dat zelfs positief nieuws over je held kan rekenen op een hoop kwastj. Als je zo doorgaat zullen er op dit forum alleen maar mensen overblijven die je vooroordelen mee oreren. Of het leuk vinden om je te sarren. Dan moet ik mijn mening herzien of je het niet beter alleen op X kunt hosten. Daar is dit naar wat ik hoor een prima platform voor.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Ik snap echt niet hoe je het door NRC opgeblazen akkefietje met Plasterk kunt vergelijken met wat er gebeurt met openAI.

OpenAI is geen door belastinggeld betaalde overheidsorganisatie. OpenAI is een non-for-profit corporation, in Nederland zou je het een Stichting noemen hoewel de beide rechtsvormen niet echt te vergelijken zijn.

Jouw punt met het UMC is dat Plasterk gebruik heeft gemaakt van faciliteiten van het door belastinggeld betaalde UMC en dat de winst niet Plasterk toebehoort maar de belastingbetaler. Vervolgens kom je voor de zoveelste keer met het verhaal van Sywert. Dat is gewoon een egoïstische charlatan, maar die hele rechtszaak is gewoon een bliksemafleider voor het falen van De Jonge die gewoon €5 miljard niet. Kan verantwoorden.

Ik kan echt op geen enkele manier een verband of gelijkenis zien, vandaar mijn gekkigheid.

En zoals gezegd. Ik zou die reportage van CNBC eens lekker op je gemak bekijken. Dan heb je zeg maar de basis te pakken van het geopolitieke spelletje AI.

En ja, X begint een steeds beter platform te worden. De dreiging dat X nogmaals uit de lucht wordt gehaald in Brazilië door rechters die lak hebben aan de meest fundamentele mensenrechten lijkt mij onwaarschijnlijker geworden. Dus het zou zomaar kunnen dat het forum zo langzaam aan maar zeker richting X verhuist.
Plaats reactie