Bureaucratische hel: trouwen in Nederland

Berichten die niet passen in de andere onderwerpen
boom

Bureaucratische hel: trouwen in Nederland

Berichtdoor boom » do feb 09, 2017 22:03

L.S.

We zijn al een tijd bezig om in Nederland een huwelijk proberen te voltrekken zodat ik een resident visa kan aanvragen om bij/ met mijn vriendin in Brazilië te kunnen wonen.

Mijn vriendin is getrouwd geweest en gescheiden. De gemeente (Amsterdam) eist een geboorte akte, trouw -en scheidingspapieren. Op het originele, officiële document (met Apostille) dat we uit Brazilië hebben ontvangen staan alle "rechtsfeiten" (zoals huwelijk en scheiding) opgesomd, zoals dat in Brazilië gebruikelijk is: De originele geboorte akte vervalt als je gaat trouwen en wordt vervangen door een document waarop je geboorte en huwelijk staan vermeld. Ook wanneer je dan gaat scheiden wordt dat document wederom vervangen met een nieuw document waarop deze nieuwe gebeurtenis ook staat vermeld. Het document geeft dus een soort levensloop weer. Zo gaat dat in Brazilië. De originele, losse geboorteakte is gewoonweg niet meer beschikbaar! Alle door de gemeente vereiste informatie staat dus op één en hetzelfde document (absoluut officieel en origineel) vermeld en niet op 3 aparte documenten!

De gemeente keurt het domweg niet goed en blijven om drie losse documenten zeuren die gewoonweg niet te verkrijgen zijn. Hoe kunnen we nu verder?

mtilburg

Re: Bureaucratische hel: trouwen in Nederland

Berichtdoor mtilburg » za mar 04, 2017 23:05

Ik ben ook in Nederland getrouwd met een gescheiden vrouw, maar ik heb destijds nooit gehoord van een geboorteacte die is verdwenen. Ik weet nog dat we daarvoor naar het Forum in Rio gingen, waar hij stond in een groot boek.

Mocht je problemen blijven houden, kan je vragen aan Sven Eric van T Veer, op Facebook. OAB advocaat in Rio.

alhier: https://www.facebook.com/sven.veer

borsjea

Re: Bureaucratische hel: trouwen in Nederland

Berichtdoor borsjea » wo mar 08, 2017 16:17

Vreemd, een geboorte akte is gewoon ook na het huwelijk verkrijgbaar.
Heeft ze ook niet het orginele exemplaar wat bij haar geboorte is afgegeven?
Wellicht dat het consulaat kan helpen, of een huwelijk in Brazilië overwegen als je daar toch wilt gaan wonen.

Terug naar “Algemene Onderwerpen”