Buitenlandse directe investeringen ver onder verwachtingen

borsjea

Re: Buitenlandse directe investeringen ver onder verwachtingen

Bericht door borsjea »

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Shein 2
R$ 5 bilhões da Meituan, plataforma chinesa de delivery que quer atuar no Brasil com o app "Keeta" e prevê gerar até 4 mil empregos diretos e 100 mil indiretos;
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Zo komen de leugens in de wereld.

Het gaat niet om US$ 27 miljard maar om 6 keer zo weinig namelijk RS 27 miljard, omgerekend iets van €4 miljard.

Er zijn Amerikaanse beursgenoteerde bedrijven die dergelijke investeringen ergens in de appendix van hun jaarverslag zetten.
borsjea

Bericht door borsjea »

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Hoeveel ging Shein ook al weer investeren?

Ik weet alleen nog dat ze 100.000 banen zouden creëren.

Het bleek allemaal hete lucht.

Gelukkig kostte het reisje van Lula maar RS50 miljoen. Janja moest natuurlijk nog even shoppen op de Champs-Élysées.
borsjea

Bericht door borsjea »

Progresso schreef: za jun 07, 2025 17:46 Hoeveel ging Shein ook al weer investeren?

Ik weet alleen nog dat ze 100.000 banen zouden creëren.

Het bleek allemaal hete lucht.

Gelukkig kostte het reisje van Lula maar RS50 miljoen. Janja moest natuurlijk nog even shoppen op de Champs-Élysées.
Tot 226 zou er volgens mij 750 miljoen worden geïnvesteerd, hoeveel daar al van terecht is gekomen met oa de bouw van diverse distributie centrums en wat electrische auto's is mij onduidelijk. Aan ICMS komt bij de staten waarschijnlijk een stuk meer binnen. Groei in Omzet en werkgelegenheid bij de fareja mag je natuurlijk niet mee rekenen.

Mischien moeten we eens kijken wat er in de zelfden periode door de vorige president aan investeringen is toegezegd en binnengehaald. Had de indruk dat die met zijn gedrag eerder belangrijke buitenlands klanten en investeerders juist tegen de harnas dreef.

Het shoppen van echtgenoten en zelfs zonen is bij een president niet vreemd, ook niet met lotgenoten in een restaurant zitten en daarmee belangrijke vergaderingen niet bijwonen. Als handelsmissie meer opbrengen dan het kost dan is het een investering en beter dan doelloos op een motor rondrijden en duizenden reals aan fossiele brandstoffen verstoken en een veelvoud daarvan aan beveiliging kosten genereren.

Wat de toegezegde Franse investeringen betreft, het verbaast mij nog steeds dat er bedrijven zien die investeringen toezeggen in de hernieuwbare energie sector, alleen als het om batterij opslag zou gaan is dat volgens mij nog zinvol.
Plaats reactie