SUS functioneert

Felix

Re: SUS functioneert

Bericht door Felix »

Blijkbaar zitten er grote regionale verschillen bij de SUS.

Uit de verhalen hier lijkt dat te kloppen.

Alhoewel ook jij ergens in dit topic ineens over SUS Ceará klaagde:

Ook in het paradijs Ceará loopt het SUS systeem tegen haar grenzen aan. Toch nog maar eventjes de zeer forse rekening van Unimed blijven betalen.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3378800

Als het op véél plekken echt goed werkte waren er ook niet zoveel mensen bij een ziekteplan aangesloten ondanks dat dat zo zwaar op het gezinsinkomen kan wegen.

Interessant is overigens dat ook de gezondheidsplannen grote regionale verschillen kennen. Unimed is bv. sterk in het Noordoosten maar zeer zwak in het Centro Oeste waar je er bijna nergens mee terecht kunt. Voor de meeste plannen gelden dit soort regionale verschillen.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Voor Faustão functioneert de SUS in ieder geval perfect.

Nog geen 20 dagen op een wachtlijst en een nieuw tweedehands hart.

Hoelang zou dat in Nederland of België duren?

Boze tongen beweren overigens dat $$$$ een rol hebben gespeeld. Dat kan ik mij nauwelijks voorstellen.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3409929
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Mooie techniek. Veel beter dan het onverdoofd wegsnijden van organen uit nog levende, weliswaar hersendode mensen.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Mooie techniek. Veel beter dan het onverdoofd wegsnijden van organen uit nog levende, weliswaar hersendode mensen.
Felix

Bericht door Felix »

SUS functioneert nog steeds niet.

In de hoofdstad Brasília moeten vrouwen die dringend aan borstkanker geopereerd dienen te worden op zijn minst 10 maanden op hun operatie wachten.
Sus Borstkanker.png
https://www.metropoles.com/distrito-fed ... gia-cancer
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Hier in het paradijs Ceará kan ik het volgende melden.

Schoonzusje voor de zesde maal (!) een hersenoperatie ondergaan. Wonder boven wonder is ze bij kennis gekomen. In Nederland hadden ze haar al lang en breed opgegeven. Misschien is dat wel beter overigens, maar dat is een andere discussie.

Andere schoonzusje een staaroperatie. Ook dat ging weer helemaal goed.

Onze pedreiro had galstenen. Ook die is vrijdag geopereerd en kan over drie weken weer aan de slag.

De rest van de ziekenboeg, en dat waren er best wel veel de afgelopen maanden, allemaal behandeld en een aantal in revalidatie.

Vanuit de lokale SUS wijkpost kwam er een mevrouw die huis aan huis ging om de vrouwen boven de 50 te informeren dat er op 2 dagen een gynaecoloog op de wijkpost was. Allemaal weer keurig geregeld.

Ik heb de afgelopen weken weer aardig wat SUS ziekenhuizen gezien. Ik kan niets anders zeggen dat het er uiterst professioneel aan toe gaat en de patiënten uiterst professioneel behandeld worden.
Felix

Bericht door Felix »

Andere schoonzusje een staaroperatie. Ook dat ging weer helemaal goed.
https://g1.globo.com/jornal-nacional/no ... mapa.ghtml
https://agenciabrasil.ebc.com.br/saude/ ... rata-no-ap
Felix

Bericht door Felix »

Allemaal weer keurig geregeld.

Door de linkse regering van Ceará... .
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Felix schreef: zo nov 05, 2023 18:16 Door de linkse regering van Ceará... .
Betje domme conclusie. Je doet de suggestie uitgaan dat juist doordat de regering links is de SUS functioneert.

Als ik 50 km verder ga zit ik in deelstaat Rio Grand do Norte. Een uiterst links bolwerk, dus jouw logica volgende zou de gezondheidszorg helemaal optimaal zijn. Zullen we een gokje wagen?
Felix

Bericht door Felix »

Een uiterst links bolwerk, dus jouw logica

Je schopt altijd tegen links, maar Ceará, geregeerd door links vind je steeds een paradijs, dat is het enige wat ik zeg.
Maar, ik begrijp nu op dit moment eigenlijk pas dat je het een paradijs vindt omdat jij er bent!
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Felix schreef: zo nov 05, 2023 19:36 Je schopt altijd tegen links, maar Ceará, geregeerd door links vind je steeds een paradijs, dat is het enige wat is zeg.
Of is Ceará een paradijs omdat jij er bent?
De enige die iedere keer over het paradijs Ceará begon was jij. Meestal begon je erover als ik hier uitlegde dat zo'n 30 jaar geleden men begonnen is om een plannetje te maken om uit de misère te komen. Dat plannetje is vervolgens tot uitvoer gebracht en daar plukt men nu de vruchten van.

