Brazilie Nieuws: Kuddedieren

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Kuddedieren

Bericht door Redactie » ma sep 07, 2020 12:47

Brazilie Nieuws: Kuddedieren
by Redactie


Afbeelding
Volgens een Ibope peiling, op verzoek van de krant O Globo, zegt 38% van de ondervraagden dat de Braziliaanse bevolking de voornaamste verantwoordelijke is voor de covid-19 situatie in het land. Voor 33% moet die verantwoordelijkheid op de schouders van president Bolsonaro geschoven worden. De peiling wijst ook uit dat 71% van de Brazilianen het er mee eens zijn dat het land veel meer onder de pandemie...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Kuddedieren

Bericht door borsjea » ma sep 07, 2020 21:51

Denk dat we niet verrast hoeven te zijn dat er weer een piek komt in het aantal besmetting en doden. Dit is het tweede weekend achtereen dat de stranden bomvol zijn. Eerder zagen we al een sterke stijging in soortgelijke zaken in Rio. Niet alleen het virus zal zijn schade geven rond het middaguur stond de teller van het aantal verdrinkingen al op 8 en had men nog 2 vermisten ruim 360 reddingsacties waren er al geweest, drank zal in veel gevallen wel een rol hebben gespeeld.
Ik verbaas me niet meer het is ieder voor zich tot aan mijn vaccinatie houd ik me zelf aan de isolatie adviezen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Kuddedieren

Bericht door Progresso » ma sep 07, 2020 23:22

@borsjea Het aantal besmettingen zal wel oplopen. Mede omdat er nu massaal getest kan worden.

Het aantal doden zal wel meevallen. De meest kwetsbaren zijn al gaan hemelen, minimaal 30% van de populatie in Rio blijkt al immuun te zijn, er is geen tekort aan ic-bedden en de behandelmethodes zijn in 6 maanden sterk verbeterd.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Kuddedieren

Bericht door comulder » di sep 08, 2020 09:54

Volgens één van de theorieën van Maurice de Hond is de kans relatief klein dat het corona virus in de buitenlucht wordt doorgegeven. Of dat ook zo is als men hutje mutje zit, zoals op de foto te zien is, waag ik persoonlijk te betwijfelen. We gaan het zien.
@Richard, de recente beelden van Canoa gezien? Het leek wel oud en nieuw.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Kuddedieren

Bericht door borsjea » di sep 08, 2020 18:16

Nog meer positieve geluiden uit Rio, en dat terwijl de eventuele effecten van de afgelopen twee weekenden nog niet merkbaar zullen zijn.

https://g1.globo.com/rj/rio-de-janeiro/ ... cent.ghtml



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Kuddedieren

Bericht door borsjea » di sep 08, 2020 18:27

comulder schreef:
di sep 08, 2020 09:54
Volgens één van de theorieën van Maurice de Hond is de kans relatief klein dat het corona virus in de buitenlucht wordt doorgegeven.
Wist niet dat Maurice de Hond tegenwoordig virusloog is. Terwijl de horeca zich de laatste tijd voornamelijk buiten afspeelt zien we een enorme toename van besmettingen die te herleiden zijn aan de horeca. Strand bezoek beperkt zich vaak niet tot de huisgenoten, vaak gaan vrienden en bekende mee naar het strand. Grote groepen in een kleine woning of appartement aan het strand, slapen op matrasjes zij aan zij, feesten tot diep in de nacht.



Plaats reactie