Gijzelaars overleden

Progresso
Contacteer:

Gijzelaars overleden

Bericht door Progresso »

Ik ben sinds kort afhankelijk van de traditionele kranten. Nu lukt het mij niet om vanuit Brazilië me te abonneren op die kranten, dus ik kan niet het hele bericht lezen. Ik moet het doen met de koppen.

Nu lees ik dat de gijzelaars zijn overleden. Geen idee waaraan. Covid-vaccinatie? Hartstilstand? Kanker?

Hoeveel gijzelaars en allemaal tegelijkertijd. Het zal toch geen polio zijn?

Heeft iemand een bron met meer informatie.

[attachment=0]IMG_20240901_134414.jpg[/attachment]
Bijlagen
IMG_20240901_134414.jpg
Progresso
Contacteer:

Re: Gijzelaars overleden

Bericht door Progresso »

O, wacht. Die gijzelaars waren door strijders meegenomen.

Ik dacht dat ik vorige week op X las dat de terroristische organisatie Hammas op 7 oktober een pogrom op een kibboets en een festivalterrein hadden uitgeoefend.

Maar dat zal dan wel misinformatie zijn. Het waren strijders, net zoals die Duitsers die in 1943 netjes bij de buren van mijn opa en oma aankloppen in Rotterdam en vriendelijk verzochten of de mensen meer wilden met een gratis NS dagtochtje naar Westerbork.

Ik zat er weer helemaal naast. Blij dat we goede kwaliteitskrant en hebben.
IMG_20240901_141447.jpg
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Ik heb heel stiekem in de kelderkast geluisterd naar Radio Oranje, eh X. Ik herkende het nog van de verhalen van mijn vader, moeder, opa en oma. Best wel eng, want als je de radio te hard zette kon de buurman je natuurlijk verlinken.

Maar jeetje, wat ik nu te horen kreeg deden mijn oren wel klapperen. Het beroemde en onberispelijke CNN krijgt zomaar een community notes op dat verschrikkelijke platform X. Die Elon Musk manipuleert dus echt de waarheid.
Screenshot_20240901-184634_X.jpg
Nou, ik ga maar lekker vroeg slapen. Ik hoorde wel iets van mijn Duitse vrienden over verkiezingen in Duitsland. Dat O Globo staat toch voor wereldnieuws. Nou, die melden helemaal niets, dus die vriend zal wel weer uit zijn nek lullen.

Hoe laat is morgenochtend trouwens de voedertijd voor schapen?
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Maakt het iets uit?

Netanyahu zou ze wel even gaan bevrijden.

Resultaat 7 levend en heel wat lijkzakken.

Strategie Hamas. Goodwill kweken in de regio en de Palestijnse zaak weer in de belangstelling.

Na onderhandelingen:

5 vrijgelaten.

100+ tegen wat wisselgeld.

Resultaat zelfs in Israël massale protesten om toch nog maar eens te gaan praten voor de paar gijzelaars die nog resteren. En de gehele regio in rep en roer, en aandacht uit de rest van de wereld.

En laat nu bijna de gehele wereld dit al voorspeld hebben.

Maar laten we vooral onszelf druk maken hoe de daders genoemd worden.

De leden van Hamas kijken inderdaad niet op een paar of heel veel doden. En voor de echte fanatieke is het zelfs hun levensdoel om als strijder te sterven. En dat je er zoveel mogelijk wil doden en met wortel en tak wil uitroeien is best begrijpelijk.

Maar zou het niet verstandig zijn om eerst te proberen een goede strategie te verzinnen om zoveel mogelijk gijzelaars vrij te krijgen?

En zou het niet verstandig zijn dat je een fatsoenlijk plan hebt, om samen te kunnen leven met de overgebleven Palestijnen?

Of denk je dat je ze allemaal om kunt brengen?

En zou Hamas of gelieerde groepen nu kleiner of groter zijn geworden, nu je er al een 40.000 hebt omgebracht?
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Extreem duidelijke taal van Trump:
Trump schreef: "If those hostages aren't back by the time I get into office - ALL HELL WILL BREAK OUT. It will not be good for Hamas. All hell will break out."

