Zorgen om lage vaccinatie graad.

Ajax

Re: Zorgen om lage vaccinatie graad.

Bericht door Ajax »

comulder schreef: ma mar 31, 2025 20:16Als ik uw berichten lees, bekruipt me steeds weer het gevoel dat u uitsluitend of i.i.g. veelal de niet reguliere media volgt en de reguliere media wantrouwt. Het riekt wel erg naar tunnelvisie. Weet u wie daar ook last van heeft, Maurice de Hond.
Ok, Co. Neem dan de tijd om dit eens aan te horen:
https://www.youtube.com/watch?v=G20fjuJNgsc&t=3031s

Is een hele lange zit. Er is over deze zaak veel gezegd en geschreven in meer dan 20 jaar en toch heb ik de indruk dat maar weinig mensen echt de tijd nemen om ook maar iets meer achtergrond te krijgen. Dit is een soort van samenvatting, ook inmiddels al meer dan 5 jaar oud, maar geeft een goed overzicht van deze zaak.

En inderdaad, Maurice is arrogant en erg overtuigd van zijn zaak. Maar het gaat mij er om of het enigszins hout snijdt, oordeel zelf.
comulder

Bericht door comulder »

Heb geen enkele behoefte om ook maar iets van charlatan De Hond tot me te nemen.
Ajax

Bericht door Ajax »

quasimodo schreef: ma mar 31, 2025 20:59 Je kan misschien een apart draadje openen waarom het niet verstandig is om ongefundeerde smaad zomaar vrijuit te laten publiceren. En ik snap ook niet helemaal wat de bubbel van alternatieve media je in deze zaak aanvullende argumentatie zou hebben opgeleverd.
Prima hoor. In het begin van deze zaak heeft Maurice het zelfs voor elkaar gekregen dat er een exhumatie heeft plaatsgevonden. Maar dat leverde niets op. Hij werd aanvankelijk dus zeer serieus genomen, maar was net iets te fel in zijn stelling over de klusjesman. Ik denk dat dat was ingegeven door zijn idee dat de boekhouder onterecht was veroordeeld. Overigens is advocaat Knoops nog steeds bezig om de zaak te heropenen.

Zie de alternatieve link hierboven. Wat daar besproken wordt heb ik niet in de reguliere media kunnen vinden, dus onzin? Voor de reguliere media is de zaak afgedaan, vandaar. Maar wat nu als de boekhouder toch niet de dader is geweest?
Ajax

Bericht door Ajax »

comulder schreef: ma mar 31, 2025 21:19Heb geen enkele behoefte om ook maar iets van charlatan De Hond tot me te nemen.
Dat is jouw goed recht en heb ik alle begrip voor :)
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

comulder schreef: ma mar 31, 2025 20:16 Als ik uw berichten lees, bekruipt me steeds weer het gevoel dat u uitsluitend of i.i.g. veelal de niet reguliere media volgt en de reguliere media wantrouwt. Het riekt wel erg naar tunnelvisie. Weet u wie daar ook last van heeft, Maurice de Hond.
@Ajax, ze zeggen U tegen je :D :D :D

Maar alle gekheid op een stokje, @Comulder. Hoe goed is die reguliere media nu echt? Controleren ze echt de machthebbers of zijn ze een doorgeefluik van de zittende macht?

En dan de niet reguliere media, zoals jij het noemt. Zitten daar niet een aantal zeer goede informatiebronnen tussen?

Ik noem de Joe Rogan experience. Gewoon interviews van drie uur lang. Doet hij niet gewoon wat Ischa Meijer, Theo van Gogh of Adriaan van Dis deden in jouw tijd?

De reguliere media zijn echter een kant op gegaan van wat ze noemen "story telling", letterlijk verhaaltjes vertellen en de lezer meenemen. Het is niets anders als de techniek van Neurolinguistisch programming maar dan voor serieuze media. Typische voorbeelden zijn Nina Jurna en Marjon van Royen. Zodra je hun trucje doorziet kost het je weinig moeite om het door je door te laten dringen welke boodschap ze eigenlijk willen overbrengen.

