EV fabriek BYD Bahia
Re: EV fabriek BYD Bahia
En ook de volgende concurrent van BYD mini Cooper zet flink het mes in de prijs van zijn EV die nog altijd te duur blijft.
https://autoesporte.globo.com/eletricos ... a-03.ghtml
https://autoesporte.globo.com/eletricos ... a-03.ghtml
Re: EV fabriek BYD Bahia
Helaas achter de betaalmuur van revista Valor waar ik verder niet door kom een artikel met de titel "Vice-presidente da BYD convida montadoras no Brasil a ‘reconstruir’ indústria*
Zou dit kunnen betekenen dat ander bouwers toeleveringen of bouwproces gaan doen?
Zou dit kunnen betekenen dat ander bouwers toeleveringen of bouwproces gaan doen?
Re: EV fabriek BYD Bahia
Zijn er dan nog fabrieken van Stellantis en GN open in Brazilië? Onder de vorige president hebben we een ware sluitingsgolf gezien van autofabrikanten.
BYD heeft begin dit jaar nog even interesse getoond in een fabriek van Stellantis in Paraná.
Het lijkt er gelukkig op dat het niet alleen bij BYD en GWM blijft die opnieuw de Braziliaanse auto-industrie doet op leven minimaal 5 andere Chinese merken hebben hun oog op Brazilië gericht.
Re: EV fabriek BYD Bahia
Mischien moet Brazilië het Amerikaanse voorbeeld gaan volgen en het kopen van EV's net in Brazilië geproduceerde batterijen van Braziliaanse grondstoffen extra aantrekkelijk te maken.
https://www.bloomberglinea.com.br/negoc ... nte-global
https://www.bloomberglinea.com.br/negoc ... nte-global
Re: EV fabriek BYD Bahia
Vanaf april 2024 kunnen de eerste werknemers aan de slag
https://atarde.com.br/economia/sde-se-r ... il-1246645
https://atarde.com.br/economia/sde-se-r ... il-1246645
Re: EV fabriek BYD Bahia
BUD Dolphin auto van het jaar niet geheel onverwachts denk ik gezien de verkooprecords na introductie.
https://autoesporte.globo.com/conteudo- ... 2024.ghtml
https://autoesporte.globo.com/conteudo- ... 2024.ghtml
Re: EV fabriek BYD Bahia
Dit lijkt mij slecht nieuws voor het realiseren van de nieuwe fabriek van BYD in Bahia.
https://www.stern.de/auto/e-mobilitaet/ ... 69482.html
Eerst komt Brazilië met een forse belastingverhoging voor geïmporteerde EV's. Daardoor kan BYD onmogelijk marktaandeel opbouwen. De Braziliaanse regering heeft overduidelijk laten zien dat ze liever de bestaande fabrikanten beschermen. Door middel van de voor Braziliaanse markt volledig nutteloze stap "hybride" krijgen Stelantis, VW en GM een paar jaar ademruimte. Braziliaanse consumenten betalen de prijs voor volstrekt onnodig complexe auto's.
Uiteindelijk heeft vorig kwartaal de deelstaat Bahia voor veel te veel geld het oude fabriekscomplex van Ford gekocht om het gratis in bruikleen te geven aan BYD.
Alleen voor BYD betekent dit per definitie een suboptimale fabrieks lay-out, dus fors hogere productiekosten per auto.
En nu zegt het moederconcern dat ze volop gebruik gaan maken van eigen schepen over de hele wereld te kunnen leveren. Op zo'n schip gaan 7000 auto's.
Nu is het een tijd geleden dat ik in Salvador ben geweest, maar van vijf jaar geleden kan ik mij herinneren dat er nauwelijks ruimte is. De graanschepen hebben een aparte kade en volgens mij kunnen er maximaal 2 containerschepen tegelijkertijd aanmeren. Op de kade is nauwelijks ruimte voor de containers en het vrachtverkeer moet dwars door de stad. De oude Ford-fabrieken liggen 25 km verder. Om zon schip te laden heb je dus 600 autotransporten nodig. Vrachtwagens moet af en aan rijden. Het lijkt mij een logistieke nachtmerrie.