"I've had mothers coming to me, fathers, crying."

"I just say it very simply [...] If the deal isn't done before I take office, which is now 2 weeks - all hell will break out in the Middle East. OK?"
https://x.com/EricLDaugh/status/1876678 ... 5kv6A&s=19

Gijzelaars vrij of heel Gaza plat. Zo interpreteer ik het. Het is te hopen dat Egypte de grens openzet. Ik denk dat er weinig bluf aan is. In 2017 heeft ISIS in Afghanistan al kennis kunnen maken met een MOAB.
Felix

Bericht door Felix »

Netanyahu heeft zich nooit echt voor het onderwerp geïnteresseerd lijkt het.

Heel Gaza platgooien zou natuurlijk een enorme oorlogsmisdaad zijn. Er wonen daar tussen de ruïnes nog een hele hoop onschuldige mensen. Trouwens zou je daarmee ook niet de gijzelaars doden?
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Felix schreef: wo jan 08, 2025 03:20 Heel Gaza platgooien zou natuurlijk een enorme oorlogsmisdaad zijn.
Zou kunnen maar hoeft niet perse. Ik denk als je zorgt dat de mensen worden geïnformeerd en het land kunnen ontvluchten via Egypte dat er niets mis mee is om iedere tunnel te onderzoeken en na onderzoek op te blazen.

Heel veel staat er toch al niet meer overeind daar en wat er nog staat zal bouwkundig van dusdanig kwaliteit zijn dat alleen sloop nog rest. Die onschuldige Palestijnen zullen natuurlijk met alle liefde door de Moslimbroeders in Egypte worden opgevangen. En Gaza kan dan leeg en zonder tunnels worden opgeleverd. In de Sinai is ruimte zat om iets nieuws op te bouwen. Egypte kan dan hun broeders uitstekend helpen met het leveren van water, eten en medicijnen.

Maar ja, het lijkt me verstandiger dat al die onschuldige Palestijnen hun Hamas broeders uitleveren aan Israël en eens zeggen waar die gijzelaars zijn.

Dan kun je Gaza weer opbouwen in ruil voor echte vrede. Een bom weer naar Israël en de boel gaat weer plat. Zo simpel is het.

Deze is ook weer interessant overigens:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1325746 ... apendepots
Felix

Bericht door Felix »

En zo zou je de gijzelaars levend terugkrijgen? Maar ja, we hebben het in het begin van het conflict al gezien: "Om een omelet te maken moet je nou eenmaal de eieren breken."
Ajax

Bericht door Ajax »

Felix schreef: wo jan 08, 2025 03:20Heel Gaza platgooien zou natuurlijk een enorme oorlogsmisdaad zijn.
Wat is een "oorlogsmisdaad"? Dat je iemand dood hebt gemaakt?
Felix

Bericht door Felix »

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

20250108_142708.jpg
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Zou kunnen maar hoeft niet perse. Ik denk als je zorgt dat de mensen worden geïnformeerd en het land kunnen ontvluchten via Egypte dat er niets mis mee is om iedere tunnel te onderzoeken en na onderzoek op te blazen.
Raar standpunt voor iemand die continu beweert dat de EU haar grenzen moet sluiten in de strijd tegen islamitisering en aanslagen door meestal ontevreden oorlogsvluchtelingen.

En ik weet wel dat Egypte niet dezelfde islam fobie herbergt als een steeds grotere groep in Europa. En er veel net zo geloofsgekken rondlopen met gelijkaardige ideeën die een steeds grotere machtspositie ook daar krijgen. En zelfs die willen de oorlog niet importeren om een nog slechtere economische situatie te krijgen en zijn zelfs al aan het schipperen met de regels om toch maar van de investeringen en de tourisme inkomsten te kunnen blijven genieten.