Waar zijn de serieuze journalisten in de reguliere media die de macht laten wankelen?
comulder

Bericht door comulder »

Laten we het erop houden dat er zowel in de zogenaamde alternatieve als de zogenaamde reguliere slechte en goede journalisten hun ding doen. Waar ik wat op tegen heb is dat er mensen zijn die zich uitsluitend nog op alternatieve media baseren en de reguliere media vervloeken.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

comulder schreef: ma mar 31, 2025 21:47 Waar ik wat op tegen heb is dat er mensen zijn die zich uitsluitend nog op alternatieve media baseren en de reguliere media vervloeken.
Het wordt wel erg schaars in de reguliere media. Ik zou voor Nederlandstalig nieuws over Brazilië nu geen journalist van de reguliere media kunnen noemen die ik serieus kan nemen.

Hetzelfde geldt wel voor de nasleep van Covid. Ik zie ene Keulemans van de Volkskrant diverse pogingen ondernemen, maar de man valt keer op keer door de mand.

En dat geldt voor eigenlijk heel veel onderwerpen merk ik. De meeste journalisten die ik lang volg kunnen niet rekenen of hebben nauwelijks enige kennis van de basis van natuurkunde. Daardoor krijg je als je het over bijvoorbeeld het onderwerp "energie" hebt hele rare artikelen. Het zijn allemaal verhalen uit een sprookjes boek, maar dan echt bijna letterlijk. De duivel, CO2 of stikstof, vroeger zure regen,.ligt op de.loer en daar moet de mensheid iets aan doen. Hele dure dingen kopen die het allemaal zouden oplossen. Vaak een aflaat betaald met duur belastinggeld. Maar dan blijkt de eigenaar van de oplossing opeens een nassi of faxist te zijn en dan is het deugen over. Wel is de prijs per kWh verdubbeld in de tussentijd en verlaten al die vervelende bedrijven die winst willen maken het land of ze stoppen met allerlei fantasie projecten, zoals offshore windmolens.

Goede journalisten hadden 20.jaar geleden al de sommetjes kunnen maken en ons kunnen waarschuwen. Maar nee,.er moest van de overheid iets en dus schreven alle journalisten laaiend enthousiast hoe gaat het wel niet was om te investeren in zonnepanelen. Geen enkel kritisch geluid.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Ajax schreef:Wat daar besproken wordt heb ik niet in de reguliere media kunnen vinden, dus onzin?
Progresso schreef:Waar zijn de serieuze journalisten in de reguliere media die de macht laten wankelen?
Dat je dit niet meer kan vinden is te danken aan Maurice die door zijn blinde haat naar de overheid zijn boekje ver te buiten is gegaan, en men noodgedwongen veel heeft moeten verwijderen. Waar serieuze media en een hoofdredacteur natuurlijk allang had moeten ingrijpen en de journalistieke codes had moeten laten prefeleren voor de enorme kijkcijfers die dit trok.

Vrijwel iedereen in Nederland had sympathie dat Maurice maar ook andere zich inzetten voor de veroordeelde. Iemand die zeer overtuigend ontkende bij de uitspraak, en waar bovendien het bewijs en de daaraan verbonden conclusie van de rechter ook anders had kunnen uitvallen.

En dat bleek ook wel doordat deze man tussentijds nog een tijdje vrij is geweest en weer de status kreeg van verdachte. En daar had Maurice een belangrijke rol in. En pas later met aanvullend bewijs definitief is veroordeeld. Waar sommige ook nog twijfels bij hebben.

Maar de sympathie houdt wel op als je iemand anders zelf vervolgens keer op keer stellig gaat veroordelen in de media. Waarbij deze man ook nog niet dezelfde mogelijkheid heeft zich te verweren in de media, wat bij bijvoorbeeld een hoge politicus of andere bekende nog een verzachtende omstandigheid kan zijn. Waarbij er ook geen overtuigend bewijs is aan te voeren. Als hij dit als alternatieve theorie had aangevoerd dat dit ook een mogelijkheid zou kunnen zijn. En deze persoon zo anoniem mogelijk te presenteren. En dat er nog een derde mogelijkheid was met de vele contacten met psychiatrische patiënten die de vermoorde ook had. Dan was er voor Maurice en de media niets aan de hand geweest.

