Gijzelaars overleden

quasimodo

Re: Gijzelaars overleden

Bericht door quasimodo »

Het kan zijn dat ze van tactiek gewisseld hebben. Maar de voorgaande zagen er een stuk beter uit. En qua sympathie zie je al dat er terecht veel commentaar komt.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

20250208_152130.jpg
Bart Schut op X schreef:Doodse stilte van @amnestynl, @hrw, @oxfamnovib, @pax, @RodeKruis en andere antisemitische lobbyclubs. En natuurlijk van ale partijen links van het CDA, die van Jodenhaat een politiek verdienmodel gemaakt hebben. Om nog maar te zwijgen van @nrc, @volkskrant, @trouw, @nos en @rtl.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Misschien X eens verruilen voor al die genoemde nieuws bronnen. Dan had je gezien dat ze allemaal berichten over slecht uitziende gijzelaars.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

quasimodo schreef: za feb 08, 2025 21:59 Misschien X eens verruilen voor al die genoemde nieuws bronnen. Dan had je gezien dat ze allemaal berichten over slecht uitziende gijzelaars.
Toch even gaan kijken of dat waar is wat je zegt. Homepage en dan zoekterm Israël invoeren. Geen foto's, geen tekst over de zeer slecht uitziende gijzelaar.

NRC.nl: niets
Vk.nl: niets
Nos.nl: niets
Rtl: een video met de gijzelaars in beeld pmeen afstand van 50 meter
Trouw: niets, zelfs geen bericht over de vrijlating

OxfamNovib.nl: niets, ja een oproep voor een hulpactie waar de gegijzelden niet genoemd worden.
Rodekruis.nl: niets, ook een steun toe, iets neutraler
Amnesty.nl: niets. Wel een bericht over het plan van Trump.met pertinente leugens erin.
Pax.nl konnik niet vinden.

Voor de zekerheid even de x accounts van deze NGO's en nieuws organisaties gecheckt. Niets over de erbarmelijke toestand van de gijzelaars.

Gek hè @Quasimodo

Want dit is wel een OORLOGSMISDRIJF volgens de Geneefse Conventies.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Ja, je ziet dat na de zeer boze reacties van Israël al die berichten zijn aangepast in de afgelopen uren. De NOS lukt het na tien alineas ook om over de Israëlische gijzelaars te spreken. Wat een wonder.

Maar de NGO's, Amnesty voorop, zwijgen. Rode Kruis krekels, OfamNovib (die van de seksfeesten op Haïti), krekels.

Dit zijn oorlogsmisdaden en daarvoor hadden we toch een NGO als Amnesty voor.

Al iets gelezen bij Trouw? Ook zo'n DPG vod gefinancierd door Soros/USAID en EIB..
Felix

Bericht door Felix »

Het is bij jou ook nooit goed, feit is dat de pers er wel degelijk over berichtte, iets wat jij ontkende omdat dat je beter paste.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Felix schreef: zo feb 09, 2025 00:04 Het is bij jou ook nooit goed, feit is dat de pers er wel degelijk over berichtte, iets wat jij ontkende omdat dat je beter paste
Ik haal een bericht aan van Bart Schut op X die terecht opmerken dat het doodstil was bij NGO's, de grote main stream medias en politieke partijen ter linker zijde van het CDA (die was ik nog even vergeten).

Dat bericht klopte en juist dankzij de druk die door mensen zoals Bart Schut en vele anderen op de media, politieke partijen en NGO's wordt gelegd gaat men eindelijk wat publiceren.

De NOS heeft schoorvoetend na de tiende alinea iets toegevoegd, RTL heeft een vrij vaag filmpje gepubliceerd waar de slachtoffers en hun lijden nauwelijks in beeld kwamen.

Trouw, die als er ook maar iets met mensenrechten aan de hand is heeft nog niets gepubliceerd. Al die NGO's. Muisstil. De politieke partijen. Jan Paternotte, D'66 die bij iedere scheet van Trump.direct op het X-orgel.springt, NIETs. Frans Timmermans, niets, SP niets, Denk niets, Partij van de Dieren Niets etc.
Felix

Bericht door Felix »

dankzij de druk die door mensen zoals Bart Schut en vele anderen op de media, politieke partijen en NGO's wordt gelegd gaat men eindelijk wat publiceren.
Onzin!
Felix

Bericht door Felix »

Trouwens, ook hier in dit krantje, waar je zo'n hekel aan hebt ondanks dat de eigenaar rijk is, werd er vanmorgen vroeg over gepubliceerd:

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... srael.html
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Progresso schreef:De NOS heeft schoorvoetend na de tiende alinea iets toegevoegd, RTL heeft een vrij vaag filmpje gepubliceerd waar de slachtoffers en hun lijden nauwelijks in beeld kwamen.
Laat ik nu in de ziekte wet zitten omdat ik door mijn rug gegaan ben. Maar daardoor alle tijd om het nieuws te volgen.

Op alle tv zenders met nieuws gelijktijdig de melding dat de gevangenen geruild waren met beelden. En overal het commentaar dat ze er aan beide kanten sterk vermagerd uitzagen. Vandaar mijn commentaar ook op jou dat de Palestijnen ook niet goed behandeld worden. Nu is dit al jaren niet hetzelfde als in hotel Nederland, en dat hoeft voor mij ook niet. Maar dit was wel echt extreem te zien.

En ook Google nieuws stroomde vol met alle kranten die erover berichten. Later aangevuld met commentaar vanuit Israël en een enkel bericht van Palestijnse zijde. En dat je dit niet helemaal meekrijgt in het buitenland is ook logisch. Als ik daar ben veranderd zelfs mijn nieuwsfeed terwijl ik toch alles op Nederland gezet heb. Heb toevallig wel de AD app omdat daar goal allert voor het voetbal opzat. Dus dan zie je dat daar ineens nieuws gebracht wordt, die je in Nederland ook tegelijkertijd op Google nieuws binnen krijgt. Zit je langer in Brazilië krijg je nog maar de helft mee.