Bovendien heeft het verleden uitgewezen dat je zowel met Israël als de VS geen bindende afspraken kan maken over terugkeer, danwel garanties dat ze je soevereiniteit respecteren. Of dat er afspraken zijn te maken dat Egypte danwel een buitenlandse coalitie de controle gaat uitvoeren en bestraffen bij incidenten, zonder bang te hoeven zijn dat de raketten ze om de oren slaan of er troepen de grens over steken. Met vaak veel onschuldige noodzakelijk geachte slachtoffers als gevolg.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

quasimodo schreef: do jan 09, 2025 16:10 Raar standpunt voor iemand die continu beweert dat de EU haar grenzen moet sluiten in de strijd tegen islamitisering en aanslagen door meestal ontevreden oorlogsvluchtelingen.
Opvang in de regio, nota bene in een islamitisch land waar de Palestijen zich in hun eigen cultuur kunnen begeven en waar ze geen last hebben van korte rokjes, cartoons en nog meer van dat soort zaken die het vrije Westen zo plezierig maakten in het verleden.
quasimodo schreef: do jan 09, 2025 16:10 Bovendien heeft het verleden uitgewezen dat je zowel met Israël als de VS geen bindende afspraken kan maken over terugkeer, danwel garanties dat ze je soevereiniteit respecteren.
Wie heeft het over terugkeer? Welke soevereiniteit?

Misschien valt daar over te praten, maar dan zijn er nog 11 dagen om de gijzelaars vrij te laten.

Gebeurt dat niet dan vrees ik dat Gaza plat gaat. En weet je, al die Islamitische landen die de Palestijnense vluchtelingen nu al zouden kunnen opvangen houden hun grenzen potdicht voor deze groep mensen en dat zal dat niet zonder reden zijn.
Felix

Bericht door Felix »

Gebeurt dat niet dan vrees ik dat Gaza plat gaat.
Samen met de gijzelaars. Maar ja, om een omelet te maken moet je de eieren breken, dat zagen we ook toen de Mossad en Netanyahu de duidelijke waarschuwingen van Egypte en inlichtingendiensten net voor het begin van dit conflict willens en wetens in de wind sloegen.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Er werden gisteren weer (of nog steeds) raketten vanuit Gaza op Israël afgevuurd. Uiteraard vanuit een plaats omgeven door "onschuldige" Palestijnen die van helemaal niets weten.

Het wordt tijd om eens definitief een einde te maken aan Hamas. En ja, dat zou wel eens 2 miljoen en 100 slachtoffers kunnen betekenen.

Maar de keus is aan de "onschuldige" Palestijnen.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Progresso schreef:Opvang in de regio, nota bene in een islamitisch land waar de Palestijen zich in hun eigen cultuur kunnen begeven en waar ze geen last hebben van korte rokjes, cartoons en nog meer van dat soort zaken die het vrije Westen zo plezierig maakten in het verleden.
Ik neem aan dat jij ook niet zit te wachten dat ze de buurman zo maar bij jou over de schutting kieperen ook al kan je hier goed mee opschieten. En jij maar een stukje van je huis of tuin moet opgeven en hem te eten geeft zolang hij zelf niet in staat is dat te verdienen. Terwijl iemand anders zijn woning betrekt omdat hij denkt dat dit hem toekomt. En met de reden komt dat 1 van zijn zonen crimineel is. En misschien ben je best bereid hem tijdelijk te helpen. Zelfs tijdelijk opvangen en voeden zodat het probleem met de zoon opgelost kan worden. Maar wel eisen dat de tegenpartij of zijn huis teruggeeft of zelf andere accommodatie regelt.

En waarom zou Egypte in dit geval wel bereid moeten zijn om genocide die je voorstelt te faciliteren om meer doden te voorkomen. Onder dreiging van nog minder moraal van uitroeiing die jij voorstelt en de VS en Israël volgens jou suggereert te gaan doen. En waar de vergelijking van de holocaust en lebensraum absurd zouden zijn volgens dezelfde regeringen?
Progresso schreef:Wie heeft het over terugkeer? Welke soevereiniteit?
Bij het onstaan van Israël zijn duidelijke afspraken gemaakt over waar de grenzen liggen en hoe de al aanwezige bevolking te respecteren. En er zijn al vele oorlogen gevoerd waar Israël steeds meer levens ruimte heeft gecreëerd in soevereine staten onder het mom van bufferzones. Beloofd heeft dat vluchtelingen weer terug konden keren uit ontstane vluchtelingen kampen. En I.p.v zich aan die beloftes te houden de opvang landen bestookt met raketten acties uitvoert op hun grondgebied. En voortdurend meer land afpakt. Zowel van moslims in het binnenland als van soevereine staten. En bij elke begrijpelijk tegenstand klaagt dat ze onveilig zijn met zulke wrede buren.