Dit toont tevens aan dat je in de reguliere media best de ruimte krijgt om tegen misstanden van onderandere de overheid te ageren. En er zijn best programma's en journalisten die deze taak van een publieke omroep op zich nemen.

En ik ben het met Progresso eens dat dit helaas veel te weinig gebeurt. En het veel te veel draait om amusement, sport en verspreiden van algemene informatie. Waar kijkcijfers, reclame en overheidsbemoeienis op detail niveau over wat er uitgezonden dient te worden niet in helpt.

Veel van die dingen zijn intussentijd zo commerciël dat dit makkelijk op de commerciële omroep kan, en bovendien geen eerlijke concurrentie is door overheidsgeld. En als je onafhankelijke media wil die kritisch naar de overheid toe kan zijn. Moet je ze een duidelijke taak geven met de bijbehorende financiering, en alleen af en toe op de omschreven taak beoordelen. En niet met elk nieuw kabinet gaan sleutelen aan hoe ze het willen hebben.
Ajax

Bericht door Ajax »

comulder schreef: ma mar 31, 2025 21:47Laten we het erop houden dat er zowel in de zogenaamde alternatieve als de zogenaamde reguliere slechte en goede journalisten hun ding doen. Waar ik wat op tegen heb is dat er mensen zijn die zich uitsluitend nog op alternatieve media baseren en de reguliere media vervloeken.
Ok, maar niemand begint in de alternatieve media. Dus ik denk zo maar dat mensen die zich uitsluitend nog op alternatieve media baseren en de reguliere media vervloeken, domweg zijn afgehaakt. Je zou je kunnen afvragen waarom dat is. Daarnaast denk ik niet dat je journalisten helemaal kan vergelijken. In de reguliere media zijn het professionals, in de alternatieve zijn het amateurs. Een slechte journalist in de reguliere media is de reden dat mensen afhaken, niet omdat de alternatieve media zo goed is.

Zelf hou ik de reguliere media goed in de gaten :)
Ajax

Bericht door Ajax »

quasimodo schreef: di apr 01, 2025 14:36En dat bleek ook wel doordat deze man tussentijds nog een tijdje vrij is geweest en weer de status kreeg van verdachte. En daar had Maurice een belangrijke rol in. En pas later met aanvullend bewijs definitief is veroordeeld. Waar sommige ook nog twijfels bij hebben.
Volgens mij is dat niet helemaal juist. In eerste instantie werd als bewijs een mes aangedragen als moordwapen. Dat was een gigantische fout, dus daardoor kwam hij vrij. In tweede instantie kwam het OM met (nieuw) dna bewijs, waarop de boekhouder uiteindelijk is veroordeeld. Ik denk niet dat hij weer de status van verdachte kreeg door Maurice.
quasimodo schreef: di apr 01, 2025 14:36En dat er nog een derde mogelijkheid was met de vele contacten met psychiatrische patiënten die de vermoorde ook had. Dan was er voor Maurice en de media niets aan de hand geweest.
Die derde mogelijk is er volgens mij niet, het moet vrijwel zeker een bekende geweest zijn (de weduwe liet geen vreemden binnen). Maar goed, het alternatieve verhaal is duidelijk mijns inziens.

Wat ik niet volg is dat de sympathie uitging naar de klusjesman en door de hetze tegen Maurice eigenlijk niemand er meer mee zit dat de boekhouder misschien ten onrechte gezeten heeft. En dat we ook Maurice nog eens niet geloofde tijdens corona. Want waar gaat het nou om? De waarheid of de sympathie?

Blijkbaar moeten we iemand aardig vinden om te geloven :) (Ow, nou snap ik ineens ook waarom niemand Trump gelooft).
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Waarom zou de sympathie niet uitgaan naar iemand die onterecht voor moordenaar wordt uitgemaakt?