En dat het groot nieuws is in Nederland blijkt wel uit het feit dat Felix zo makkelijk de berichtgeving kan delen. De kranten hebben tegenwoordig vrijwel allemaal de gewoonte om van wereldwijde eventen een live blog te maken. Zal wel komen dat ze vrijwel allemaal dezelfde eigenaar hebben. En hierdoor zetten ze alles onder elkaar en zo gauw ze iets nieuws te melden hebben het daarbij. Wat het zeer lastig maakt de content los te delen zoals hier op het forum. En alleen bij echt schokkende dingen nemen ze nog de moeite er een apart artikel over te produceren op internet.

En nu ben ik niet zo van de ngo's of politieke partijen. Maar het lijkt me sterk dat die op sociale media niets gezegd hebben. Ik zie regelmatig berichten opduiken op de nieuws sites dat ze weer wat geroepen hebben, ook op X waar jij zo'n fan van bent. En afhankelijk van hun achterban zullen ze zich net als de kranten vaak een bepaalde insteek hebben. Waar ik niet uitsluit dat er zijn die wel iets over de Palestijnse gevangenen gezegd hebben, maar nauwelijks iets over de Israëlische gijzelaars in deze. En dat gebeurt bij politici aan de rechter zijde ook. Van Wilders bijvoorbeeld zie ik ook nooit negatieve berichten over Israël. En dat kan eraan liggen dat de bronnen waar ik mijn informatie vandaan heb, daar ik niet rechtstreeks op X zit en die man kan volgen. Maar heeft die iets gezegd over de Palestijnen in deze?
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Het enige beeld van een vermagerde Palestijn die door Israël is vrijgelaten was dat van een kankerpatiënt. Dat beeld is door Al Jazeera gebruikt. Overigens was deze terrorist en kankerlijder al in 2023 op humanitaire gronden vrijgelaten.

De beschikbare beelden van de overige vrijgelaten misdadigers tonen goed weldoorvoede mensen. Hier een voorbeeld
20250209_080238.jpg
Felix

Bericht door Felix »

Het is niet reëel te verwachten dat gijzelaars in tunnels die constant onder (friendly?) vuur en andere aanvallen liggen goed gevoed zijn en over goede hygiëne beschikken. De plek wáár ze gevangen gehouden worden zal van grote invloed op hun welzijn zijn.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Felix schreef: zo feb 09, 2025 13:17 Het is niet reëel te verwachten dat gijzelaars in tunnels die constant onder (friendly?) vuur en andere aanvallen liggen goed gevoed zijn en over goede hygiëne beschikken. De plek wáár ze gevangen gehouden worden zal van grote invloed op hun welzijn zijn.
Ja, het is de eigen schuld van Israël natuurlijk. Vandaar dat al die Hamas bewakers aan obesitas lijden.
Felix

Bericht door Felix »

Ja, het is de eigen schuld van Israël natuurlijk.
En daar leg je me weer eens iets in de mond wat ik niet gezegd heb.

Het is natuurlijk wel schuld van de oorlogsomstandigheden.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Je impliceert het.

Ook Israël heeft zwaar onder vuur gelegen. Alle gevangenen die zijn vrijgelaten zijn uitstekend behandeld, schoon en weldoorvoed.

De Geneefse Conventies zijn extreem duidelijk over de behandeling van krijgsgevangenen. Het is de verantwoordelijkheid van Hamas. Er is geen excuus van oorlogsomsandigheden.

Hamas pleegt gewoon oorlogsmisdaden op zeer grote schaal. Te beginnen met de Pogrom van 7 oktober, het vermoeden van krijgsgevangenen, het martelen van krijgsgevangenen en het niet verzorgen van krijgsgevangenen. Ook het gebruik van ziekenhuizen en humanitaire opvanglocaties als militaire objecten zijn ernstige schendingen van het oorlogsrecht en oorlogsmisdaden.

Er zijn geen excuses voor.

Alle Hamas leden zullen moeten worden berecht voor internationale tribunalen en uiteindelijk veroordeeld moeten worden. Waarschijnlijk 40.000 man die letterlijk ergens diep opgeborgen dienen te worden.
Felix

Bericht door Felix »

Er is geen excuus van oorlogsomsandigheden.
Maar het is wel de realiteit.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Alle Hamas leden zullen moeten worden berecht voor internationale tribunalen
Als de internationale gemeenschap slim is houden ze zich verre van dit conflict zolang ze geen invloed hebben in de oplossing. En proberen ze de oorlogsmisdadigers buiten de deur te houden, en komen alleen in actie wanneer er 1 of meerdere probeert die kant op te komen, zonder dat een land zegt dat ze diplomatieke onschendbaarheid hebben.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Trump heeft het wel gehad met Hamas.

https://x.com/DerrickEvans4WV/status/18 ... ULIBA&s=19
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Ik hoor veel geluid van Netanyahu en nu ookTrump dat ze een einde gaan maken aan Hamas. Je zou denken dat ze na 16 maanden oorlog, vele doden, bijna alles verwoest, er geen beelden zouden zijn van ze bij de ruil van gijzelaars. De ideologie is er niet uit te krijgen met alleen geweld en onderdrukking. Bovendien hoor ik weinig meer van hoe ze de financiering van deze groepen aan gaan pakken. Ik heb in het verleden dezelfde woorden gehoord over de taliban, IS of Hezbollah. Of Iran. Geeft mij in ieder geval weinig hoop voor de toekomst.
Plaats reactie