Ik heb zo'n kwaad vermoeden dat BYD de plannen in de ijskast zet. Dat is dan wel een enorme blamage voor onze grote leider.
https://www.stern.de/auto/e-mobilitaet/ ... 69482.html
Eerst komt Brazilië met een forse belastingverhoging voor geïmporteerde EV's. Daardoor kan BYD onmogelijk marktaandeel opbouwen. De Braziliaanse regering heeft overduidelijk laten zien dat ze liever de bestaande fabrikanten beschermen. Door middel van de voor Braziliaanse markt volledig nutteloze stap "hybride" krijgen Stelantis, VW en GM een paar jaar ademruimte. Braziliaanse consumenten betalen de prijs voor volstrekt onnodig complexe auto's.
Uiteindelijk heeft vorig kwartaal de deelstaat Bahia voor veel te veel geld het oude fabriekscomplex van Ford gekocht om het gratis in bruikleen te geven aan BYD.
Alleen voor BYD betekent dit per definitie een suboptimale fabrieks lay-out, dus fors hogere productiekosten per auto.
En nu zegt het moederconcern dat ze volop gebruik gaan maken van eigen schepen over de hele wereld te kunnen leveren. Op zo'n schip gaan 7000 auto's.
Nu is het een tijd geleden dat ik in Salvador ben geweest, maar van vijf jaar geleden kan ik mij herinneren dat er nauwelijks ruimte is. De graanschepen hebben een aparte kade en volgens mij kunnen er maximaal 2 containerschepen tegelijkertijd aanmeren. Op de kade is nauwelijks ruimte voor de containers en het vrachtverkeer moet dwars door de stad. De oude Ford-fabrieken liggen 25 km verder. Om zon schip te laden heb je dus 600 autotransporten nodig. Vrachtwagens moet af en aan rijden. Het lijkt mij een logistieke nachtmerrie.
Ik heb zo'n kwaad vermoeden dat BYD de plannen in de ijskast zet. Dat is dan wel een enorme blamage voor onze grote leider.
Re: EV fabriek BYD Bahia
De Braziliaanse regering heeft overduidelijk laten zien dat ze liever de bestaande fabrikanten beschermen. Door middel van de voor Braziliaanse markt volledig nutteloze stap "hybride" krijgen Stelantis, VW en GM een paar jaar ademruimte.
Je zou zeggen succes voor onze grote leider.Ik heb zo'n kwaad vermoeden dat BYD de plannen in de ijskast zet.
Conclusie van dit verhaal
Ik kan het niet meer volgen.Dat is dan wel een enorme blamage voor onze grote leider.
Re: EV fabriek BYD Bahia
Kan ook een beleidskeuze zijn. In Europa kraakt en piept het ook bijna overal op het elektriciteitsnetwerk nog zonder massaal gebruik van electrische auto's.
En ik weet niet hoe dat in Brazilië is.
Maar ik zie meer in het voorbeeld van Scandinavië. Eerst de opwek en distributie van duurzame electriciteit op orde. En dan lukt het wel om mensen in de ev te krijgen omdat het dan rendabel is. En daar komt nog bij dat de EV'S nog duur zijn voor de gemiddelde autogebruiker al worden daar de laatste tijd forse stappen gemaakt. En als ik het wagenpark van Brazilië zie is het voor velen nog niet haalbaar om over te stappen.
En ik weet niet hoe dat in Brazilië is.
Maar ik zie meer in het voorbeeld van Scandinavië. Eerst de opwek en distributie van duurzame electriciteit op orde. En dan lukt het wel om mensen in de ev te krijgen omdat het dan rendabel is. En daar komt nog bij dat de EV'S nog duur zijn voor de gemiddelde autogebruiker al worden daar de laatste tijd forse stappen gemaakt. En als ik het wagenpark van Brazilië zie is het voor velen nog niet haalbaar om over te stappen.