En er wordt geen hetze gevoerd tegen Maurice. Er zijn gewoon een hele hoop mensen die het niet kunnen waarderen dat hij in allerlei zaken waarheden loopt te verkondigen waar dit vooralsnog alleen theorieën zijn. En in dit proces niet schuwt mensen te beschadigen. Hij krijgt nog verrassend veel ruimte in de media, alles voor de kijkcijfers? Of een alternatieve stem moet ook gehoord worden is dan vaak de uitleg. Toevallig wel heel vaak de stem van Maurice terwijl er genoeg mensen te vinden zijn die dezelfde mening verkondigen. Ik heb het hier al een paar keer aangegeven en gedeeld met een originele bron dat Maurice vaak niet vies is van het betere knip en plakwerk.
Ajax

Bericht door Ajax »

quasimodo schreef: di apr 01, 2025 20:07Waarom zou de sympathie niet uitgaan naar iemand die onterecht voor moordenaar wordt uitgemaakt?
Tuurlijk, dat mag. Tenzij blijkt dat die iemand er toch iets mee te maken heeft gehad. In deze discussie gaat het erom dat er daarvoor best veel aanwijzingen zijn.

In dit topic (vaccinatie) is er de link met mensen die weggezet zijn als verspreiders van nepnieuws. Dat is de hetze. Er zijn meer mensen die niet meer deel mogen nemen aan de discussie, waardoor een andere kant niet langer belicht wordt. Daarom dit off-topic voorbeeld waar niemand de vele feiten en omstandigheden kent (maar Youtube is je beste vriend :) ).

Maurice werd weggezet tijdens corona, omdat hij geen immunoloog of viroloog is. Maar wat hij juist deed was dat "betere knip en plakwerk" van wereldwijde onderzoeken en die onder de aandacht proberen te krijgen. En daarmee was hij best snel met de aerosolen, veel lagere ifr en lableak. Veel sneller dan de reguliere media.

En die snelheid heeft dan weer te maken met "het internet". Informatie die "vroeger" helemaal niet bereikbaar was, is nu al lang bekend voordat de reguliere media er uberhaupt naar heeft kunnen kijken.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Door aanwijzingen blijkt niets. Het creëert alleen de mogelijkheid dat hij het misschien gedaan heeft. En er is niets mis mee om te beweren dat dit het geval is. Wat geen pas geeft is om iemand daadwerkelijk te beschuldigingen wanneer je het niet kan bewijzen. Zelfs nadat diverse rechters en politie mensen gezegd hebben dat dit geen bewijs is. Is er nog een dwangsom nodig om te voorkomen dat hij herhaaldelijk iemand beschuldigd. En dat ze bovendien een dader geïdentificeerd hebben waar ze dit wel het geval vinden.

En bij bijvoorbeeld de lableak theorie doet hij precies hetzelfde. Hij vind dat er genoeg aanwijzingen zijn dat deze theorie de zoönose theorie onmogelijk maakt. Terwijl er legio deskundige van het laatste beargumenteren dat zij met hun kennis dit veel aannemelijker vinden.

Maar leg mij eens uit met welke kennis, danwel expertise, ik Maurice op deze onderwerpen meer credits zou moeten geven dan de experts?
Ajax

Bericht door Ajax »

quasimodo schreef: wo apr 02, 2025 10:01Maar leg mij eens uit met welke kennis, danwel expertise, ik Maurice op deze onderwerpen meer credits zou moeten geven dan de experts?
Ja, precies dat. Maurice zou je statisticus kunnen noemen, maar is vooral iemand die logisch nadenkt. Hij is geen viroloog, immunoloog of criminal profiler, maar door gewoon goed te kijken naar de data kan je patronen ontdekken. Dat was uitermate handig in de corona tijd bijvoorbeeld, waar niemand eigenlijk precies wist wat er aan de hand was.

De logica van de reguliere media is minder sterk: hij is geen viroloog, dus wat hij zegt over corona kan niet kloppen.