En over degene die vragen of hun gedrag een tandje minder kan. En wat meer volgens internationaal erkende moraal moeten opereren. Terwijl ze over Israël en de VS al veel minder moralistisch zijn dan bij andere conflicten. De antisemitisme kaart spelen.

Al begint het sentiment t.o.v de VS al wat bij te draaien. Nu niet alleen andere landen bedreigd worden op het gebied van hun soevereiniteit. Maar ook Europa en Canada geconfronteerd worden met interesse in hun gebieden. En dat de ideeën van deze president en zijn olichargen blijkbaar zo belangrijk zijn, dat ze deze middels propaganda en financiële ondersteuning ook moeten gekocht worden in de plaatselijke politiek van de diverse landen.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Progresso schreef:Er werden gisteren weer (of nog steeds) raketten vanuit Gaza op Israël afgevuurd. Uiteraard vanuit een plaats omgeven door "onschuldige" Palestijnen die van helemaal niets weten.

Het wordt tijd om eens definitief een einde te maken aan Hamas. En ja, dat zou wel eens 2 miljoen en 100 slachtoffers kunnen betekenen.
Geheel begrijpelijk toch voor iemand die beweert dat de VS zo'n geweldige samenleving is. Waar het recht om jezelf te bewapenen zorgt dat je jezelf kunt verdedigen als je meent dat je onrecht wordt aangedaan. Waar de linkse rakkers zeggen dat dit maar schijnveiligheid is. lijdt tot veel meer geweld en een wapenwedloop. En je altijd het risico loopt dat je doordat je niet de sterkste blijkt het loodje legt.
Maar de keus is aan de "onschuldige" Palestijnen.
Die kans hebben ze laten lopen door deze niet te steunen. En zich reël op te stellen zodat er steeds meer van komen doordat ze zien dat er meer welvaart komt en hun rechten niet verslechteren.

En je hebt gelijk dat door het gevoerde beleid er steeds minder komen. En er steeds meer geïnspireerd raken om te vechten ook niet Palestijnen. Dus ik denk dat je een veel groter probleem creëert ook al lukt het je de Palestijnen volledig uit te roeien danwel te verdrijven uit Israël.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

quasimodo schreef: do jan 09, 2025 18:36 Geheel begrijpelijk toch voor iemand die beweert dat de VS zo'n geweldige samenleving is.
Ik ben nooit een hele grote fan van VS geweest, zeker niet op het gebied van buitenland beleid. En ik meen dat ik toch meermaals heb gezegd dat de Amerikaanse samenleving zwaar ziek is wat zich uit in de beruchte schietpartijen en een bevolking die zich heeft volgevreten. Toch wel een paar keer hier in draadjes gezegd. Maar ja, is er een beter alternatief?

Wellicht dat mijn mening de komende jaren positief wijzigt.
quasimodo schreef: do jan 09, 2025 18:21 Bij het onstaan van Israël zijn duidelijke afspraken gemaakt over waar de grenzen liggen en hoe de al aanwezige bevolking te respecteren.
Was dat maar waar. Die Engelsen hebben hetzelfde gedaan als toen ik mijn terrein hier in Brazilië kocht. Zeg maar "bij de waterput linksaf in een rechte lijn tot die palmboom."
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Er zal hier en daar best een te betwisten gebied zijn. Maar lang niet zo ruim als Israël zich nu denkt te kunnen toe-eigenen.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

quasimodo schreef: do jan 09, 2025 19:22 Er zal hier en daar best een te betwisten gebied zijn. Maar lang niet zo ruim als Israël zich nu denkt te kunnen toe-eigenen.
Het enige rechtsgeldige verdrag is Jordanie plus heel Israël. Vanuit die positie valt er wel wat te onderhandelen.

Wellicht als je de mensen, dus niet Hamas, Hezbollah of de PLO, hetzelf vraagt wat ze willen komt er misschien ook een antwoord
Plaats reactie