Dat plannetje behelst eigenlijk niets meer dan het optimaal benutten van de geografische positie van Ceará. De opeenvolgende regeringen hebben vervolgens er voor gezorgd dat er voldoende waterreserves zijn, er een haventje is gebouwd, er een goede aanlandplaats is voor transcontinentale fibre channel kabels en het privatiseren van een luchthaven.

Voor de rest schijnt de zon altijd.

Maar als je wilt kan ik ook de uiterst donkere zijde van de PT, de corruptie, het geweld en de uitbuiting van de mensen laten zien. Heel erg ver hoeft je ook niet te kijken hoe de onderwereld zich volledig heeft ingenesteld in de politiek, rechterlijke macht en politie.
Felix schreef: zo nov 05, 2023 19:36 Of is Ceará een paradijs omdat jij er bent?
Nu je het zegt.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

In het paradijs Ceará worden zo'n extra 130.000 operaties uitgevoerd. Het betreft allemaal niet urgente operaties zoals nierstenen, galstenen, wratten, staar en dat soort zaken.

In de familie en vriendenkring zijn de afgelopen weken velen gratis en voor niets geholpen.

https://www.opovo.com.br/noticias/ceara ... ipais.html
Felix

Bericht door Felix »

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Kijk, in het paradijs Ceará is het gewoon gelukt om de wachttijden te elimineren.

Gewoon alle capaciteit effectief en efficiënt benutten en een heel klein beetje extra belastinggeld er tegen aan.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3461036
Felix

Bericht door Felix »

Hoe zo gelukt??? Er is nog een rij wachtenden voor maar liefst 17.000 operaties!!!
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Glas half vol of half leeg.

51.000 mensen zijn er in 2023 EXTRA geopereerd. Dat zijn 4000 EXTRA operaties per maand. Het zijn allemaal operaties die niet dringend zijn, zoals staar en galsteenoperaties. Allemaal dingen die lastig zijn voor patiënten. Die 17.000 mensen zijn in maart/april allemaal geholpen.

Helemaal gratis. Nou ja, gratis. Iemand betaalt het natuurlijk.
Felix

Bericht door Felix »

Een wachtlijst van maar liefst 17.000 patiënten en een goed voornemen. Kom er in maart/april eens op terug. Ik ben er nogal sceptisch over.
Felix

Bericht door Felix »

Operatiedatum vijf keer verzet, nu risico de hele voet te moeten amputeren:
https://www.metropoles.com/distrito-fed ... erder-o-pe
borsjea

Bericht door borsjea »

Deze week voor het eerst kennis gemaakt van de "medicamentos de Alto Custo" een tijdje geleden attendeerde een nieuwe arts aan de post me er op dat het middel wat ik voor mijn Asma gebruik van een andere laboratoria kosteloos was te krijgen via het programma medicamentos de Alto Custo. Benodigde documenten werden ingevuld, helaas niet volledig en zelfs met een klein foutje in het recept wat voor wat extra oponthoud zorgde. Via een website en het gov.br account een aanvraag ingediend en de benodigde documenten digitaal verzonden. Vorige week het bericht dat ik afgelopen dinsdag middag werdt verwacht langs te komen om de orginele documenten in te leveren en medicijnen op te halen. Ter plekke werdt ik met nog een aantal andere astma patiënten in een zaaltje gebracht en kregen we eerst een keurige powerpoint presentatie hoe het vervolg traject loopt en hoe de inhalator moest worden toegepast. Na afloop voor 3 maanden aan medicijnen mee gekregen, moet de volgende keer nog een keer ter plaatsen de medicijnen ophalen en vanaf dan kan ik aangeven dat in het vervolg de spullen elke 3 maanden door de Correios wordt thuis bezorgd.
Plaats reactie