Re: EV fabriek BYD Bahia
En daardoor de eerste generaties die het negatieve beeld van het rondje rond de kerk weergegeven hebben misgelopen. Zou er in Brazilië markt zijn geweest voor bv de eerste generatie Nissan Leaf met een bereik van 120 km en enkele AC charging?
Ben benieuwd hoe snel hier het proces van invoering gaat in verhouding met Europese landen en wanneer Brazilië het magische 5% tipping point op de S-curve vd nieuwe verkopen gaat halen. De introductie vd BYD Dolphin lijkt een ware omslag punt te zijn geweest terwijl er al een aantal jaren EV's op Braziliaanse markt waren. Heb ook niet de indruk dat vorige regeringen erg hun best deden om te descarbonizeren.
Re: EV fabriek BYD Bahia
Dat is misschien het geval voor wat Zuid Europese landen maar voor een hoop andere landen niet. In Nederland is denk ik eerder het probleem het ontbreken bij een groot deel vd bevolking een eigen parkeerplaats. Op basis van een gemiddelde woonwerk verkeer in Nederland van 39 km per dag is er per auto dagelijks 4 a 5 kWh aan energie nodig. S'nachts laden als het gebruik 40 tot 60% lager ligt zal het netwerk nauwelijks extra belasten. Overdag is er met regelmaat ook een overschot wie thuis is kan hier op inspringen en ook werkgevers zouden hier gebruik van kunnen maken om laden met zonnepanelen aan te bieden.
Re: EV fabriek BYD Bahia
Ja, natuurlijk. Er wordt door maar een heel klein percentage van de autorijders in Brazilië een grotere afstand per dag gereden.
Maar trek het door na vandaag. Zou er in de Brazilië markt zijn voor de Tesla Cybertruck?
Ik zou de eerste zijn die hem zou kopen en ik denk met mij duizenden anderen.
Alleen Tesla laat de Braziliaanse automarkt volledig aan zich voorbij gaan.
Nu moet ik het doen met een oersaaie 13 in een dozijn Soef-e (SUV) met afgeknepen technologie waar ik € 10.000 meer voor betaal dan in de Verenigde Staten.
Re: EV fabriek BYD Bahia
Elon Musk had een paar jaar geleden laten zien dat hij belangstelling had voor de bouw van een fabriek in de Zona Franca. Bezocht hier zelfs voor het land de president en een groep afgevaardigden. Helaas was het bezoek een complete mislukking, vragen mbt toekomst vd Zona Franca werden niet beantwoord en de aanwezigen waren alleen maar druk in de weer met het maken van selfies met de geestelijke leider van Tesla. Alles lijkt er op dat de boel is verspeeld an Mexico waar straks de grootste fabriek van Tesla komt en waar de hoofdproductue vd model 2 is gepland
Re: EV fabriek BYD Bahia
Er is in Brazilië een pick-up markt, kom ze tijdens mijn wandeling dagelijks tegen vermoed toch op het voertuig park dat enkele procenten een pick-up is.Progresso schreef: ↑zo dec 17, 2023 14:10 Maar trek het door na vandaag. Zou er in de Brazilië markt zijn voor de Tesla Cybertruck?
Ik zou de eerste zijn die hem zou kopen en ik denk met mij duizenden anderen.
Alleen Tesla laat de Braziliaanse automarkt volledig aan zich voorbij gaan.
Nu moet ik het doen met een oersaaie 13 in een dozijn Soef-e (SUV) met afgeknepen technologie waar ik € 10.000 meer voor betaal dan in de Verenigde Staten.
Gezien de belangstelling in CT, inmiddels al 2,3 miljoen exemplaren in de pre-order portofolio en dagelijks worden er op dit moment nog steeds zo'n 10.000 nieuwe orders geplaatst zal het met een huidige productie capaciteit van 250.000 exemplaren per jaar nog wel even duren voordat iedereen zijn CT heeft tenzij Tesla een complete Mega Factory voor alleen al de CT uit de grond stampt met een capaciteit van 2 miljoen exemplaren per jaar. En dat naast een model 2 fabriek waar men ook verwacht vele miljoenen exemplaren van zullen verkopen.
https://www.torquenews.com/14335/tesla- ... lose-10000