Mooi dat je Maurice aanhaalt, Q. Een onbeduidende stem tegen de kapitaalkrachtige reguliere media. Hij toont keer op keer aan dat er een enorme bias is ten aanzien van dit verhaal, waardoor allerlei matige onderzoeken lijken aan te tonen dat het reguliere verhaal klopt. Maar met zijn gedegen statistische kennis maakt hij de fouten duidelijk zichtbaar.
Ik haal Maurice aan om aan te tonen dat het steeds hetzelfde groepje is dat meteen dezelfde kritiek levert. En zijn deskundigheid niet verder gaat als statistieken m.b.t covid. En zelfs daar heb ik over dit topic al regelmatig gepost dat veel van de verhalen rechtstreeks gekopieerd waren uit het Engels. Wat in de wetenschap niet ongebruikelijk is, maar wel bestempeld wordt als plagiaat als je dit doet zonder dat je dit meldt.
Wat is dan de voornaamste kritiek. De cijfers kloppen niet voor 100%. Wat vooraf al bekend was en gecommuniceerd door de overheid. En tevens gezien de omstandigheden niet meer te dupliceren is.
De onderzoekers zouden niet genoeg kennis hebben van statistieken te interpreteren. Wat heel vreemd is om onderzoekers hiervan te beschuldigingen. Bij bijna alles wat je onderzoekt zijn de cijfers belangrijk, en is het vooral van belang dat je kennis hebt van het te onderzoeken onderwerp. Zodat je weet welke cijfers belangrijk zijn om de juiste conclusies te trekken.
En de financiering zou verdacht zijn. Wat de overheid geprobeerd heeft te vermijden door dit uit te besteden aan het ZonMw. En daar waren maar heel weinig voorwaarden voor nodig om subsidie te krijgen. Het hoefde alleen maar met het onderwerp te maken te hebben. En er moest genoeg deskundigheid zijn onder de onderzoekers.
Maar gaat ook voorbij aan het feit dat diverse onderzoeken van bijvoorbeeld professor Ronald Meester maar geen funding kregen van ZonMw.
Volgens Progresso zou niemand funding verdienen. Zeker niet de deskundige omdat die zich allemaal wel eens hebben uitgesproken in hoe ze erover denken naargelang hun kennis reikt of persoonlijke overtuiging. En sommige heel vaak en expliciet zoals Ronald Meesters die ook hier al een paar keer is voorbij gekomen.
De belangenverstrengeling is nooit ver weg. Als er dan ook nog twee van de onderzoekers fervente pro-mrna vaxxers waren dan kun je alleen al.om.die reden het onderzoek rechtstreeks in de vuulnisbak gooien.
Dus voor mensen die zich niet willen laten overtuigen is de deelname van een voorstander van vaccinatie al een reden om de resultaten niet te geloven. En andersom geld precies hetzelfde in het geval van Meesters of Maurice. Dan blijft er maar een heel beperkte groep over die het en belangrijk vinden om veel geld te steken in het onderzoek en bereid zijn te geloven dat wetenschappers onafhankelijk genoeg zijn om op basis van nieuwe inzichten tot conclusies te kunnen komen.
Wat wilde Meesters nu onderzoeken: Dat er verschillen zitten in de gepubliceerde resultaten van reeds bestaande gepubliceerde onderzoeken. En of dit nu zoveel nut heeft ik ben van mening van niet. Dat er veel aannames in zitten doordat de cijfers niet compleet zijn was van te voren al bekend. En als je heel creatief bent kun je deze aannames net zo makkelijk volledig de andere kant op leggen, en het punt maken dat de vaccinaties zorgen voor ontzettend veel meer oversterfte als dat aan ons wordt gecommuniceerd. Iets wat op dit forum al diverse malen is gedaan en gepresenteerd als feiten.
Maar zelfs deze 2 dingen was geen reden om het onderzoek van Meesters niet te financieren.
Wat was dan wel de reden. Zoals ik hier al een paar keer opgemerkt heb dat de tegenstanders van vaccinatie over wel heel weinig deskundigheid beschikken van vaccinatie of besmettelijke ziekte. En Meesters blijkbaar niemand kon vinden die wel over deze kennis beschikt, en tevens bereid zou zijn om de gewenste resultaten mede te accorderen.
Voel je niet op je klompen aan dat er iets mis is met alle nieuws verhalen die jou hebben bereikt en dat er een deel is dat helemaal geen aandacht heeft gehad? En dat deze jou de komende jaren gaan bereiken als een soort van "voortschrijdend inzicht?
Het mooie van Google of sociale media is dat als je ergens op klikt of opzoekt je steeds meer berichten krijgt die dezelfde relevantie heeft. En daar ik zo veel van deze berichten aanklik en lees is onderandere Maurice een van de eerste die ik te zien krijg. Anders waarschijnlijk niets van dit onderzoek meegekregen. Is helemaal geen prominent nieuws en voor veel mensen momenteel volledig oninteressant. Dus ik niet het gevoel dat er iets is wat me niet bereikt. En daarom valt het me dan ook des te meer op dat ik steeds grote aankondigingen krijg wanneer er weer eens al dan niet gehackte gegevens van de overheid gepubliceerd gaan worden waardoor de waarheid eindelijk zou blijken. Ik zou maanden geleden al geconfronteerd moeten worden met overtuigd bewijs. De volgende grote aankondiging zou uit de VS moeten komen. Waar je terecht kunt afvragen hoeveel mensen overtuigd raken gezien de reputatie van de bron. Als zelfs de president van zowel Brazilië Bolsonaro en Trump in de VS destijds het moesten afleggen tegen de overige deskundige met hun cijfers. En in jou opinie kan het misschien nog jaren duren. Ik wacht als het me gegeven is intussentijd rustig af en zie wel wat de cijfers doen. En probeer daar onbevooroordeeld mijn conclusies aan te verbinden.
Wat mijn klompen wel aanvoelen is dat het vreemd is gezien de belangen dat we zo weinig kritiek krijgen op de vaccinaties. Als je kijkt waar de verdienste momenteel naar toe gaan, zijn het vooral westerse pillenboeren die hier heel veel geld aan verdienen. En dan nog in een zeer beperkt aantal landen. Terwijl het veel landen alleen maar geld kost om grote groepen te vaccineren. Bovendien hebben momenteel veel landen dusdanige geopolitieke spanningen dat ze er alle belang bij hebben om sociale onrust te creëren. Dus als er in deze een overduidelijke smoking gun zou zijn, of een mogelijkheid dit te suggereren er echt wel veel interesse zou zijn om bijvoorbeeld Meesters zijn onderzoek buiten de Nederlandse overheid om te financieren.
Bij het ontstaan van het virus zie je dit bijvoorbeeld al wel gebeuren. Veel wetenschappers zeggen dat al het onderzoek van het dna van het virus wijst op natuurlijk ontstaan. En gezien hun kennis van de stand van de wetenschap dat dit met die kennis niet door mensen gemaakt kan zijn. En met name Trump beweert dat het uit het lab van Wuhan komt. En daar je nooit weet of de wetenschappers al daar toevallig verder zijn in hun kennis als gedacht. Of dat Trump of iemand met overtuigend bewijs komt dat het daar gemaakt is. Kun je makkelijk voor allebei pleiten.