‘Nederlandse geheime dienst zat eerste rij bij aanvallen op Nord Stream, ook Zelensky wist er vanaf’
https://www.ad.nl/buitenland/nederlands ... ~a0f94429/
Ontwikkelingen Nordstream
Re: Ontwikkelingen Nordstream
Als dit waar is dan betekent dat Rutte heeft gelogen. Nu is hij de baas van de NAVO en Schoof de huidige premier was hoofd van de inlichtingendienst.
Hoe houdbaar is Schoof dan nog?
En Rutte?
En waarom bemoeien wij ons in hemelsnaam met die oorlog?
Tijd om eens te beginnen aan vredesonderhandelingen.
Hoe houdbaar is Schoof dan nog?
En Rutte?
En waarom bemoeien wij ons in hemelsnaam met die oorlog?
Tijd om eens te beginnen aan vredesonderhandelingen.
Het zal jullie niet ontgaan zijn:
https://www.youtube.com/watch?v=RKt6iL-t6Bw
Nadat Biden er al eerder duidelijk blijk van gaf dat de VS achter het opblazen van de Nordstream 2 pijplijn zat, heeft Trump het nog eens bevestigd. Daarmee ook gelijk een goed argument geeft dat hij geen vriend van Poetin is.
Er is veel gespeculeerd over de achtergronden, maar het stond al veel langer vast dat het de VS waren. De implicaties hiervan worden in de EU nog steeds niet onder ogen gezien, alhoewel de relatie met de grote en belangrijkste bondgenoot wel is verslechterd. Bewijst volgens mij ook dat het niet uitmaakt wie er in de VS aan de macht is.
Kan iemand mij uitleggen waarom we ruzie lopen te maken met Rusland, terwijl die juist goedkoop gas leverden waar de EU economisch op steunde?
Meest opmerkelijk aan de video is dat de nieuwe minister president van Duitsland naast Trump zit tijden de persconferentie.
https://www.youtube.com/watch?v=RKt6iL-t6Bw
Nadat Biden er al eerder duidelijk blijk van gaf dat de VS achter het opblazen van de Nordstream 2 pijplijn zat, heeft Trump het nog eens bevestigd. Daarmee ook gelijk een goed argument geeft dat hij geen vriend van Poetin is.
Er is veel gespeculeerd over de achtergronden, maar het stond al veel langer vast dat het de VS waren. De implicaties hiervan worden in de EU nog steeds niet onder ogen gezien, alhoewel de relatie met de grote en belangrijkste bondgenoot wel is verslechterd. Bewijst volgens mij ook dat het niet uitmaakt wie er in de VS aan de macht is.
Kan iemand mij uitleggen waarom we ruzie lopen te maken met Rusland, terwijl die juist goedkoop gas leverden waar de EU economisch op steunde?
Meest opmerkelijk aan de video is dat de nieuwe minister president van Duitsland naast Trump zit tijden de persconferentie.
Trump kent het begrip vrienden niet hij is alleen geïnteresseerd in relaties die hem potentieel iets opleveren, wat ze meestal zeer tijdelijk maakt.
En de president van Duitsland zal daar ook met dat idee zitten. Kijken wat er te halen valt ongeacht of dat wat geslijm vereist. Waarna de woorden van Trump dat de EU is opgericht om de VS te naaien vanzelf een gedeeltelijke waarheid gaan vormen door zijn gedrag.
En de president van Duitsland zal daar ook met dat idee zitten. Kijken wat er te halen valt ongeacht of dat wat geslijm vereist. Waarna de woorden van Trump dat de EU is opgericht om de VS te naaien vanzelf een gedeeltelijke waarheid gaan vormen door zijn gedrag.
Begrijpelijk dat Trump de gemoederen bezighoudt

Maar dit is een thread die even niet over hem gaat. Kijk eens naar het grotere plaatje. De EU wordt geconfronteerd met een bondgenoot die strijd voert met Rusland via de EU. Waarom? Wat betekent dit?
En wat gaat de EU nu doen? Mijn inschatting is dat we, ondanks of misschien wel dankzij de agressie van de VS, toch meegaan met deze navo lijn. Er wordt expliciet niet gekozen voor de brics. Dat is veelzeggend en betekent volgens mij dat de EU, die toch al steeds verder opschuift naar rechts, nog veel meer in de politiek van de huidige VS zal meegaan. Dan is alle verontwaardiging over de VS in de reguliere media dus eigenlijk bluf.
Het bewijst ook dat de EU vrijwel machteloos is. Als de VS niet bevalt, dan moet je stoppen met Rusland als vijand te zien. Als je verder wil met de VS dan zal je de adviezen van Vance moeten opvolgen. Maar mensen blijven geloven dat het niet nodig is om hier een keuze te maken

Wat een gezeur toch steeds over de 'reguliere' media!
De EU luistert toch naar Vance dat ze meer hun eigen boontjes moeten doppen. Alleen dacht die dat dit gepaard ging met nog meer kopen uit de VS. En dat ze toch wel alles gingen steunen waarbij de VS andere belangen ziet als Europa. En dat gebeurt weliswaar beperkt maar veel minder als gehoopt. En met alles wat ze zelf voor elkaar krijgen worden ze juist minder afhankelijk van de VS. Wat voor baat hebben ze om de ene afhankelijkheid in te ruilen voor een andere?
Dat klopt. Maar Vance heeft ook iets gezegd over censuur in de EU (daar wordt nog niet naar geluisterd). En dat is ook gelijk een reactie op de opmerking van Felix.
Ik leg hier zo maar een stelling neer (die je niet in de reguliere media zal vinden) over of je Rusland als vijand moet zien en over het meegaan van de EU in de koers van de VS. Zijn jullie het met beide stellingen eens, of niet?