Progresso schreef: ↑wo nov 16, 2022 18:22
En nu wil hij al die privéjets naar Manaus laten vliegen. Die passen niet eens op dat vliegveld, dus die moeten weer doorvliegen naar Belém oid.
Ik kan het allemaal niet rijmen.
Misschien kan iemand mij uit de brand helpen?
Kijkende naar de luchtfoto in Google Earth naar de internationale luchthaven dan zie ik tussen de taxiways en runway 11/29 en stuk terrein van maar liefst 60 hectare liggen. Naast de gate met slurfen ruim 14 ha asfalt, een stuk terrein wat als vliegtuig kerkhof staat aangegeven van 4 ha. Vermoed dat de luchthaven ooit een luchtmacht basis is geweest, naast de runway een terrein van 39 Ha wat erg lijkt op een plek waar voorheen vliegtuigbunkers hebben gestaan. Voor runway 29 ook nog een terrein wat lijkt op een terrein waar voorheen bunkers hebben gestaan van ruim 35 ha ik denk dat een aantal van die plekken als ze nog niet geschikt zijn eenvoudig geschikt gemaakt kunnen worden. Tevens moet je kijken hoeveel vd privejets staan er niet bij de COP27 opgesteld, zullen velen niet net een taxi zijn die na het droppen van hun klanten weer vertrekken ipv dagen op de grond te staan.
Belem heeft zelfs nog een tweede luchthaven Aeroporto Ponta Pelada een militaire basis waar je ook wat jets kan neer planten als het echt moet.
Laten we kijken wat de resultaten vd huidige COP zijn, weet Lula financiën los te peuteren. Las dat er veel aandacht voor hem was, de zaal en een extra ingerichte zaal er naast konden waren te klein voor alle belangstellende. Op een aantal punten werdt de livestream bekeken. Denk dat als de huidige president er was geweest dat hij nauwelijks belangstelling had gehad. Recent in New-York vond hij een bezoek aan een restaurant met een grote groep fans belangrijker dan de vergadering.