Maar ik snap niet zo goed wat je hier zegt over aanwijzingen. Deze zaak loopt al decennia lang, er zijn in het verre verleden al diverse uitzendingen over geweest en met de opkomst van het internet kan je er nog veel meer inzicht in krijgen. Hoezo zou er geen bewijs zijn? En hoe sterk is het bewijs dat de boekhouder het gedaan heeft? Zoals al gezegd, hij is eerst op een mes veroordeeld dat helemaal niet het moordwapen bleek te zijn.

Voor mij blijft onduidelijk dat met de argumenten die in de video hierboven (dat is slechts een samenvatting) mensen er toch zo van overtuigd zijn dat er geen gerechtelijke dwaling geweest kan zijn.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Omdat in Nederland de rechter uitmaakt wat bewijs is of de politie als je niet in beroep gaat bijvoorbeeld bij een verkeers overtredingen. En dat een leek alleen maar een aanwijzing kan indienen wat mogelijk gezien kan worden als bewijs. En dat het niet uitmaakt of jij of ik acht dat er hiermee voldoende bewijs geleverd is. Iets wat Maurice ook veel te lang niet kon accepteren en overging tot smaad door iemand in de media diverse malen aan te duiden als zekere dader.
Ajax

Bericht door Ajax »

Ok, we worden het niet eens. Maar misschien ter afsluiting nog wel deze:
https://www.youtube.com/watch?v=qU4SPKPvnDs

Is de uitzending van Peter R. de Vries waardoor de zaak veel bekendheid kreeg. Ook hier opmerkelijke zaken die later totaal anders bleken te liggen. Dus voor wie geïnteresseerd is zeker een aanrader. Spoiler: ook Peter kwam uit bij de boekhouder.
borsjea

Bericht door borsjea »

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Felix schreef: di mar 25, 2025 18:02
De drammerij en geheimhouding rondom de m-RNA behandeling helpen niet mee.
Welke geheimhouding rond de RNA behandeling?
Deze ook bijvoorbeeld:

https://insightoutblog.substack.com/p/e ... tigheid-en
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Nu wordt het wel heel spannend.

Mazelen uitbraak bij gevaccineerde tieners.

https://www.cbc.ca/news/health/measles- ... 3Dsharebar
"...half of the cases were in teens who had received the recommended two doses of vaccine in childhood"

"How could that have happened?"
Nou, een eerste wetenschappelijke studie wijst naar de mRNA vaccinaties.
The first study of the immunological non-specific effects in children:
mRNA vaccination decreased cytokine responses to viral stimulants for at least 6 months.
Research into the effect of mRNA vaccines on other infections is urgently needed.
Ofwel, het heeft er alle schijn van dat die geweldige mRNA therapie het trucje waarom normale vaccins werkzaam zijn onderdrukt.

https://www.frontiersin.org/journals/im ... 42380/full
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Als je het bovenste artikel opent zie je dat ze in Canada de verkeerde keuze gemaakt hebben. En nu zelf ook tot die conclusie komen. Iets wat overigens ook al voordat de covid pandemie uitgebroken was al bekend was. En we in Nederland daarom ook al jaren een andere vaccinatie strategie hebben:
Een vroege vaccinatie tegen mazelen wordt alleen geadviseerd als je met je baby naar een land reist waar mazelen veel voorkomt en je daar intensief contact hebt met de lokale bevolking. In dat geval kun je bij het GGD reizigersspreekuur een vaccinatie op maat halen. Een vaccinatie tussen de 6 en 12 maanden is echter minder effectief. De vaccinatie moet dan met 14 maanden alsnog gegeven worden. De bescherming na deze twee vaccinaties is mogelijk minder goed dan als het kind de eerste vaccinatie rond 14 maanden krijgt.
https://www.ggdgv.nl/nieuws/vragen-en-a ... vaccinatie.

Maar paniek schoppen en daarna andere de schuld geven van een lagere vaccinatie graad is natuurlijk ook een optie.
Plaats reactie